Kişiler: Çağ Çalışkur


|
0
|
2674



Ödüller

Afife Tiyatro Ödülleri 2019

Fotoğraf 51 "Yılın En Başarılı Yönetmeni" Çağ Çalışkur



Eleştirmen Notları

Fotoğraf 51 - Tiyatro Craft

Çağ Çalışkur’un reji dehasıyla ortaya çıkan işi izlediğinizde tiyatroya olan inancınız bir kat daha artıyor. Doğru reji ve iyi bir performansla zor olan metnin altından kalkmayı başarmışlar. Oyunun çok katmanlı oluşu ve doğru rejiden kaynaklanan başarı, oyunun izlenirliğini üst seviyelere taşımış. Temponun katmanlı olarak artması izleyiciyi diri tutuyor ve oyundaki merak uyandırıcılığı arttırıyor. Oyunun son dakikalarına doğru iyice düşen tempo ise oyunda tek handikap olarak gösterilebilir. Karakterin çözülme sürecinde yani son sahnelerde olması gerektiğinden daha uzundu. Eğer bilinçli bir reji çalışması değilse revize edilmesi gerektiğini düşünenlerdenim. Yavuz Koç

http://tiyatronline.com/fotograf-51_-tiyatro-craft-10879


Fotoğraf 51 - Craft Tiyatro

Çağ Çalışkur, ortaya iyi bir oyun çıkarmış. Oyunu izlerken, bilim yapan biri olarak, bende bıraktığı lezzet doğal olarak iki katına çıktı. Şafak Ulusoy

http://tiyatronline.com/fotograf-51_craft-tiyatro-9724


Kayıp - Craft Tiyatro

Oyunu sahneye koyan Çağ Çalışkur, seyircinin anlayışına ve kavrayışına yardım eden, estetik duygusunu uyandıran öğeleri arayarak, tiyatronun yasasına bire bir ölçüde uymuş. Çeviri metnindeki sözcüklere ruh katmak için uğraş vermiş. Sonuç “itibariyle” sözcükler, Çağ Çalışkur’un buyruklarına uyarak gerektiğinde söz olmuş, yeri gelmiş jest olmuş. Çalışkur, ritim duygusunu hiç yitirmemiş. Ritim duygusunu yitirmediğinden, oyunun yorumunda ve kendi özel perspektifine yerleştirilmesinde oyuncunun ya da oyuncuların belli bir anda belli bir durumda bulunmasını, belli bir heyecanla harekete geçmelerini bir metronom dakikliğiyle işlemiş. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/kayip_-craft-tiyatro-7048


Kalp Düğümü - Craft Tiyatro

Çağ Çalışkur, oyuncularının işaret ve dayanak noktaları üzerine eklemlediği, ancak izleyicinin düşüncesinin katılımıyla kendini belli eden yönlendirici devinduyumsal ve duygulanımsal şemayı çok iyi çizmiş. Sadece şemayı çizmekle de yetinmemiş, “alt-partisyon” kavramının sınırlarını da hiç çekinmeden “mükemmel” sözcüğüyle tanımlanabilecek nitelikte belirlemiş, metne sırtını doğrudan yaslamadan, oyunun algılanılması gereken bölümlerini öne itmiş. 

Nilgün Belgün’ün mü, Levent Özdilek’in mi, Pera Güzel Sanatlar Lisesi Tiyatro Bölümü’ndeki eğitmenlerinin tümünün mü, yoksa Craft Tiyatro’nun yaratıcıları Çağ Çalışkur ile İpek Bilgin’in mi? Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/kalp-dugumu_-craft-tiyatro-7015


Kredi Kartı-Vak'aaaaa - İstanbul Devlet Tiyatrosu

Diğer taraftan soy isim kontenjanından kadroda yer bulan Çağ Çalışkur’un canlandırdığı radyocu tiplemesini oyuna anlam katmadığını düşünsek de muhteşem sesini ve görselliğini inkâr edemeyiz. İhsan Ata


http://tiyatronline.com/kredi-karti-vak-aaaaa_-istanbul-devlet-tiyatrosu-3040




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir