Kişiler: Orhan Kemal Aydın


|
0
|
7440




Kariyer Bilgisi

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sahne Sanatlar Bölümü


1966 yılında Sakarya’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Sakarya’da tamamladı. 1983 yılında Marmara Üniversitesi Atataürk Eğitim Fakültesi Resim İş Eğitimi Bölümü’ne girdi ancak 4 yıllık eğitimini tamamlamadı. 1992 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu.

1984 yılından itibaren Ferhan Şensoy–Ortaoyuncular Nöbetçi Tiyatro’da sırasıyla ‘’ Afitap’ın Kocası İstanbul’’, ‘’Çehov’lardan Bir Demet’’, ‘’Hoşgeldin Victory ‘’ adlı oyunlarda rol aldı. 

1990 yılında Bakırköy Belediye Tiyatroları’nda oyuncu olarak çalışmaya başladı. 

Rol aldığı oyunlardan bazıları: Mine; Bedava mı Sandın?; Kahve’de Şenlik Var; Antigone; Nikah Kağıdı; Hacıyatmaz; Bozuk Düzen; Kuva-yi Milliye; Ölümsüzler; İvan İvanoviç Var Mıydı Yok Muydu?; Rumuz Goncagül; Kadınlar da Savaşı Yitirdi; Günün Adamı; Teneke; Dolu Düşün Boş Konuş; Dilekçe; Bahar Noktası; Dava; Külhanbeyi.

‘’Rumuz Goncagül’’, ‘’Kadınlar da Savaşı Yitirdi’’, ‘’Günün Adamı’’ ve ‘’Www.Askbumu.com’’ adlı oyunları sahneye koydu.



Eleştirmen Notları

Dolu Düşün Boş Konuş - Oyun Atölyesi

Gelelim Siharulidze’nin oyuncu yönetimine. Bir yönetmen gereksiz ve sulu devinimlerle davranış biçimlemelerinin oyunun gidişini bozarak huzursuzluk yaratacağını bilmez mi? İddia ediyorum ki Siharulidze, “Dolu Düşün, Boş Konuş”’daki karakterlerin birbirlerine karşı gizledikleri yüzlerinin gerisindeki tartışmayı anlayamamış. Bu görüşü savlarken, Donna’da Yonca Cevher Yenel’in ve Frank’da Orhan Kemal Aydın’ın yaratıcı imgelemlerini ve ona karşılık düşen, düşsel imgelerini iç göz ile görmelerini sağlayacak güce erişmiş oyuncular olduklarını asla yadsımıyorum. Örneğin, Frank cinsel tercihini değiştirir ve Donna: “İçimdekini dışa vurdum, artık özgürüm” derken, o ana dek sürekli bir sıra izleyen düşsel imgeler Orhan Kemal Aydın ve (benim içimde pamuklara sararak sakladıklarımdan) Yonca Cevher Yenel aracılığıyla yönetmenin koşulları olmamasına karşın seyirciye başarıyla ulaşıyor. Yonca Cevher Yenel, Donna’nın yaşamının gerçek duyumunu, içsel yaratıcı durumunun içine, öylesine güzel akıtıyor ki, ne yalan söyleyeyim en çok onu alkışladım. Diğer oyuncular Çetin Etili ile Ali Rıza Kubilay ise neyse ki oyuna ayak uydurabiliyorlar. Üstün Akmen

devamı...

Dava - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Orhan Kemal Aydın, özellikle Tittorelli’de yalnızca kesin değil, aynı zamanda güzel, zarif, yankılı, renkli uyumlu bir yol izliyor. Yüce olanın bayağı araçlarla, soylu olanın kaba araçlarla, güzelin biçimsiz araçlarla anlatılamayacağını biliyor Aydın. Üstün Akmen

devamı...

Külhanbeyi Müzikali - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Manav Himmet’de Sercan Yener, Mahsun Bahaettin’de Murat Batıkan Avcı, Zaptiye’de Ali Kil, Ali Suavi Bey’de Erol Ozan Ayhan Kemal Başar ne verdiyse onunla yetinmişler. Vasıf Hoca’da Orhan Kemal Aydın, Kamil Şahap Bey’de Murat Şenol, Kâtip Ali Rıza Bey’de Kadir Hasman görevlerini kusursuz yerine getirmekteler. Üstün Akmen

devamı...

Külhanbeyi Müzikali - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Alican Yücesoy, Ali Rıza Kubilay, Doğacan Taşpınar, Ali Aziz Çölok, Ekrem Yücelten, Mert Asutay, Fırat Yalçın, Serkan Öz, Sercan Yener, Murat Batıkan Avcı, Nişan Şirinyan, Münir Akça, Ali Kil, Emrah Eren, Orhan Kemal Aydın, Ercan Koçak, Burak Dur, Şafak Ersözlü, Yunus Emre Kılınç, Gözde Ayar, Eda Özdemir, Zeynep Köse, Evren Erler, Murat Şenol, Kadir Hasman, Hüseyin Durak, Okan Yahşi, Canberk Çetin, Emre Koç ekibin diğer başarılı isimleri!... Hepsi için ayrı ayrı değerlendirme yazılsa başarılarına sayfalar yetmez.  Yaşam Kaya

devamı...

Dolu Düşün Boş Konuş - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Oyun, Frank (Orhan Kemal Aydın) adlı karakterin başından geçen olaylarla başlamaktadır. Evinde mutsuz bir beraberlik yaşayan Frank, eşi ve eşinin annesi (Munis Düşenkalkar) ile içten içe bir savaş yaşamaktadır.  

Orhan Kemal Aydın'ın Frank karakterine eğilişi güzel. Fakat çok fazla bağırarak konuştuğu kanısındayım. Yaşam Kaya

devamı...

Kafka - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Gözcü 2/Tittorelli rolünde Orhan Kemal Aydın rolünün hakkını veriyor. Emrah Eren Müfettiş/Rahip’ te heybetli duruşuyla faşizm kokan davranışlarıyla çok başarılı.   Yaşam Kaya

devamı...




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir