Kişiler: Murat Daltaban

MURAT DALTABAN

Görevi

Genel Sanat YönetmeniOyuncuSahne TasarımYönetmen

Sosyal Medya

Oyunlar


|
0
|
2104




Kariyer Bilgisi

Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü




Ödüller

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği (TEB) Ödülleri 2011

Kutlama / Festen -  "Yılın Tiyatro Ödülü"

Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri - 2011 

YILIN EN İYİ YAPIMININ YÖNETMENİ: MURAT DALTABAN - "KUTLAMA" DOT 

Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri - 2011 

YILIN EN İYİ YAPIMININ YÖNETMENİ: MURAT DALTABAN - "KUTLAMA" DOT 

Tiyatro Tiyatro Dergisi Ödülleri - 2006

Yılın Yönetmeni Adayları MURAT DALTABAN / Aşk ve Anlayış / DOT

12. Afife Tiyatro Ödülleri - 2008 

Yılın En Başarılı Yönetmeni Adayı - MURAT DALTABAN (Kürklü Merkür - Dot Tiyatro)

16. Afife Tiyatro Ödülleri - 2012 

Yılın En Başarılı Yönetmeni Adayı  - MURAT DALTABAN- Süpernova - DOT

21. Afife Tiyatro Ödülleri - 2017 

Yılın En Başarılı Yönetmeni Adayı - MURAT DALTABAN – Nefesinizi Nasıl Tutarsınız?



Eleştirmen Notları

Kürklü Merkür – Dot

Murat Daltaban Londra’ya gitmiş, bir oyun bulmuş,” dediler; “Oyunun prömiyeri var,” dediler”; “Galası yapılıyor,” dediler; “Oyun ayakta alkışlanıyor,” dediler; “Yahu bu oyun, İngiltere’de seyircilerin büyük protestosuna neden olmuş, hatta yazar Philip Ridley’in dostları salt bu oyun nedeniyle yazarla ilişkisini kesmiş,” dediler; “Böylesine insanlık dışı, aşağılık bir metin nasıl olur da Türkiye’de oynanır,” dediler; “O ne belden aşağı küfürler öyle” diye gürlediler merakımı iyiden iyiye çimdiklediler.

Murat Daltaban’ın başarısı 
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları’nın kadrolu sanatçısı olarak, her ay sonu plastik bankamatik kartını ATM’deki yuvasına sokup efendiler gibi maaşını alırken 2005 yılında delilenip; içerikte zenginliği, biçimde yeniyi arayarak farklılık yaratacak tiyatro eserlerinin sahnelenmesi için DOT’u kuran oyunun yönetmeni Murat Daltaban, belli ki o..spu çocuğu Philip Ridley’in sözlerinin şiddeti üzerine yoğunlaşmış. Şiddeti, oyuncuların en saf malzemesi eylemiş, sözü/sözcükleri kullanmalarındaki ustalığı sağlamış. Oyunun içerisindeki cinsellik öğelerinden neredeyse yeni bir oyun çıkarmış. Yazarın haz objesine dönüştürdüğü cinselliği, yeri geldiğinde sevgi duyulanla, âşık olunanla kurulan cinsellik üzerinden anlatmış. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/kurklu-merkur-dot--7120


Alışveriş ve S***ş - Dot

Evet, böyle diyor Sierz. Hak vermemek elde değil, zira 1996’da Royal Court’da sahnelenen ve Mark Ravenhill’in ilk uzun oyunu olan “Alışveriş ve S ş”de sahnede özellikle yapılmaması gerekenleri yaptırmış Murat Daltaban. Mark (Serkan Altunorak), birinci tabloda böğüre böğüre kusuyor, 

Oyunu yöneten Murat Daltaban’a gelince: Ravenhill’in düz anlatımını rejisinde bu kere de olabildiğince destanlaştırdığını söyleyeceğim. Ravenhill’in 14 tabloda peş peşe anlattıklarına bu kere de etkileyici özellikler katmış. Müthiş bir iç dinamizm yaratmış. Gene kutlanacak bir iş çıkarmış. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/alisveris-ve-s-s_-dot-7097


Makas Oyunları - Dot

YÖNETMENLER
Oyunların yönetmenleri Serkan Salihoğlu, Tuğrul Tülek, Pınar Töre ve Murat Daltaban “öykü”, “izleyici”, “yazar/çevirmen” üçgeni arasında dikkatli ve yumuşak geçişlere olanak sağlayan beceriye ve eyleme sahip birer yönetmen olduklarını kanıtlamışlardı. Sahne üzerinde ilerleyişi, düzeni, biçimi sağlarken her detayı da yakalayan, seyircinin nabzını bir an olsun elinden bırakmayan yönetmenlerdi. Oyunun her bileşenini kendi içerisinde ve diğerleriyle olan ilişkileri içerisinde incelemişler, her bileşenin işleyişini amacına uygun yöntemler kullanarak dizgeli hale getirmişlerdi. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/makas-oyunlari_-dot-7025

Kutlama - Dot

Oyunu yöneten Murat Daltaban, oyunu kutlamanın yapılacağı salonun (çadırın) dışında başlatarak, az sonra masa başında olacaklarda izleyiciye ayna tutuyor. Aydoğdu ve Yiğit şarkılarıyla karşılıyor davetlileri. Christian duvara dayanmış, sıkıntılı. Sigara içiyor. Helene gelip kardeşine sarılıyor. O sırada bir Wolksvagen hızla gelip kalabalığın arasına dalıyor, falan…

"Kutlama" hiç kuşkum yok ki Murat Daltabanın yoğun çalışmaları sonucu biçime kavuşmuş bir yorum. Hem de farklı bir anlatım biçemi olan, hayli farklı bir yorum… Daltaban, Dot un olmazsa olmazı sayılan, oyuncunun kendiliğinden bir kompozisyon yaratabilme dayanağını bulabilmesi için, konuşurken gereksiz el kol hareketleri yapmaması ve ses kurallarına ilişkin o inanılması güç disiplini bu kere de uygulamış, hatta daha da ilgi çekici boyuta ulaştırmış.

Kim de Murat Daltaban, Murat Daltaban gibi… Ve Else de İpek Bilgin ile Helge de Köksal Engür… Aklın ve duygunun uyumlu beraberliğinde karakter gerçekleştiriyorlar. Fiziksel varlık çizgilerini Else ve Helge oldukları süre içinde başarıyla koruyor ve sürdürüyorlar. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/kutlama_-dot-6864


Kürklü Merkür - Dot

Oyunda baştan sona ağza alınmayacak küfürler mevcuttur. İngiltere'de 2 perde üzerinden yapılan gösterim ne yazık ki Sayın Murat Daltaban tarafından tek perde olarak düşünülmüş. 2 saatlik bir oyun neden tek perde oynanıyor? Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/kurklu-merkur_-dot-3654

Bug Böcek - Tiyatro DOT

Toplumların savaş sonrası yaşadığı korkular, devletlerin oluşturmak istediği insan yığıntılarının kokuşmuşluğu ile aynı doğrultudadır. Oyunu yöneten Sevgili Murat Daltaban bu bilincin farkında olarak sahneleme tekniklerini denemiş. Sahne ovalinde duran izleyici kesim sorgu alanına doğru hızla çekiliyor. Özellikle de 'id' duygusunun ağır biçemde gösterilişi, cinsel objelerin de iç içe girmesiyle heyecan hat safhaya tırmanıyor. Durağanlaşmayan, devamlı suretle yeni bir durumun ortaya çıkacağı hissiyatı içinde kıvranan izleyici kesim, anti polemik spektrumda dar bölge sıkıntısı çekmiyor. 

Eski eşini ziyarete gelen Goss, Egnıs'a '…bir deri bir kemik kalmışsın…' diyor. Bu cümleler oyunda pekte akla mantığa uygun değil. Tülay Günal'ın hiçte bir deri bir kemiğe dönmüş hali yoktu. Gayet iyi görünüyordu. Oyun burada sekteye uğruyor. Metinde ufak bir değişiklik yapılsa fena olmayacak. Sevgili Murat Daltaban burayı atlamış. Küçükte olsa, mühim bir durum… Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/bug-bocek_-tiyatro-dot--3624

Malafa - Dot

Dilini bozmadan sahneye taşıyan Hakan Günday'la Murat Daltaban'ın reji anlayışı büyük bir uyum sağlamış.Günlük hayatta kullanmadığımız,duymadığımız kelimeleri oyuncuların ağzından duyarken beden dillerine bakarak anlamakta hiç güçlük çekmedik. Mehmet Bozkır

http://tiyatronline.com/malafa_-dot-2893




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir