Savaş İkinci Perdede Çıkacak – İstanbul Devlet Tiyatrosu
Danek, 1920’li yıllardan başlatıyor öyküyü, ta yetmişli yıllara kadar getiriyor. Yükselen, ünlenen, yücelen, bu arada çevresini sanatı adına paramparça eden bir oyuncunun öyküsü bu. Oyuncunun acısıyla, izleyicisinin de içini acıtan bir öykü. Gerektiği için yüreğinde yangınlar çıkaran kadını (Anna-Şenay Gürler), kendisine “özel” bir tiyatro kurma sözü veren dikiş makineleri fabrikatörünün karısı Yahudi kadın Landecka (İpek Bilgin) ile aldatıyor. Üstün Akmen
http://tiyatronline.com/savas-ikinci-perdede-cikacak-istanbul-devlet-tiyatrosu-7122
Savaş İkinci Perde Çıkacak - İstanbul Devlet Tiyatrosu
ŞENAY GÜRLER
Misafir oyuncu , Avrupa Yakası dizisinden tanıdığımız Şenay Gürler de bu takım oyunculuğuna iyi uyum sağlamış görünüyor. Aktörümüzün (Oyunda hiç görmediğimiz -sadece işittiğimiz) kızının annesi-aktörümüzün sevgilisi ve sonradan aktörümüzün kendi tiyatrosunda çalıştırdığı sarışın-aptal oyuncu rollerinde oldukça başarılı. Savaş Aykılıç
http://tiyatronline.com/savas-ikinci-perde-cikacak_-istanbul-devlet-tiyatrosu-2801
Kayıp - Craft Tiyatro
Şenay Gürler’in Abby Karakteriyle Özdeşleştiği Oyun: Kayıp
Duyarsızlık kişileri tek başına etkilediği gibi, toplumları da etkiliyor.
Yaşadığımız ülkenin dışındaki her hangi bir ülkede ya da yaşadığımız ülkenin yaşadığımız bölgesinin dışında yer alan bir başka yörede oluşan savaş, deprem, su baskını, heyelan, ölüm, açlık gibi zorlukları birey önemsemiyor, sadece kendi sorunlarıyla ilgileniyor.
ŞENAY GÜRLER
Şenay Gürler ise sese dayalı, anlatımbilimsel bir performans sergiliyor. Performansını çok sınırlı özellikler halinde (alışıldığı üzere) parçalamıyor. Parçalamıyor ve böylece anlamın bütünlüğünü gözden düşürmüyor. Düşürmediği için de sahnenin bütününe ve bir parçası olduğu sahne düzenine kendini çok kaptırmaksızın, jestüeline bir yer değiştirmede, bir konuşma biçiminde, kendince tutturduğu ritme göre anlam yüklüyor.
Şenay Gürler, Abby’yi canlandırırken tutarlılığı ve bütünselliği koruyacak birimleri ve parçalama yöntemini pek güzel geliştiriyor. Devinim ve metni ya da devinim ve sesi birbirinden ayırmak yerine, içlerinde daha sonra başka birimlerle birleşmesi olası, tutarlı ve uygun bir bütün oluşturarak bir araya gelen, birbirlerini destekleyen ya da uzaklaşan çeşitli öğelerin bulunduğu ayrıntıları başarıyla ayrıştırıyor.
Şenay Gürler’in doğalcı oyunculuğunda psikolojik ve davranışsal işaret fişekleri oluşuyor.
Bana inanın: Şenay Gürler’in oyunculuk gösterisini mutlaka izlemeniz gerekiyor. Üstün Akmen
http://tiyatronline.com/kayip_-craft-tiyatro-7048
Kayıp - Craf Tiyatro
Türkiye Tiyatrosu’nun İki Önemli İsmi Sahnede
Abby rolünde karşımıza çıkan Şenay Gürler’i dublaj ve dizi işleri dışında tiyatro sahnelerinde göremiyordum. Oyunculuk anlamında tiyatroya daha çok yakıştığını düşündüğüm Gürler’ in bu rolde ortaya koyduğu performans birçok yönden olumlu. Zengin yaşantısının içinde azıcık vicdan sahibi olmayı öğrenememiş karakterini doğru psikolojik tahlillerle analiz etmiş. Binlerce insanın öldüğü bir saldırı (!) sonrası kendi kabuğuna çekilen Abby, kulelerde çalışanlarını kaybetmesine rağmen, bireysel dünyasından asla vazgeçmiyor.Şenay Gürler, Abby’ nin sıradan ses tonunu, basit bedensel hareketlerini, sadece kendi aşk işleriyle uğraşan kalbini... her detayı titizlikle inceliyor. Ben ile yaşadığı çatışmalarda kadınsı duygularını bastıramayan ve Ben’ in karısına acıyarak (!) sevgilisinin planına uymak istemeyen Abby, Şenay Gürler’ in bazen duygusal travmalara kaçan görüntüsüyle hayat buluyor. Ben rolünde Deniz Karaoğlu muhteşem bir oyun ortaya koymuş. Daha önce Tiyatro YanEtki’ nin ‘Yalnız Batı’ oyununda izlediğim oyuncu her geçen gün bambaşka bir şekle bürünüyor. Durağan giden öyküde karakterini öylesine güzel yorumlamış ki, Ben’ in 11 Eylül saldırısına karşı gösterdiği refleksi bakışıyla şahane aktarıyor. Karaoğlu ‘Kayıp’ oyununda, dekorun işlevsiz kaldığı bazı sahnelerde –özellikle kanepedeki bölümlerde- Şenay Gürler’le sağladığı bedensel birliktelik oyunu kotarmış. Sevgiliyle süren çatışmalar, akla hayale gelmeyecek bir plan, Ben adlı karakteri oyunun nirengi noktasına oturturken, Deniz Karaoğlu büyük bir yükün altından son derece temiz biçimde çıkıyor. Yaşam Kaya
http://tiyatronline.com/kayip_-craf-tiyatro-3469
0 Yorum