Tiyatro Tiyatro Dergisi Ödülleri - 2004
Yılın Yönetmeni dalında Ayşenil Şamlıoğlu
8. Afife Tiyatro Ödülleri - 2004
Yılın En Başarılı Yönetmeni
Ayşenil Şamlıoğlu (Gayri Resmi Hurrem - İst. Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları)
10. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2009-2010
Direklerarası Seyircileri Jüri Özel Ödülü: Ayşenil ŞAMLIOĞLU İBB Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmeni
5. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2004 - 2005
Yönetmen: Ayşenil Şamlıoğlu, Süleyman ve Öbürsüler, Semaver Kumpanya
Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri 2012-13
Kadın Oyuncu: Ayşenil Şamlıoğlu – Altı Üstü Oyun/2 Evaristo – Altıdan Sonra Yapım
3. Anadolu Tiyatro Ödülleri
Anadolu Tiyatro Ödülleri “En İyi ‘Ana’dolu Ödülü”nü ise her yıl bir kadın oyuncuya veriyor. Bu yıl Ana’dolu Kadın Ödülü Ayşenil Şamlıoğlu’na veridi.
Kargaşa - İstanbul Şehir Tiyatrosu
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları’nın, Ayşenil Şamlıoğlu döneminde dünyanın her köşesindeki tiyatro anlayışından örnekleri ayağımıza getirme çabasını elbette yadsıyamayız. O dönemi tiyatroseverler olarak içimiz pırpır ederek anıyor, bir kez daha Ayşenil Şamlıoğlu keşke lanet olası bürokrasiye kurban edilmeseydi diyoruz. Üstün Akmen
Aymazoğlu ile Kundakçılar - Dostlar Tiyatrosu
"Biedermann ve Kundakçılar”ın şimdilerde “Süleyman ve Öbürsüler” başlığı altında Ayşenil Şamlıoğlu'nun yorumuyla Semaver Kumpanya tarafından sahnelenmekte olduğunu da biliyorum, ama daha o yapımı göremedim. Göremediğim içindir ki, konumuz Dostlar Tiyatrosu'nun Max Frisch'i. Semaver Kumpanya'nınkine de elbette sıra gelecek. Üstün Akmen
Kozalar - Pangar Tiyatrosu
Ayşenil Şamlıoğlu’ nun yönettiği Kozalar’da Demet Evgar, Binnur Kaya, Esra Dermancıoğlu sahnede görev almış. Her açıdan insanı kırk beş dakika boyunca saran gösteri, anlattıklarıyla bu dünyanın öteki yüzünü görmemizi sağlamış.
Ayşenil Şamlıoğlu’ nun tarz bağlamında absürd öğelerin içine grotesk örgüler eklemesi oyundaki açmazları net şekle dönüştürmüş. Konu sürerken kadınların konuşmalarına bazı anlarda esler katan yönetmen, müziğin ve de ışığın derinlemesine düşündüren etkisiyle vurgu yapmak istediği noktaları keskin çizgilerde gösteriyor. Oyunu dönemi ile beraber eleştirirken, sahnedeki konuşmaların güncelliğine dikkat çekmek istiyorum. Dedikodu, kıskançlık, yalan kavramları içinde boğulan üç ayrı dünya, bize şu andaki insanların sakladıkları yüzünü sıralıyor aslında. Yaşam Kaya
Dünyanın Ortasında Bir Yer - İstanbul Devlet Tiyatrosu
Ayşenil Şamlıoğlu, kendi hayal dünyasından kattıkları ile mistik havayı soluyan seyirciyi konudan uzaklaştırmamış. Olayı, sahne grafiğine iyi yerleştirerek konunun akşını hızlandırıyor. Törenin yazgısına eleştirel bir düşünce sunuyor. Yaşam Kaya
Dünyanın Ortasında Bir Yer - İstanbul Devlet Tiyatrosu
Usta yönetmen Ayşenil Şamlıoğlu oyunu sahneye koyarken,basma kalıp bir reji anlayışı yerine,seyirciye görev vermiş. Seyircinin oyunu anlaması,hatta yaşayabilmesi için elinden geleni yapmış. Perdelerin dansı olarak nitelediğim bu görsel şölende,dekoru bertaraf eden,ilk defa karşılaştığım bir reji anlayışı vardı.
Bunun anlamını oyun sonunda sayın yönetmen Ayşenil hanıma sorduğumda,yeni bir sayfanın açılacağını,buna kara lekeler değmemesi dileğiyle yapılmış bir teknik olarak yorumladı. Ne diyeyim ellerine,yüreğine sağlık.
AYŞENİL SAMLIOĞLU’NU ANLAMAK…
Oyuna çok farklı bir bakış anlayışı getirerek,yaşanılacağı değil,yaşanılanı anlatan bir betimlemeyle oyunu sahneye koyan bu yönetmeni alkışlıyorum. Devlet Tiyatrolarının böylesine özgün,çağdaş tasarımlara ihtiyacı var. Hakikaten parmak ısırtan bir tekniği var. Oyunu bu karografiyle anlatmak,hakikaten çok zor. Oyuncuların uyumu,kullanılan sahne estetiği,perdelerin dansı ve Devlet Opera balesinden oyuncuları da oyuna katarak,oyunu farklı bir konsepte getirmek, her babayiğidin harcı olmasa gerek. Oyuncularıyla beraber turne, turne dolaşması da hakikaten sorumluluğun bilincinde ve her buluştuğu seyirciyi de ne kadar önemsediğini ortaya koyuyor. İhsan Ata
Tehlikeli İlişkiler - İstanbul Şehir Tiyatrosu
Ayşenil Şamlıoğlu, Şehir Tiyatrosu Repertuarından Memnun mu?
Marat/Sade ve Hizmetçiler (ki bu oyunlarda günümüz dünyasından çokça uzaktalar) dışında politik anlamda hiçbir değeri olmayan yapıtlarla sezona adım atan İstanbul Şehir Tiyatroları’ nın Genel Sanat Yönetmeni Ayşenil Şamlıoğlu duruma nasıl bakıyor, merak içindeyim! Tiyatrosunda günümüz Türkiye ve dünya koşullarından uzak metinler boy gösterirken, suya sabuna dokunmayan bir Şehir Tiyatrosu daha nereye kadar yol alacak? Tiyatronun belediyenin partizan çizgisinde yönetildiği aşikar! İstanbul Şehir Tiyatrosu’ nun gidişatı pek sağlıklı görünmüyor. Son on sene içinde bu denli akıl tutulmasının yaşandığı başka bir dönem göremiyorum! Yaşam Kaya
Gayrı Resmi Hürrem - Van Devlet Tiyatrosu
Doyumsuz bir ödül avcısı!
Türk tiyatrosunun yetiştirdiği en başarılı oyun yazarlarından biri olan Özen Yula'ya ait eser, yıllardır İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları tarafından Ayşenil Şamlıoğlu rejisiyle hayat bularak sahnelenmiş, sahnelendiği günden itibaren gündemden düşmeyen bir yapım olmuştur. İhsan Ata
0 Yorum