Kişiler: Esra Bezen Bilgin


|
0
|
8296




Kariyer Bilgisi

Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Anasanat Dalı




Ödüller

Tiyatro Tiyatro Dergisi Ödülleri - 2006

Yılın Kadın Oyuncusu Adayları Esra Bezen Bilgin / Küller Küllere ile Bir de Yolluk / Akbank Sanat Yeni Kuşak Tiyatro

Tiyatro Tiyatro Dergisi Ödülleri - 2012

YILIN KADIN OYUNCUSU Esra Bezen Bilgin  (Önce Bir Boşluk Oldu Kalp Gidince, Ama Şimdi İyi… -Talimhane Tiyatrosu)

16. Afife Tiyatro Ödülleri - 2012

Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu Esra Bezen Bilgin - Önce Bir Boşluk Oldu Kalp Gidince Ama Şimdi İyi - Talimhane Tiyatrosu

12. Afife Tiyatro Ödülleri - 2008

Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu Adayı Esra Bezen Bilgin (Şeylerin Şekli - Yeni Kuşak Tiyatro)

10. Afife Tiyatro Ödülleri - 2006

Yılın En Başarılı Yardımcı Kadın Oyuncusu Adayı Esra Bezen Bilgin (Küller Küllere Bir de Yolluk - Akbank Sanat Yeni Kuşak Tiyatro)

11. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2010-2011

Küçük Salon Kadın Oyuncu:  Esra BEZEN BİLGİN, Önce Bir Boşluk Oldu Kalp Gidince Ama Şimdi İyi, Talimhane Tiyatrosu, 

Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri - 2012

YILIN EN İYİ KADIN OYUNCUSU: ESRA BEZEN BİLGİN - "ÖNCE BİR BOŞLUK OLDU KALP GİDİNCE AMA ŞİMDİ İYİ" 



Eleştirmen Notları

Önce Bir Boşluk Oldu Kalp Gidince, Ama Şimdi İyi - Talimhane Tiyatrosu

Mehmet Ergen’in oyuncuları (Esra Bezen Bilgin ile Güliz Gençoğlu) seyircide buruk bir gülümseme/sonsuz bir hüzün empresyonu yaratırlarken, aniden Dijana’nın duygusunu, düşüncesini de seyirciye benimsetiyor. 

Esra Bezen Bilgin’e gelinceee… 

İKİ GÖZÜMÜN BEBEĞİ

Esra Bezen Bilgin (ki benim iki gözümün bebeğidir), gerçek yaşamdakinin aynısı olan duygulanımların yakalanmasını, dolayısıyla duygulanımlarının yarı “isteksiz” olarak dışa vurmasını gerekli görmemiş. Nitekim duygulanımlarını kimi kez kendi özel oyunculuk biçemi içinde kodlamış, listelemiş ve kategorize etmiş. Seyirci, Esra Bezen Bilgin’i bu oyunda izlerken, resmedilen karakterin içsel-ruhsal imgelerini veren tutkuları üretenin, aynı türden bireysel malzemeler olduğuna tanık oluyor. Esra Bezen Bilgin’in sahne üzerindeki yataklar üzerindeki devinimi, tıpkı Dijana’nın gerçek hayatındaki gibi, sürekli yükselen arzular, özlemler, aksiyona çağrılar ve onların içsel ve dışsal aksiyonlarda tüketimlerinden oluşuyor. 

Esra Bezen Bilgin bu oyunda da, oyunculuk yeteneği ve becerisiyle tiyatronun tanrılarını mutlu ediyor. Üstün Akmen

devamı...

Önce Bir Boşluk Oldu Kalp Gidince, Ama Şimdi İyi - Talimhane Tiyatrosu

Sahnede Esra Bezen Bilgin Ayrıcalığı!
 
   Oyunu sahneye koyan Mehmet Ergen, sahneyi üç bölüme ayırmış. Üç ayrı yatak görünüyor sahnede. Kadının “seks kölesi” olarak kullanıldığı ilk bölüm; polislerce kadının hapsedildiği ikinci bölüm; Ataköy’deki ev bölümü… Geriye dönüş teknikleriyle donatılan gösteri, izleyenlerde şaşkınlıklar yaratırken, anlatıda geçen olaylar herkesin kalbinde derin yaralar oluşturuyor. Yönetmen son derece başarılı bir iş çıkarmış. Çok sade tutmuş sahnesini. Oyuncuların önünü açan anlayışla oyuna eğilmiş. Olay odaklı çalışmış. Oyunu uyarlayan Seçil Honeywill ve Dramaturg Deniz Altun, mükemmel bir işbirliği içinde konuyu Türkiye şartlarına göre şekillendirmişler.
 
   Esra Bezen Bilgin, Ukraynalı kadında olağanüstü performans ortaya koyuyor. Kadının tüm ruh halini doğal bir oyunculukla bizlere aktarıyor. Yarım Türkçe bazen Ukrayna dilinde kendisini rolüne adıyor. Evet sahnedeki konu o’ nun üzerine kurgulu; Esra Bezen Bilgin kurgunun gerekliliğini başarıyla yerine getirmiş. Polisin tutukladığı sığınma odasında Güliz Gençoğlu, Orta Asyalı başka bir seks kölesini oynuyor. Kısa sahnesinde oyunun diğer başarılı ismi. Yaşam Kaya

devamı...

Kösem Sultan - Kocaeli Şehir Tiyatroları

HAYRET! N’OLDU BÖYLE ESRA BEZEN BİLGİN’E 

Her zaman söylüyorum, dilimde artık pelesenk haline geldi, sanatsal istek yaratıcılıkta harekete geçirici bir güç oluşturuyor. Heyecan verici büyülenme ise bu isteğe eşlik ediyor. Turhan Sultan’ı canlandıran (benim gözbebeklerimden) Esra Bezen Bilgin için, Turhan Sultan’ın derinliklerine giden yol göstericiyi, sanatsal şevki ve şevkine eşlik ettirdiği heyecan verici büyülenmeyi bu kere bulamadığını üzülerek söyleyeceğim.  Bütün bu çürümüşlüğün içinde bozulmamış tek karakter olan, Sultan İbrahim’in ilk gözdesi ve padişahın annesi Turhan Sultan’a can verirken, her yönüyle Kösem Sultan’ın zıddı olduğunu donuk bir biçem içinde vermeyi yeğlemekte, hal böyle olunca Turhan Sultan karakteri istenilen ölçüde gelişememekte. Mehmet’i çevresindeki bütün kötülüklerden korumak ve onu iyi bir padişah yapmak istemekte oluşu seyirciye iyi geçmemekte… Örneğin “Çabuk büyü, oğlum, çok çabuk! / Adam kırıntılarıyla dolu ortalık / ama tam adam yok. / Devlet bir kadının elinde can çekişir yıllardır, / bense devleti bir kadının elinden / kurtarmaya çalışan bir başka kadın. / Ya ocak ağaları? / Buyruk alması gerekenler / buyruk verme sevdasındalar, saray ocağı değil, / ocak sarayı çekip çevirmekte… /  sarayın yetersizliği, / hatta ihaneti yüzünden...” tiradını atarken ne yazık ki Turhan Sultan’ın değişimi sezilmemekte… 

ANLAYAMADIĞIM İSTEKSİZLİK

Esra Bezen Bilgin her zaman hayran olduğum duygularını, isteğini, aklını ateşleme yeteneğini nedense bu kere kullanmıyor. Kösem’le nasıl savaşacağını programladıktan sonra: “… seni kuşandım, Kösem sana karşı” derken, hatta Kösem Sultan’ın Mehmet’e karşı sünnet düğününde düzenlediği suikastın başarıya ulaşamamasından sonra saraya yapılacak bir baskınla işi bitirmeye karar verirken bile son derece durgun ve (bana sorarsa) hayli isteksiz. Üstün Akmen

devamı...

Pencere - Oyun Atölyesi

Aynı sahneyi paylaşmanın güzelliğini oyunculuk adına Bilginer ‘le yaşayan ve paylaşan başarılı oyuncu Esra Bezen Bilgin içten,samimi ve doğal oyunculuğuyla seyirciyi Kyra olarak da kendisine hayran bırakmayı bilmiştir. Üstün oyunculuk performansının ardında sakladığı Konservatuar  eğitim ve öğretimiyle  beslediği ve  tecrübesiyle biriktirdiği özenli yıllar şüphesiz onu bu başarıya hakkıyla taşımıştır. Doç. Dr. Füsun Balkaya

devamı...

Kösem Sultan - Kocaeli Şehir Tiyatrosu

Esra Bezen Bilgin (Turan Sultan)

   Yukarıda isimlerini saydığımız valide sultanlar gibi karanlık, kirli, şahsî menfaati için devlet idaresine müdahale etmeyen “Valide Sultan”lığını hayırlı işlerde kullanan Turhan Hatice Sultan rolüyle izleyicinin huzuruna çıkan Esra Bezen Bilgin, Kösem Sultan’ın kötülüğüne karşı karakterin getirdiği iyiliğin örneğini dengede tutmayı başarıyor. İyinin ve kötünün çatışmasındaki o ince çizgiyi abartıya kaçmayan oyunculuğuyla kotarıyor. Ne yazık ki Kösem Sultan gibi bu karakterde net değil. Kendini ifade etmekte kısmen zorluk çekiyor. Ayrıca sahnede yürürken küçük adımlar atmasına salık veririm. Ne var ki bir yandan sultanlığını, diğer yandan anneliğini ve Siyavuş Paşa’ya olan ilgisiyle özünde kadın olmanın netliğini çok iyi yansıtıyor. İhsan Ata

devamı...

Kösem Sultan - Kocaeli Şehir Tiyatrosu

‘Turhan Sultan’ rolünde Esra Bezen Bilgin her zamanki gibi oyunculuğunu konuşturmuş. Oğlunu iktidar savaşlarından korumaya çalışan annenin duygusal yapısı o’nun gözlerinde belirginleşiyor. İki kadının karşılıklı konuşmaları tarihsel bir olayı tüm çıplaklığıyla gözler önüne sererken, seyirci her iki oyuncunun yüksek temposu sayesinde oyundan kopmuyor. Zuhal Gencer Erkaya ve Esra Bezen Bilgin oyunun başrollerini paylaşırken, bu rolleri ne denli hakettiklerini gösteri boyunca hissettiriyorlar. Yaşam Kaya

devamı...

Kral Lear - Kocaeli Şehir Tiyatrosu

Ayrıca yönetmenin acıtasyonu biraz daha azaltması ve oyunu arabesk yaklaşımdan uzaklaştırması gerekiyor. Diğer taraftan 2. perdeden itibaren neredeyse her sahnede ağlayan oyuncuları ağlak durumdan çıkarması, Lear yorumunda ziyadesiyle abartıya kaçan Ümit Bakış’ın daha küçük oynaması dahada önemlisi doğallığı araması ve Esra Bezen Bilgin’in yürüyüşündeki sıkıntının bir an önce çözüm bulmasına salık veririm.  İhsan Ata

devamı...

Talimhane Tiyatrosu

Esra Bezen Bilgin’in canlandırdığı Ukraynalı hayat kadını Diana ve tek bir sahne ile de olsa ona Türkmenistanlı  hayat kadını rolü ile  eşlik eden  Güliz Gençoğlu bize unutulmaz bir tiyatro ziyafeti yaşattılar.

Oyunculukları çok beğendik.Özellikle Esra Bezen Bilgin’in performansı üzerinde durduk.Birebir Ukraynalı şivesi ve tiplemesi ile yakaladığı başarıyı masaya yatırdık. Savaş Aykılıç

devamı...




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir