Sondan Sonra - "En İyi Erkek Oyuncu" Emre Kınay
20. Afife Tiyatro Ödülleri - 2016
Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Adayı Emre Kınay - Nihayet Bitti
15. Afife Tiyatro Ödülleri - 2011
Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Adayı Emre Kınay - Sondan Sonra - Duru Tiyatro
10. Afife Tiyatro Ödülleri - 2006
Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Emre Kınay - Kara Sohbet Duru Tiyatro
7. Afife Tiyatro Ödülleri - 2003
Yılın En Başarılı Müzikal ya da Komedi Erkek Oyuncusu Adayı Emre Kınay (2. Caddenin Mahkumu - Bakırköy Belediye Tiyatrosu)
5. Afife Tiyatro Ödülleri - 2001
Yılın En Başarılı Müzikal ya da Komedi Erkek Oyuncusu Adayı
Emre Kınay (Mary Mary - Bakırköy Belediye Tiyatrosu)
6. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2005 - 2006
Erkek Oyuncu: Emre Kınay, Sınır, Bakırköy Belediye Tiyatroları
5.Emek ve Başarı Ödülleri Sahiplerini Buldu
Tiyatro Mekanları Özel Ödülleri Duru Tiyatro- Emre Kınay
Yeni Tiyatro Dergisi 4. Emek ve Başarı Ödülleri (2016)
Yılın Erkek Oyuncusu Adayları - Emre Kınay - Nihayet Bitti- Duru Tiyatro
Sondan Sonra : Bir Kıyamet Masalı
Emre Kınay bütün samimiyetiyle duygularını paylaşırken tüylerimiz diken diken onu ve Ahu Türkpençeyi ayakta alkışlıyoruz. İzmir Bostanlı Suat Taşer Tiyatro salonu ağzına kadar dolu. Seyirciler ayakta deli gibi alkışlıyor.
Füsun Günersel’in dilimize kazandırdığı oyunu Emre Kınay yönetiyor. Başrollerini Emre Kınay ve Ahu Türkpençe’nin paylaştığı oyun baştan sona bir sığınakta geçiyor.
Emre Kınay Mark’la sahnede bir efsane yaratıyor. Hayat verdiği Mark karakteriyle 2010 yılında Çırağan Lions “en iyi erkek oyuncu” ödülüne layık görülen sanatçı unutulmaz bir oyuna da imza atıyor. Emre Kınay hem mükemmel oyunculuğu hem de başarılı rejisiyle ustalığını bir kez daha konuşturuyor. Sevimli bir faşisti elle tutulur bir halde önümüze koyarken çevremizdeki faşistleri düşünüyoruz. Hayatımızda kaç faşist var? Louise gibi onlara karşı koyabiliyor muyuz? Emre Kınay seyircilere binlerce soru sorduruyor. Ve tiyatro işini yapıyor. Soru sorduruyor, düşündürüyor ve bir farkındalık yaratıyor. Seval Deniz Karahaliloğlu
http://tiyatronline.com/sondan-sonra-bir-kiyamet-masali-2785
Nafile Dünya - Duru Tiyatro
M.E.B RANT PEŞİNDE
“Nafile Dünya” bu sezon, 2007 yılında dişinden tırnağından artırarak ve de elleriyle kazarak bir mezbeleliği salona dönüştüren; hem Kadıköy ahalisine, hem de lise öğrencilerine tiyatroyu kazandıran Emre Kınay’ın, şimdilerde Milli Eğitim Bakanlığınca elinden alınmaya çalışılan Duru Tiyatrosunun emek ürünü salonunda sahnelenmekte.
Oyunu sahneye koyan Emre Kınay, Arayıcı’nın Başkomiser Ramazan’ın ironik durumuyla güncel olana göndermeler yaparak bir sistemin çıkmazını gösterişini rejisinde olabildiğince öne çıkarmış. Başkomiser Ramazan’ın büyüklerinden öğrendiği doğruluk, fazilet, namus gibi değerleri koruma kaygısıyla düzenle bireysel itişmesinin altını pek güzel çizmiş.
Emre Kınay, Ali Cemal karakterine can verirken gözlerinin ve yüzünün incelikli ifade araçlarından olabildiğince yararlanarak dikkat çekmekte. Üstün Akmen
http://tiyatronline.com/nafile-dunya_-duru-tiyatro-7044
Lütfen Kızımla Evlenir misiniz - Bakırköy Belediye Tiyatrosu
… VE DE, EMRE KINAY…
Pek de uzun olmayan Rıdvan rolünde Emre Kınay'ı izlenmekte. Duraksamadan söyleyebilirim ki, Emre Kınay, sahnedeki olayları “tasfir” etme yeteneğine sahip ender oyuncularımızdan. Gerçekçiliği sembolize etmenin, yoruma dayalı oyunculuk gerektirdiğini biliyor. Karşılıklı diyaloglarda yoruma dayalı oyunculuğunu diğer rollerde olanlarla paylaşacak kadar da cömert. “Lütfen Kızımla Evlenir Misiniz,”de çizdiği ve derhal sulandırılmaya uygun “eşcinsel” taklidi yapan karakter, Emre Kınay'ın kendini fevkalade iyi tanıması, dolayısıyla oyunculuğunun sınırlarını fevkalade sınırlamasıyla dozunda kalıyor.
Kısacası; bu oyunda gülünür, sonunda alkışlanır, falan, tamam da, sadece kısacık rolündeki Emre Kınay için dahi seyredilir gibime geliyor… Üstün Akmen
http://tiyatronline.com/lutfen-kizimla-evlenir-misiniz_-bakirkoy-belediye-tiyatrosu--6721
İki Bekar - Duru Tiyatro
Şubat ayının aşk kokularını almaya başladığımız bu ilk günlerinde, Evrim Alasya ve Emre Kınay’ın buluştuğu Sam Bobrick’in ’ İki Bekar ‘adlı oyunu tüm aşktan kaçanlara Duru Tiyatro imzalı bir armağan olmuştur.
’İki Bekar’ Evrim Alasya ve Emre Kınay
Amerikan tiyatrosunun önemli komedi yazarlarından Sam Bobrick ‘in yazdığı ‘İki Bekar’ (Two Single People) adlı oyunun çevirisi Ekin Tuncay Turan yönetmenliğini ise Emre Kınay tarafından üstlenilmiştir.
Oyuncu Emre Kınay ise her zaman ki sakin beden dili,dengeyi sağlayan başarılı oyunculuk performansı ve kelimelere yaptığı kesik vurgularına sahip alışık olduğumuz oyuncu Kınay olarak yönetmenine ters düşmemiş ayrıca partnerinin de alanını açmıştır.
Oyunun müzikleri Serdar Aslan beste etiketini almış ve Durucazzz da Aslan desteği ile Emre Kınay tarafından ilk kez bu oyun için kurulmuştur.
Serdar Aslan (Gitar), Zafer Aslan (Bas Gitar), Tarkan Tekyıldız (Piyano) Muhammed Çınar (Trompet)isimleri Durucazzz Orkestrasında yine bu oyun da buluşmuştur.
Emre Kınay’ın yüksek müzik tutkusu
düşünülünce yakında müzikal anlamın da başarılı oyunların Duru Tiyatro çatısı altında sahnelenme sinyalleri olarak bu ön çalışma da seyirci tarafından algılanmıştır. Füsun Balkaya
http://tiyatronline.com/iki-bekar_duru-tiyatro-4167
Kara Sohbet - Tiyatro Duru
Tiyatro Duru'nun kurucusu Değerli Emre Kınay'ın tiyatromuza armağını olan bu oyun, uzun süreçtir sahnelerde. Maddi kaygıdan uzak tiyatro yapıldığında, çok güzel metinleri sahnede görme fırsatını yakalıyoruz.
Kostümlerde Dilara Endican'ın üstün zekası var. Çok yönlü düşünmüş her şeyi. Özellikle Arif Akkaya'nın üzerindeki takım elbise çok güzel. Emre Kınay'a sportiflik veren montun rengi parlamıyor. Arka fonda duran perdeyi gölgelemiyor.
Dekorun başarısı Ali Yenel ismiyle bütünleşmiş.Toyer-Kuklacı oyunda da bu başarıyı dile getirmiştim. Bir kere Sevgili Ali Yenel kendi özgün dünyasını koyuyor ortaya. Konuyu en az yönetmen kadar özümsüyor. Sahnedeki oturulan koltuklar oyunu açıyor. Boğuculuk yok! Zaten bir dekorist için asıl önemli olan noktada bu. Devlet Tiyatroları'nın dekorcularının Sevgili Ali Yenel'den öğreneceği çok durum var. Öyle yazılan oyun eleştirilerine alınmak, profesyonelliğin olmadığını gösterir. “Tartuffe” oyununun dekoristi bence bir model bulmalı kendisine. Bir de tek elden dekor yapma işinden vazgeçilmeli DT.
Emre Kınay'ın oyunda canlandırdığı karakter Texor Texer, içinde yaşadığı duyguları bir çırpıda, patavatsızca dile getiren bir insan. Sevgili Emre Kınay rolünün hakkını fazlasıyla veriyor. Dışa dönük insanın realist gerçeklerini seyirciye başarıyla aktarıyor. Hızla gelişen diyaloklarda yaşamını başka insanın yaşamıyla bütünleştirmesi, sıraladığı ars olaylarındaki hızlılığı, karakterle olan bütünleşmesinin ne derece uygun olduğunu gösteriyor. Yaşam Kaya
http://tiyatronline.com/kara-sohbet_-tiyatro-duru-3619
Sondan Sonra - Duru Tiyatro
"SONDAN SONRA" ADLI OYUNDA EMRE KINAY VE AHU TÜRKPENÇE KENDİLERİNİ SEYİRCİYE SOLUKSUZ İZLETMEYİ BAŞARIYOR!
Dennis Kelly tarafından yazılan, Füsun Günersel çevirisi’ni Emre Kınay yönetmiş ve yönetmen yardımcılığını da Derya Oyanay Sungur üstlenmiş…
EMRE KINAY ve 25.SANAT YILI
Tiyatrocu bir ailenin çocuğu olan Emre Kınay, Mimar Sinan Üniversitesi Tiyatro Bölümünden mezun olmuş,yüksek lisans yapmak isteği ise başlamış ve bitmemiş bir istek olarak şimdilik yarım bırakılmıştır.
Mark’ın ( Emre Kınay)heyecan,korku,biraz da bitmemiş güzel duygu dokusunun varlığını başlarda hissettiren yapısının süreç içinde daha,daha kötüyü yakalama değişimini ise Kınay’ın içinize sindire ,sindire getirmiş olması oyundan seyircinin oyunculuk beklenti çıtasının daha da yükseltilmesine neden olmuştur.
"Sondan Sonra" hep Sondan Sonra’ nın telaş, korku ve gerginliğini yaşatmasını devam ettirmek başarısına bağlanmıştır.
Emre Kınay sahnesini oyunculuğu ile besleyen ve mükemmel bir oyunculuk ziyafet ‘ine ev sahibliği yapan bir aktör olarak partnerine de oyun boyunca sunduğu doğru hamlelerle engelsiz ve kolay ilerlenebilecek karşı yolunda çalıştırıcısı olduğu görülmüştür.
25.YIL KUTLU OLSUN!
Emre Kınay ve "Sondan Sonra" adlı oyun çıkışı Duru Tiyatro’dan ayrılırken ,Türk Tiyatrosu’ nda başarıyı hak ederek büyük bir emek ve çalışma ile yakalamış genç ama sanatında bir aktör-bir sanatçı ve bir ustayı 25.yılında seyretmekten gurur duyarak ayrılmıştım.
Sahne performansı nedeni ile tiyatro adına oyunculuk adına duyduğum mutluluk aynı zamanda tiyatromuz adına da olmuştur.
Seyircisine verdiği önemi tiyatrosunun kapısından başlatma nezaketini de unutmamış bir çalışma kadrosunun da desteğini alan Emre Kınay ve Duru Tiyatro’yu 25.yılında kutlar, uzun ve kesintisiz tiyatro dolu yıllar da seyircisi ile beraber olmasını dilemek isterim. Füsun Balkaya
http://tiyatronline.com/sondan-sonra_-duru-tiyatro-3151
0 Yorum