Afife Jale Ödülleri 2005
Dobrinja da Düğün (Bir Günün Trilogyası) Levend Öktem
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Kanlı Komedya “Caligula” / Türkan Kahramankaptan Özel Ödülleri 2018
"Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu"
Nehrin Solgun Yüzü / Türkan Kahramankaptan Özel Ödülleri 2018
"Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu"
12. Gece / Sadri Alışık Tiyatro Ödülleri 2016
"Yardımcı Rolde Yılın En Başarılı Müzikal / Komedi Erkek Oyuncusu"
Rahat Yaşamaya Övgü - Tiyatro Pera
Deneyimli oyuncu Levend Öktem, özellikle Ui ve Scweyk’ta canlandırdığı karakterlerin ne istemesi, sonra da bu istek uğruna ne yapması gerektiğini mükemmel kavramış. Peachum’un ve Brown’ın fiziksel varlığını yaratma yönteminin niteliği ise gerçekten şaşırtıcı. Levend Öktem “Rahat Yaşama Övgü”de hem iyi bir Brecht yorumcusu, hem de iyi bir müzikal oyuncusu olduğunu kanıtlıyor. Üstün Akmen
http://tiyatronline.com/rahat-yasamaya-ovgu_-tiyatro-pera--7140
Vanya Dayı - Tiyatro Pera
Ya Vanya Dayı karakteri? Tiyatro Pera’da Levend Öktem’i Vanya Dayı’nın duygularını, isteğini, aklını ateşleme yeteneğini gene kullandığını gözlemledim de, Mehmet Ali Kaptanlar’ı izlemeyi nasıl savsaklarım? Emrah Elçiboğa gibi, Defne Gürmen Üstün gibi, Ezgi Bakışkan gibi, Gürcan Salihoğlu gibi genç oyuncuların Metin Beyen gibi, Gülsen Tuncer gibi, Vural Buldu gibi “kıdemli” oyunculardan ne kaptıklarını gözlemlemeden durabilir miyim? Üstün Akmen
http://tiyatronline.com/vanya-dayi_-tiyatro-pera-7088
Nehrin Solgun Yüzü - İstanbul Devlet Tiyatrosu
David'de ise oyunu bizlere anlatan ve sahnedeki olayları tekrar tekrar yaşayanLevend Öktem izleyeni kanunların çaresizliği hakkında sorgulama temeline oturtuyor. Canlandırdığı karakterin çaresizliğini mantık süzgecinden mi değerlendirmeliyiz, yoksa duygusal nefretle mi karşımızdaki adama yaklaşmalıyız? Tüm bu soruların cevabını Öktem’le beraber alıyoruz. Yaşam Kaya
http://tiyatronline.com/nehrin-solgun-yuzu_-istanbul-devlet-tiyatrosu-6381
Üstat Harpagon'a Saygı ve Destek Gecesi - İstanbul Devlet Tiyatrosu
Levend Öktem, konuyu sahneye uyarlarken, gizem yüklediği Harpagon’u görünmez yönlendirici yapmış. Aslında oyunun asıl metni de böyle, fakat arkadaşlarının sahne önü diyaloglarını gölgeleyen ana karakter, nedendir bilinmez bir türlü ‘çatışma’ ortaya çıkaramıyor. Yönetmen oyunu iki perde değilde tek perde olarak ele alabilirdi. Diyalogların uzun uzadıya uzaması, konuyu çözümlemek için uğraşan seyirci unsurunu düşünürsek, tek perdede bir solukta konunun bitmesi daha iyi bir oyun ortaya çıkarırdı. Yönetmenin konuya eğilişini başarısız bulduğumu belirtmeliyim. Sonuçta tiyatro emekçilerinin hayat öykülerinin anlatıldığı bir yerde, olayın çok içinde kalan Levend Öktem, dışarıdan bir gözle konuya eğilememiş. Yaşam Kaya
http://tiyatronline.com/ustat-harpagon-a-saygi-ve-destek-gecesi_-istanbul-devlet-tiyatrosu-3592
Çehov Makinası - istanbul Devlet Tiyatrosu
Rus toplumunun zengin zümre ile fakir toplum arasında sıkışmış karakterleri atalet içinde kendilerine çıkış bulmaya gayret ederken, bu çıkışın en belirgin karakteri olan ‘Vanya Dayı’ da Levend Öktem’in kaliteli oyunculuğunu izliyoruz. İzleyici en fazla çatışmayı bu karakterle beraber yaşıyor. Yaşam Kaya
http://tiyatronline.com/cehov-makinasi_-istanbul-devlet-tiyatrosu--3456
Çehov Makinası - İstanbul Devlet Tiyatrosu II
ROTESK OYUNCULUKTA BİR DORUK OLARAK LEVEND ÖKTEM VİRTÜÖZİTESİ
Gürman ise bunu anlamayı Orhan Veli gibi “sanat eleştirmenlerine ve tarihçilere ve birde Çehov uzmanlarına bırakmayı tercih etmiş. “Grotesk uslubunu” ,oyunculukta ,özellikle başoyuncusu Levend Öktem’in Vanya Dayı tiplemesi ile billurlaştırmış,som hale getirmiş yönetmenimiz.(Bana göre Levend Öktem bu rolü ile ülkemizin en iyi en usta oyuncularından biri olduğunu kanıtlıyor.Bir rol bu kadar mı incelikli,karşıtlıklarıyla ve sıfırdan başlayarak adım adım grotesk bir şekilde çıldırmasındaki nüanslar ile sanatının doruğunda…)
Mutlu olduğunu söylediği anlarda hıçkırıklara boğulması , öldürdüğü adamın hayaleti ile duvardaki kendi gölgesi üzerinden kavga etmesi , af söylentisi üzerine “saçma” bir şekilde paniğe kapılması ve mahkumiyetinin zorla sona erdirilmesinden korkması , “Suç ve Ceza”’ya, -oyunun lait motifi olan-“vicdan”ı sahne sonunda bizzat anarak atıf yapması …tüm bunlar ve dahası ile bu sahne oyunun en sağlam grotesk sahnelerinden biri haline getirmiş. Savaş Aykılıç
http://tiyatronline.com/cehov-makinasi_-istanbul-devlet-tiyatrosu-ii-2825
On İkinci Gece - İstanbul Şehir Tiyatrosu
Oyunculuklara gelince gerçekten birbirinden donanımlı arkadaşlar gördüm. Bazılarının da özellikle Malvolio’yu oynayan Levend Öktem şahane bir performans sergilerken bazı yerlerde sanki kısıtlanmış gibi yönetmenin bazı yerlerde bir kalıba konulmaya çalışılmış gibi anları vardı. Bu durum diğer oyuncular içinde geçerliydi. En çok dikkat ettiğim hususlardan birisi oyunculukta diksiyon iken, bu anlamda şahanelerdi. Yasin Çetin
http://tiyatronline.com/-on-ikinci-gece_-istanbul-sehir-tiyatrosu-2671
0 Yorum