Sadri Alışık Oyuncu Ödülleri 2017
2016-2017 Sadri Alışık Sinema Ödülleri
Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Caner Cindoruk / “Kor”
Torun İstiyorum - Moda Sahnesi
Oyuncu Kesal baştan sona düşmeyen enerjisiyle başarılı performansını alkışlatmış,Caner Cindoruk annesine olan yakınlığı ve kardeşiyle olan ilişkilerin yakıcılığında uyum içinde uyumsuzluğu abartısız, doğal ve dingin duruşunda başarıyı yakalamıştır. Füsun Balkaya
http://tiyatronline.com/torun-istiyorum_-moda-sahnesi-3159
Pandaların Hikayesi
Tedirgin, karamsar, çekimser ve çaresiz bir ruh haline sahip erkek karakteri Caner Cindoruk’un bedeninde ve sesinde hayat buluyor. İçinde bulunulan zamanda ve mekanda eğreti duran, oranın insanıymış gibi olmasına rağmen oralı olmadığını hissettiren bir adam. Yorgundur, uyanamamıştır. Bu hali akşamdan kalma değil, başka bir ruh halidir. Kurnazca oyunlar oynamaya kalkışsa da hemen başı sıkışıverendir. Neye olduğunu tam kestiremeseniz de erkek muhtaç olandır. Caner Cindoruk oynadığı karakterin inceliklerini keşfetmiş, üzerindeki ürkek hali hiç sırıtmadan yansıtmayı başarabilmiş. Daha çok televizyon dizilerinden ve sinema filmlerinden tanıdığımız işletme fakültesi mezunu Caner Cindoruk’un bugüne kadar yer aldığı Çukurova Üniversitesi Tiyatro Topluluğu, Seyhan Belediyesi Tiyatro Topluluğu, Adana Büyükşehir Belediyesi Tiyatro Topluluğu’ndaki oyunlara bakmadan pekala onun için alaylı bir oyuncu demek mümkün. Televizyonla birlikte elde ettiği popülerliğe rağmen İstanbul Yeni Sahne’nin Uçurtmanın Kuyruğu ve Titanik Orkestrası oyunlarında rol alması da tiyatroya ne kadar tutkun olduğunu gösteriyor. Bir Anadolu şehrinde türlü imkansızlıklara rağmen tiyatroya amatör bir ruhla oyuncu ve yönetmen olarak hizmet eden Caner Cindoruk son yıllarda örneklerine neredeyse hiç rastlamadığımız bir yolculuk sonunda başarıya ulaşmış ve tiyatroda varlığını kabul ettirmiş bir oyuncu. Üstelik de oyun atölyesi gibi bir tiyatroda kendine yer edinebilmesi başarısının hiç de göz ardı edilebilir türden olmadığını gösteriyor. Oyun boyunca gittikçe rahatlayan erkek karakterindeki değişimi ve evrilmeyi mimikleri ve bakışlarıyla seyircinin gözüne sokmadan hissettiriyor. Beklemediği bir durum karşısında nasıl da güçsüzleştiğini ve çocukça bir inatla hareket ettiğini de-kısa sürede inadı kırılsa da- aynı doğallıkla yansıtıyor. Ona dair en büyük ipucunu veren replik “ Var olan benim. Bakmayın sümsük, sünepe olduğuma. Hatırlamaya çalışıyorum uçmayı.” belki de. Yazar, seyirciye oyun boyunca erkeğin içinde bulunduğu ruh halini çözmenin şifrelerinden birini veriyor.
Mehmet Bozkır
http://tiyatronline.com/pandalarin-hikayesi-2925
0 Yorum