Kişiler: Mert Fırat


|
0
|
7702




Kariyer Bilgisi

Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü




Ödüller

Sadri Alışık Tiyatro Ödülleri 2018

Joseph K. - "Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu" Mert Fırat



Eleştirmen Notları

Antonius ile Kleopatra - Oyun Atölyesi

Oyunda aklın,mantığın,iktidarın,gücün temsilcisi olan Ceaser’a hayat veren Mert Fırat belli ki karakteri irdelediği kadar Ceaser için önemli olan kavramlar ve değerler üzerinde de düşünmüş.Böyle bir çalışma sonucunda da çok boyutlu bir karakter ortaya çıkmış.Konumu gereği hep güçlü olmaya çalışan , dimdik ayakta durması gereken Ceaser’ın bu yönünü sert,keskin bakışları ve yürüyüşüyle yansıtan Mert Fırat Ceaser’ın zaferini ilan ettiği sahnede gücün,iktidarın,zaferin bazen insanı nasıl da zavallı ve gaddar hale getirebildiğini yüzüne yerleştirdiği sahte bir gülümsemeyle tasvir ediyor. Mehmet Bozkır

http://tiyatronline.com/antonius-ile-kleopatra_-oyun-atolyesi-2923


En Kısa Gecenin Rüyası - Moda Sahnesi

Demetrius rolünde oynayan Mert Fırat' ı daha önce de sahnelerde izleyen eleştirmen olarak, oyuncunun rol yeteneğindeki gelişmeyi adım adım görüyorum. Önce Hermia’nın peşinde daha sonra Helena için mücadele eden aşık rolünde bitmek bilmeyen sahne enerjisi ekibin diğer üyelerinin performansıyla aynı çizgide. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/en-kisa-gecenin-ruyasi_-moda-sahnesi-3338

Parkta Güzel Bir Gün - Moda Sahnesi

Yönetmenin zekice kurguladığı bu karakterde Mert Fırat’ ın oyuna katkısı çok büyük. Komedi onun olduğu bölümlerde zirveye çıkarken, sınırlara karşı oluşturulan sistemli eleştiri yine oyuncunun rol başarısında gizli. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/parkta-guzel-bir-gun_-moda-sahnesi-3386


Antonius ile Cleopatra -Oyun Atölyesi

Shakespeare eserinde Antonius’u ve Kleopatra’yı aşağılarken, Tekindor ve Bilginer tarihin bu en büyük aşkına itinayla özen duymuşlar. Mert Fırat Oktaviyus’da, Emre Karayel Pompeius’ta başarılılar. Ama Mert Fırat’ın rolüne daha çok yakıştığını söylemeliyim. Emre Karayel karakter değişimlerinde beden gücünü kullanmalı. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/antonius-ile-cleopatra_oyun-atolyesi-3463

Testosteron - Oyun Atölyesi

Skandal nedeniyle gerçekleşememiş Üübir nikah töreni sonrasındayız... Nikahın en önemli anında gelin hayır cevabını verip, davetliler arasından birini işaret ederek - ki o Gazeteci Tretyn'dir (Mert Fırat)- kalbinin başkasında olduğunu söylemiş ve kalkıp onu öpmüştür. İşte o noktadan sonra damadın çevresindeki bütün erkeklerin müstakbel gelin konumundaki kadına ne sıfatlar taktıklarını ve nasıl "erkekçe bir kapışma"nın tam ortasında kaldıklarını tahmin etmeniz zor olmasa gerek... Kavga sonrası, gerçekleşemeyen düğün yemeğinin yenileceği restorantta bir araya gelmek zorunda kalan yedi erkek, gelinin hayır demesinin nedenleri üzerine bir hesaplaşmaya girişirler... Fiziksel ve psikolojik şiddetle başlayan bu yüzleşme, genellikle ikiden fazla erkeğin bir araya geldikleri her ortamda olduğu gibi, tipik bir "erkek muhabbeti" ne dönüşür. Çapkın Baba Stavros (Metin Coşkun), Kuş Bilimci Kornel (Onur Ünsal), Gazeteci Tretyn (Mert Fırat), Müzisyen Fistach (Emre Karayel), Avukat Yanis (Timur Acar), Mikrobiyolog Robal (İnan Ulaş Torun) ve Garson Tytus (Tuna Kırlı) karakterleri, erkeğin kadına ve cinselliğe bakış açısını esprili bir açıdan dile getirirlerken, kadını elde edilebilir cinsel obje olarak görme yanılgısına düşen ve gücün kendisinde olduğunu düşünen erkeklerin aslında tamamen kadınların kontrolünde olduklarını gözler önüne seriyorlar...

Yönetmen Kemal Aydoğan'ı ve Oyun Atölyesi oyuncularını yürekten kutluyorum. Tüm oyuncular komedi oyunculuğu konusundaki yeteneklerini kanıtlıyorlar, özellikle de son yıllarda televizyon dizilerinden de tanıdığımız bir yüz olan Tretyn rolündeki Mert Fırat'ın sesi, fiziği ve yeteneği ile hem karakter oyunculuğu, hem de komedi oyunculuğu alanında gelecekte çok büyük başarılara imza atabileceğini düşündüm izlerken...  Başak Sakızlıoğlu


http://tiyatronline.com/testosteron_-oyun-atolyesi-3720

Testosteron - Oyun Atölyesi

Oyunculara gelince: Fırat Tanış için, her şeyden önce eserdeki olayları ciddiyetle algılayıp, ciddi yönlere mizahi açıdan eğilebilen bir oyuncu olarak kutlayacağım. Metin Coşkun, sadece Stavros'u ortaya koymuyor, Stavros'un duyumsadıklarını da seyirciye yansıtıyor. Mert Fırat, diğer karakterlerle bağlantıyı rahatça kurup, Tretyn'in komik gerçeklerinin altındaki dramatik yanı mükemmelen su yüzüne çıkarıyor. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/testosteron_-oyun-atolyesi-6875


Antonius İle Kleopatra - Oyun Atölyesi

“İyi oyuncu” Mert Fırat da Caesar ile kendi kişiliği arasında hiçbir benzerlik bulamamış. Gerçeklerin dışa nasıl yansıdıklarını hiç saptamamış. Ha bir de neden saçlarını ayırıp başına yapıştırmış, anlayamadım. O dönemde bilebildiğim kadar kimsenin saçı taralı değil. Acaba Kemal Aydoğan bir Hitler çağrışımı mı yaratmak istemiş? Kostümü de baştan aşağı siyah olduğuna göre, tespitimde haklı mıyım ne! Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/antonius-ile-kleopatra_-oyun-atolyesi-7035




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir