Candan 1971 yılı İzmit doğumlu, Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi mezunudur. Bir çok bahtı döndüren 1999 yılında o da eczacılık mesleğinı bırakarak tiyatro dünyasına yakınlaşmaya karar vermiştir. Maske ve kukla tasarımcısı olarak başlamış ve kostüm tasarımcısı olarak devam etmiş sonra buna oyunculukta eklenmiştir.
Altıdan Sonra Tıyatro ile kesinlikle, su götürmez bir biçimde yani hiçbir şüpheye gerek olmaksızın Gülhan Kadim aracılığıyla tanışmıştır. O günden beri ikinci ailesi olarak kabul ettigi Altıdan Sonra Tıyatro ile aralarını kıtalararası mesafeler bile bozamamıştır. 2018 yılında Amerika’ya yerleşmesine rağmen halen gidip gelerek dostlarıyla tiyatro yapmak keyfine sahip olan ender şanslı insanlardan biridir.
Tasarımlar / Altıdan Sonra Tiyatro
At Gözü, Filifu’nun İntikamı, 3.Richard, Hayvan Çiftliği, Yalınayak Müzikhol, Şizoşeyks, Katilcilik, Kral (soytarım) Lear, Çinka, Öldün Duydun Mu, Dertsiz Oyun, Haz Makamı, Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi, Kapıların Dışında
Oyunculuk / Altıdan Sonra Tiyatro
Haz Makamı, Dertsiz Oyun, Çinka, Yalınayak Müzikhol
Yapi Kredi Afife Tiyatro Ödulleri 2011
Yılın Gıysi Tasarımcısı Surname 2010 Candan Seda Balaban
36.İsmet Küntay Tiyatro Ödülleri 2011
Yılın Kostüm Tasarımı - Surname 2010 Candan Seda Balaban
11.Direklerarası Seyircileri Tıyatro Ödülleri
En iyi Kostüm - Surname 2010 Candan Seda Balaban
Tiyatro Dergisi Ödülleri
En iyi Kostüm - Surname 2010 Candan Seda Balaban
Yapı Kredi Afife Tıyatro Ödülleri 2015
Yılın Gıysi Tasarımcısı - Kral (Soytarım) Lear Candan Seda Balaban
15.Direklerarası Seyircileri Tiyatro Ödülleri
En iyi Kostüm - Kral (Soytarım) Lear Candan Seda Balaban
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 2018
Yılın Gıysi Tasarımcısı - Hayvan Çiftliği Candan Seda Balaban
Üstün Akmen Tiyatro Ödülleri 2018
En İyi Kostüm - Hayvan Çiftliği Candan Seda Balaban
18.Direklerarası Seyircileri Tiyatro Ödülleri
En İyı Kostüm - Hayvan Çiftliği Candan Seda Balaban
39. Basamak - Tiyatro Pangar
London Palladium Tiyatrosu’nda başlayıp sonlanacak öyküde karakterlerin bölgesel değişimlerden geçerek ilerlemelerinde, kuklalarla işi hızlandıran Candan Seda Balaban’ın etkisi büyük hem de yönetmen Mehmer Birkiye’nin Hitchcock Sineması’nı birebir tiyatroya uyarlama düşüncesi etkili! Siz oyunu ilk sahnesinden yakalayıp oturduğunuz yerde sinema filmi izlercesine ilerliyorsunuz. Yönetmenin sahne kesitleri, değişimleri insanı büyülü bir atmosferin içine çekiyor. Yaşam Kaya
devamı...
Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi - Altıdan Sonra Tiyatro
Candan Seda Balaban mask ve kukla tasarımında iyi iş çıkarmış. Komedi, hüzün, ince alay, Balaban'ın hayal dünyasından bizlere çok doğru yansıyor. Gösterinin müzikleri tüm konunun özetlendiği nokta aslında. Yaşam Kaya
Atinalı Timon - Oyun Atölyesi
Candan Seda Balaban – Başak Günaçan iklisinin maske, Cenk Doğusal’ın aksesuar, Sabrina Fresko’nun takı tasarımlarını övmeye kalksam, korkarım diğer övgülerime yer kalmaz. İyisi mi, sadece çok iyi olduklarını söyleyip geçeyim. Üstün Akmen
Kral - Tiyatro Martı
Oyunun dekor tasarımı Cihan Aşar’a, kostüm tasarımı ise Candan Seda Balaban’a ait. Sahnenin tam ortasında ve biraz yüksekçe bir şekilde konuşlandırılmış gösterişli bir taht olan dekor, arkasındaki kırmızı perdeler, hiyerarşiye göre yerleştirilmiş kraliçelerin tahtlarıyla gayet etkileyici olmuş. Kostüm tasarımları yönetilemeyen bir ülkeye, kudretini yitiren bir krala ve erk merkezi olmaktan çıkmış bir saraya uygunluk arz ediyor. İlk etapta bakıldığında kraliçelerin çok gösterişli ve göz alıcı kıyafetleri var. Fakat daha da dikkat edildiğinde elbiselerin eteklerinin yıpranmış hatta adeta yanmış olduğu görülüyor. Sanki zaman içinde üzerlerinde parçalanmış gibi. Candan Seda Balaban, karakterlerle ilgili tüm detayları kostümlerin üzerine işlemiş. Fakat şunu sormadan edemeyeceğim; Kraliçe Maria’nın ayakkabı markasının o denli görünür olmasının bir açıklaması var mı acaba? O da absürtlüğe dâhil değildir herhalde! Mehmet Konuk
0 Yorum