Kişiler: Berfin Zenderlioğlu


|
0
|
7024



Ödüller

'Tiyatro Ödülleri 2012' adayları açıklandı YILIN YÖNETMENİ 

Berfin Zenderlioğlu   (Disko 5 No'lu-DestAR Tiyatro)


19. Afife Tiyatro Ödülleri - 2015 

Yılın En Başarılı Yönetmeni Berfin Zenderlioğlu - Cambazın Cenazesi



Eleştirmen Notları

Plastik Gelin - Şermola Perfprmans

    Bûka Lekî oyunu komedi formunda bir ağıt gibi. Bu trajikomik hali oyuncular Berfin Zenderlioğlu, Alan Ciwan, Sevgi Turan başarılı bir şekilde verebiliyorlar.  Erkan Küçük

http://tiyatronline.com/plastik-gelin_-destar-tiyatro-3689

Rese Seve - Destart Tiyatro

Oyunu Berfin Zenderlioğlu, Mîrza Metin yazmış. Ayrıca Mîrza Metin oyunun yönetmeni. Berfin Zenderlioğlu ise Gülizar olarak sahnede karşımıza geçiyor. Oyunda Kürt kadını Gülizar üzerinden Türkiye' nin geneline ulaşan sistemli bir eleştiriye şahit oluyoruz. Kadını 2. sınıf gören töre anlayışının bir uzantısı şehirleşmiş insanlar arasında da sürüyor. Toplumsal alanda kadını seks objesi, emek gücü dışında gören zihniyetin kırsal kesimde ve şehirde aynı kafaya sahip olması şaşırtıcı olmasa gerek. Sonuçta bu algı ile yetişen insan yığınları, içinde yaşadığımız dünyada bizle nefes almaya devam ediyorlar.

    Mîrza Metin, oyunu sahneye aktarırken kabuslarla gerçek dünyayı birbirinden keskin çizgilerle ayırıyor. Gülizar'ı toplumun tamamına anlatmak için Türkçe üst yazı kullanan yönetmen, sahnede tamamen oyuncunun önünü açan bir anlayışla Reşe Şeve' yi kurgulamış. Çok başarılı! Berfin Zenderlioğlu, Gülizar'ın psikolojik yapısını öyle güzel çözümlüyor ki, o' nu izlerken insan yaşamını bir kez daha gözleri önüne getiriyor. Kimlik sorunu, kadın olmanın verdiği itilmişlik ve emekçi kadın anlatımlarında Berfin Zenderlioğlu ayrıcalığını izliyoruz. Mensur Zîrek, Selman Akkuş karabasan sahnelerinde insanların kabuslarını güzel yorumlamışlar. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/rese-seve_-destart-tiyatro-3575

 

Disko 5no'lu - DestArt Tiyatro

    Oyun, bir örümcek sahnesiyle başlıyor. Bedenini her şekle rahatlıkla sokabilen Mirza Metin, sahnede imkansızları gerçekleştiriyor. Tek başına, bir saatten uzun süren gösteriyi öylesine güzel aktarıyor ki, insan sahneye bakarken 1980 faşizmini an be an yaşıyor. Seyirci algısını bir kenara iten yönetmen Berfin Zenderlioğlu, anlatmak istediğine odaklanırken Mirza Metin’e büyük anlamlar yüklemiş. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/disko-5no-lu_-destar-tiyatro-3514

Antigone - DestAr Tiyatro

 Mirza Metin ve Berfin Zenderlioğlu ikilisinin ‘Şermola Performans’ta var ettikleri enerji öylesine büyük ki, Kürtçe Tiyatro’ nun profesyonel düzleme doğru gidişinde kilit nokta olmayı her açıdan başarıyorlar.

Oyunu sahneye aktaran Berfin Zenderlioğlu oryantalist bakış açısından yola çıktığı metnini, MÖ 450-500 yılları arasında yazılan mitolojik, tarihsel konuyla üstü örtülü biçimde bir araya getirmiş. Yönetmenin ince zekası asıl konuyu çok iyi okumasından kaynaklı. Asıl konuda Antigone, birbirini öldüren iki kardeşinden biri olan Polyneikes’in cenaze töreniyle gömülmesine Kreon tarafından getirilen yasağa tahammül edemez. Kreon’un bu emrinin haksız olduğuna inanan Antigone, Polyneikes’i gizlice gömer. Bunun ortaya çıkmasıyla Kreon, Antigone’yi ölüm cezasına çarptırır. Antigone hapsedildiği mağarada kendini asar. Bu sebeple Kreon’un oğlu, Antigone’nin nişanlısı olan Haimon’a da intihar eder. Kreon’un karısı Eurydike, olanları öğrenince oğlunun acısına dayanamaz ve hançerle kendini öldürür. Berfin Zenderlioğlu’ nun ‘Antigone 2012’ de ortaya koyduğu yapı asıl ‘Antigone’de gördüğümüz insan hayatının değersizliğiyle, ömürlere biçilen saçma sebeplerle birebir örtüşmüş.

Berfin Zenderlioğlu’ nun yazdığı ‘Antigone 2012’, ‘Antigone’ adlı oyundan esinlenmeleri içerisinde barındırıken, 1990’lı yıllarda doğuda yaşanılan karanlık, pis savaşı ağır şekilde eleştiriyor.  Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/antigone_-destar-tiyatro-3457

Gor - DestAr Tiyatro

Mirza Metin oyununu yönetirken sahne ortasına bir tabut koymuş. Arafta kalan insanların yaşadıkları bölümler çukurlardan oluşuyor. Ayrıca sahnenin bir bölümünde kendi köşesine sıkışmış bir insan var. Sarkan ipler, ışığın konunun gidişatına uygun etkili kullanımı oyunda dekor adına öne çıkan ayrıntı. Ayrıca kostüm seçimlerinin başarısını unutmayalım. Alan Ciwan, Berfîn Zenderlioğlu, Mensur Zîrek, Mîrza Metîn, Sadin Yeşiltaş oyunda görev alan isimler. Berfin Zenderlioğlu’ nun tabuttan çıkışıyla keskin bir viraja giren öyküde, Mirza Metin anlatı tekniğinin başarısını bizlere göstermiş. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/gor_-destar-tiyatro-3383

Gor - DestAr Tiyatro

   Oyunda Alan Ciwan, Berfin Zenderlioğlu, Mensur Zirek, Mirza Metin ve Sadin Yeşiltaş’tan oluşan güçlü bir kadro rol almış. Tüm oyuncular gerek bireyse gerekse birbirileriyle olan alışverişleri oldukça başarılı. İhsan Ata

http://tiyatronline.com/gor_-destar-tiyatro-3093

Antigone2012 DestAr Tiyatro

  Oyunda Mirza Metin ve Berfin Zenderlioğlu rol alıyor. Karakterlerin daha net olması ve yoruma biraz daha yüklenmeleri, seyircinin algısına destek olması açısından kaçınılmaz görünüyor. Özellikle olanakları olan Antigone’nin daha parlatılarak mükemmel bir finalle seyircide farklı ufuklar açılabileceğine inanıyorum.  İhsan Ata

http://tiyatronline.com/-antigone2012_-destar-tiyatro-3072

 

 

Disko 5 nolu - Destar Tiyatro

 Oyunun yönetmenliğini üstlenen Berfin Zenderlioğlu, oldukça spesifik bir uygulamaya giderek o küçük sahneyi içeriye girdiğimiz andan itibaren mekanın atmosferiyle izleyici rahatsız ederek işe başlıyor. Özellikle örümcek figürüyle oyuncuya bir hayli yüklendiği görülüyor. İzleyenleri o döneme götürmek için diğer dış etmenlerle oyunu markelemek yerine oldukça sade ve şık bir anlayışla oyunun özüne ve demecine uygun bir teknik kullanıyor. Ziyadesiyle başarılı bulduğum rejisine karşın oyunda kullanılan üst yazıyla ilgili oyunun bütününü etkileyecek çok önemli bir ayrıntıyı gözden kaçırıyor. İhsan Ata

http://tiyatronline.com/-antigone2012_-destar-tiyatro-3072

Disco 5 No'lu  - Cehenemin İlk Odunları

Yönetmenliğini Berfin Zenderlioğlu’nun yaptığı oyunun dekoru da oldukça ilgi çekici. Örümcek ağı ile düzenlenen sahne tasarımını çok yaratıcı buldum.  Kürtçe oyunun yazarı Mirza Metin,  XII.  Direklerarası Seyircileri Tek Kişilik Prodüksiyon ödülünü almaya hak kazandı. Bu başarılı oyunu alkışlıyoruz..   Ayrıca ‘nedenleri ‘  düşünmeden de edemiyoruz…  Ve soruyoruz...

Asmin Nimet Singez

http://tiyatronline.com/disco-5-no-lu_-cehenemin-ilk-odunlari-2563

 




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir