8. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2007-2008
Kocaeli: Kadın Oyuncu: Funda İlhan, Rita, Kocaeli BB Şehir Tiyatrosu
Şölen - Tiyatro Studyosu
Paige’in şölenine, birbirini yakinen tanıyan ressam Wynne (Funda İlhan), Wynne’ın sevgilisi Bob, televizyon habercisi Siân (Ayça Bingöl) ve Siân’ın kocası mikrobiyolog Hal (Özgür Yalım) davetlidir. Üstün Akmen
Şölen - Tiyatro Studyosu
İntikam gecesi için özenle seçtiği konuklar arasında kocası Lars’ın (Payidar Tüfekçioğlu) gençlik yıllarından beri kendisine hayranlık duyan eski sevgilisi ressam Wynne (Funda İlhan), eski karısını akıl hastanesine kapatıp, Sian (Ayça Bingöl) adlı bir seks objesiyle evlenen Hall (Özgür Yalım) ve her sahnenin sessiz tanığı olup finale damgasını vuran Garson (Güçlü Yalçıner) bulunmaktadır… Başak Sakızlıoğlu
Don Juan'ın Gecesi - Oyun Atölyesi
Haluk Bilginer, Gülen Karaman, Güneş Berberoğlu, Funda İlhan, Ayşegül Ünsal, Evrim Alasya, Muharrem Özcan, Umut Temiztaş, Seda Türkmen, Selin Yeninci harika bir harman oluşturmuşlar.
Funda İlhan, Ayşegül Ünsal, Evrim Alasya –ki bu oyuncunun sahne duruşu çok iyi-, Muharrem Özcan, Seda Türkmen –Haluk Bilginer ile muhteşem bir oyun çıkarmış-, Selin Yeninci grubun diğer başarılı isimleri. Yaşam Kaya
Eski Fotoğraflar - Kocaeli Şehir Tiyatrosu
Her tabloda farklı bir mücadele içerisinde olan, oyun boyunca aslında umudunu da kaybetmeyen, her şeyden önce kızı için yaşayan bir anne, bir sevgili, bir dansçı ve şarkıcı olarak gördüğümüz Sevtap karakterine hayat veren Funda İlhan, tüm tablo geçişlerinde farklı bir Sevtap yaratmayı başarıyor. Seyircide kurtarmak için sahneye fırlama isteği yaratan, oyun boyunca bir bakıma izleyicinin kendisini sorgulamasına yol açan duygu dolu oyunculuğuyla Sevtap karakterine hayat veriyor. Her tabloda sergilediği farklı ses ve beden kullanımı ve en önemlisi karakterin ruhunu yakalayan öznelliği sayesinde muhteşem bir başarıya imza atıyor. İhsan Ata
Rita - Kocaeli Şehir Tiyatrosu
Funda İlhan Rita rolünde, ilk perde de sergilediği sıcak ve sempatik oyunculuğu, Frenk karakterinin durgun, monoton ve huysuz rolünü dengeliyor. Rita'nın genel özelliklerini, ilk perdede pejmürde, taşralı konuşma ve davranış biçimiyle, ikinci perde de ise entelektüel bir kadın profili çizerek metine sadık kalmayı başarıyor. Ara sıra tünelden geçen bu komediyi sadece ilk perde de gördüğümüz gülüşüyle besliyor. İkinci perde de ise neden bu gülüş değişiyor anlamıyoruz tabi. Girdiği her sahnede değişen kostümlerini müthiş bir zaman hesaplamasıyla başarıya ulaştırıyor. Ustalıkla sardığı sigarası karakterini besleyen küçük bir ayrıntı olmuş. Sahne coğrafyasını bilinçle kotaran oyunculuğuna kattığı samimiyetiyle sahnede olmaktan ne kadar zevk aldığını ve oyunculuğun ne kadar kutsal, tiyatro mesleğinin ne kadar onurlu bir meslek olduğunu gözler önüne seriyor.
Ayrıca Rita'nın metinde yer alan sıradan karakteri, giydiği kostümlerle bertaraf edilmiş. Üstelik karaktere göre oldukça abartılı. Tamam, Funda İlhan çok güzel bir kadın ve düzgün fiziğiyle giydiği her kostümü başarıyla taşıyor buna bir sözüm şüphesiz olamaz ama giydiği kostümlerin abartısı karakterinin sıradanlığına uymuyor. Göze hitap eden kıyafetler ve renkler şüphesiz ne kadar zevkli biri olduğunun altını çiziyor. Ama bana kalırsa iki farklı kadın karakteri yaratır ve Frenk'in artık üstünü değiştirmesini sağlanırsa bu yorum oyuna daha çok hizmet edecektir. İhsan Ata...
Şölen - Tiyatro Studyosu
"Üstün Akmen’ in"’’ eleştirisinde sadece castta adını geçirdiği ve hakkında hiç yorum yapmadığı, oyunda önemli karakterlerden biri olan ve rejide de ikinci plana atıldığını düşündüğüm (Wynne) Funda İlhan ise oyunun enerjisini yükselten ve belki de benim izlediğim ( Kocaeli turnesi ) temsilde, en iyi performansı ortaya koyan oyuncuydu.
Özgür Yalım karakter olarak ikinci plana atılmış, Funda İlhan gibi bir reji hatasına kurban olmuş olarak nitelendirilebilir. Sahnede fazla gibiydi olmasa da olur izlenimi uyandırdırdı. Mehmet Bozkır
0 Yorum