Moda Sahnesi yapımı "Şirreti Evcilleştirmek " Shakespeare 'ın 1593 de ilk kez sahnelenen oyunu ve geçen yüzyıllara rağmen önemini, geçerliliğini koruyan bir oyun.
Petruchio, Katharina, Bianca ve diğerleri...
Eril dünyanın sınırlarını zorlayan Katharina...
Melis Birkan'a Katharina'yı sordum.
" Bu rolü Kemal Aydoğan önerdi.Kuşkusuz, her oyuncu gibi, farklı, kendimi yeniden var edebileceğim karakterleri canlandırmak başlıbaşına bir keyif, oldu benim için.Örneğin gerçek hayatta sesini yükselten biri olmadım hiç.Oysa, hiçbir koşulda boyun eğmeyen, dayatılan kurallara isyan eden, kabul etmeyen, tepkisini gösteren bir kadın Katharina.Evrensel, eskimemiş, güncelliğini koruyan bir konu.Kadın erkek ilişkisini, çatışmalarını ele alıyor çünkü.Erkek dünya kadını evcilleştirmek için kurallar sürüyor ortaya.Şunu da belirteyim,böyle bir oyunda rol almaktan çok mutluyum. Bu oyunla birlikte bir kadın hikayesini ve kadın başkaldırının içince yer almak benim için son derece kıymetli ve bana iyi hissettiriyor. "
Bu noktada " Petruchio erkek odaklı düzeni temsil ediyor, ne dersiniz," diyorum Timur Acar'a.
" Öncelikle , Moda Sahnesi olarak, Shakespeare uyarlamalarını seven bir tiyatroyuz. Kemal Aydoğan şirret kim sorusundan yola çıkarak, o kişiyi şirret kılan psiko-dinamikleri ortaya koydu.Yani Katherina başta babası olmak üzere, niçin erkeklere karşı katı davranıyordu ? Babanın diğer kızını öne çıkartmasının altında yatan unsurlar neydi ? Bütün bu detaylara eğildik.Zaten daha ilk provada oyunun farklı bir yöne evrileceğini anlamıştık.Keyifli bir çalışma oldu."
"Erkek kadını ehlileştirmek için değişik yöntemler uyguluyor oyun boyunca," diyorum.
Timur Acar - Tamamen öyle, diyor.Seyircinin gözünün içine bakarak oynuyorum genelde.Onların tepkilerini görüyorum...
Melis Birkan - Kadın seyirciler finalden çok memnunlar! Hikayenin giriş, gelişme bölümlerinde, adeta içi şişen pek çok kadın seyirci gözlemliyorum. O yüzden final kadın seyircide büyük bir rahatlama ve mutluluğa yol açıyor.
Timur Acar - Sahnede yedi erkek ve iki kadın var, oyunun adında şirret sözcüğü geçiyor ancak erkeklerin egemen olduğu bir dünyadaki şirreti tartışıyoruz ve gerçekte şirretin kim olduğunu, hangi cinsiyetin gerçekten şirret olduğunu sorguluyoruz. Baba, iki üç tane aşık erkek, Sly da dahil oluyor, biliyorsunuz."
Serkan Aydın - Neden meydan sahnesi uygulandı ?
Timur Acar - Meydan sahne yapısından kaynaklanan bir etkileşim gücüne sahip. İzleyici ve oyuncu arasındaki bağı güçlendiriyor.
" Şirreti Evcilleştirmek " başarılı rejisi, oyunculuklarıyla izlenmesi gereken bir oyun. Yıllarca oynamaya devam edecek gibi görünüyor.
Melis Birkan Fotoğraf: Aras Aydın
Timur Acar Fotoğraf: Murat Arık
Oyun Fotoğrafı: Orçun Kaya
Anahtar Kelimeler: Şirreti Evcilleştirmek, Moda Sahnesi, melis birkan, timur acar
0 Yorum