8. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2007-2008
Yönetmen: Mehmet Atay, Aşk-ı Memnu, Ankara Devlet Tiyatrosu
Büyük Aşıkların Sonuncusu - Çankaya Sahne
Çankaya Sahne ve Mehmet Atay
Başkent - Ankara 2019 yılının eylül ayında, kadrosunda genç oyuncuların çoğunlukta olduğu sanatçı, eğitmen Mehmet Atay’ın kişisel gayretleriyle yeni bir sahneye kavuşma şansını yakalamıştır. Mehmet Atay, Tiyatro’ ÜçArtıBir’ adıyla başlattığı tiyatro çalışmalarını Başkent Ankara’lı sanatseverler için yeniden Çankaya Sahne’ye taşımış. Sinema olarak önceleri görsel sanatlara hizmet eden Çankaya’nın bundan böyle sanatta sürdürebilirliğini sahne sanatlarında’ Çankaya Sahne’ olarak devam ettirme çabası ile başkentli sanat severlerle buluşturmuştur.
Genel Sanat Yönetmenliğini Mehmet Atay’ın üstlendiği sanat merkezinin ilk oyunlarından biri Pulitzer ödüllü yazar Neil Simon’ın buruk güldürüsü’ Büyük Aşıkların Sonuncusu’ yine Çankaya Sahne için sezonun ilk oyunu olarak kendisi tarafından seçilmiştir.
Bir erkek (Mehmet Atay) ve Üç Kadın( Nalan Erkovan,Derya Şenol,Filiz Çolakoğlu)üzerine oyun notlarımız….
Barney Chasman rolüyle seyircisini karşılayan ve aynı zamanda oyunun yönetmeni Mehmet Atay öğrenim dönemlerinde öğretici olarak derslerine girdiği çoğunlukla mezun sanatçı öğrencileriyle oyunu paylaşmış olmanın keyfini , kendi sanat merkezinde yeniden yaşama ve beraber olma isteği olarak öne çıkardığı sanatçının oyuncu kadrosundan da anlaşılmıştır.
Yönetmen Mehmet Atay üç ayrı kadınla olan üç ayrı sahnede de oyuncu olarak biçim ve öz anlamında biraz yorgun, dağınık ,biraz da zaman,zaman oyundan uzaklaştığı (koptuğu)seyirci tarafından hissedilmiş,oyunun doğal akışı içinde seyircinin bunları hissetmesini , usta oyuncunun kuruluş dönemini yeni tamamladığı Çankaya Sahne için verdiği emek ve çabalarının yorgunluğu olarak düşünülerek değerlendirilmiştir.Birbirinden farklı yaş ve özelliklerin öne çıktığı üç kadınla her anlamda yakınlaşma ya da diğer şekliyle aldatma eyleminde farklılıklar !
Diksiyon anlamında oyuncu Mehmet Atay’ın güçlü dili kullanma performans başarısında oyuncu ustasına yine başarısıyle eşlikçi partneri olmuştur.
Oyunda dekor , kostüm, ışık anlamında Çankaya Sahne’nin çok yeni ve bu oyunun sezonun ilk oyunu olması nedeniyle bu konuda olumsuz düşüncelerimi şimdilik satırlarımda paylaşmamayı tercih etmiş olmam ,gelecek çalışmalarda sahne tasarımı genelinde olumlu değişikliklerin Çankaya Sahne genelinde beklentimiz olacağını paylaşarak yine usta sanatçı Mehmet Atay’a başkent Ankara’ya kazandırdığı Çankaya Sahne için sanat severler ve kendi adıma teşekkürlerimizi bir kez daha yinelemek isterim. Füsun Balkaya
http://tiyatronline.com/buyuk-asiklarin-sonuncusu_-cankaya-sahne-11973
İki Pazartesinin Hikayesi - Ankara Devlet Tiyatrosu
Mehmet Atay'ın ilk yönetmenlik deneyimi olan oyunun başarılı bir prodüksiyon olduğunu söyleyebiliriz. Oyunun başarısında öne çıkan başlıca üç ana unsurdan söz etmek mümkün: usta oyunculuk, oyunun seyir gücüne ve tematik gelişimine katkıda bulunan ışık tasarımı ve özenle hazırlanmış dekor. Işık tasarımı konusuna daha önceden değindiğimiz için söze oyunculukla başlayalım. Taner Can
http://tiyatronline.com/iki-pazartesinin-hikayesi_-ankara-devlet-tiyatrosu-2688
0 Yorum