Yeni Tiyatro Dergisi 7. EMEK VE BAŞARI ÖDÜLLERİ (2019)
YARDIMCI ROLDE EN İYİ ERKEK ADAYI: Galip Erdal, Halktan Biri – KomediaTürk
Yatak Odası Diyalogları - Sadri Alışık Tiyatrosu
GALİP ERDAL’IN ÇABASI
Galip Erdal, oyunu sahnelerken paralel anlatı yolu aramış. Tablo aralarındaki black-out’ları projeksiyonla sahneye yansıttığı Rebecca Tilly, Alexandre Dumas, Lewis Grizzard, Zha Zha Gabor, Barbara Streisand, Rodney Danggerfield, Oscar Wilde gibi ünlülerin kitapta da yer almış özdeyişleriyle atlatmış. En özele; düşünsel, duygusal, ruhsal, kutsal sınırlara zarafetle dokunma biçemini aramış.
Diğer taraftan, Eylem Öden ile Hasan Erdem, kendi kişisel envanterlerini Galip Erdal’ın yönetiminde pek güzel çıkartmış. Üstün Akmen
Kızılırmak – Karakoyun - İstanbul Devlet Tiyatrosu
Bana sorarsanız, iyi yapmışlar. Galip Erdal, Cücenoğlu’nun anlattığını iyi anlamış, hatta anlamakla kalmamış üzerine kendi anlayışını da bina etmiş, konuyu sadece Yörük beyinin kızına âşık garip bir çobanın öyküsü olmaktan çıkarmış, yaşamlarını göçerlikle kuran bir Yörük obasının, devletin topraklarını ele geçiren bir tefeciye karşı hak-hukuk savaşımının, oba halkının başkaldırısının altını çizmiş.
GALİP ERDAL’IN BAŞARISI
Galip Erdal: “Ülkemizin, insanlarımızın, insanlığın geleceği adına, hepimizin mutlu olarak yaşayacağı bir dünya için; inançları, duygu ve düşünceleri uğruna yaşayacağımız bu düşünceleri hayata geçirmek için inandıklarımızdan asla vazgeçmeden düşüncelerimizi sabır ve azimle savunmamız gerektiği” gerçeğini pek güzel dillendirmiş. Genç oyuncularına oyunu iyi belletmiş, iyi kavratmış. Alpaslan Karaduman’ın halk oyunlarından esinlenerek yaptığı koreografisindeki başarı da Galip Erdal’ın yorumuna renk katmış. Oyun süresince temponun hiç düşmemesini sağlamış, genel anlamda başarılı bir iş çıkarmış.
GRUP SİMETRİSİNİN ÖNEMİ
Galip Erdal bütün bunların yanı sıra, sahne üstü eylemin kendisini en ince ayrıntısına varıncaya dek tablo tablo, replik replik bir sıraya, bir düzene koymuş. Eylemi düşünüp tasarlarken, bir yandan da oyuncularına her şeyi anlatmış. Böylelikle oyuncuların duruş yerlerinden, birbirleriyle olan uzaklıklarına kadar; yapacakları jest ve mimikler dâhil; dekorla, döşemeyle, aksesuarla ilişkileri; konuşmaları, susuşları, sahne trafiği tempoları düzene girmiş. Üstün Akmen
Binde Bir Gece Diyalogları - Sadri Alışık Tiyatrosu
İşte Galip Erdal metninin süslemelerini iki oyuncu üzerinden gerçekleştirip, hızlıca akan komediyi sahnede var edebiliyor. Klasik Birol Güven tarzı yaratımında, erkeğin daha çok kaba yanı ön planda iken, duygusal beklentiler içinde olan kadın her zamanki gibi ayrılmanın eşiğinde... Yaşam Kaya
0 Yorum