Kişiler: Tülay Günal


|
0
|
7548




Kariyer Bilgisi

Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü




Ödüller

Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri 2020

Kaldırım Serçesi - Edith Piaf  -  "Kadın Oyuncu" Tülay Günal

Afife Tiyatro Ödülleri 2012

Ben Bertolt Brecht - "Yılın En Başarılı Müzikal / Komedi Kadın Oyuncusu" Tülay Günal



Eleştirmen Notları

Yaşamaya Dair - Dostlar Tiyatrosu

… VE TÜLAY GÜNAL

“Yaşamaya Dair”de Tülay Günal gene olağanüstü. 

Hançeresindeki doğallık, seslendirmekte olduğu eserin dil ve müzik özelliklerini göz önünde bulundururken, değişiklikleri oluşturma sürecindeki başarısı, doğru nefes alışı, diyaframını ustaca kullanışı her türlü takdirin üzerinde değerlendirilmeli. Harika fonasyon (sesin gırtlakta oluşması), doğru rezonans ve doğru artikülasyon eşgüdümü şaşırılacak mükemmeliyette. Dilin müzikle birleşince Tülay Günal’ın sesinde kazandığı zengin tını ve yansıtma niteliği muhteşem.

Tülay Günal, başarılı şarkıcılığının yanında doğal olarak oyunculuğunu da konuşturuyor. Onun mizansen icabı gelen dış durgunluğu oyun boyunca asla hareketsizlik anlamını taşımıyor. Kimi zaman kımıldamaksızın duruyor. Gelgelelim, elini duvara dayayışında bile eyleminde doluluk var. Örneğin, balkondan aşağı sessizce bakarken, gövdesel durgunluğunun doğrudan doğruya bir iç gerginliğin sonucu olduğu ıpıl pırıl gözlerinden seziliyor. 

Tülay Günal söylüyor ve oynuyor. 

Genco Erkal oynuyor.

Genco Erkal, Tülay Günal birlikte “”Yaşamaya Dair”de oynuyor.

Bu oyun oynanmıyor, yaşanıyor. 

Genco Erkal, Tülay Günal ile birlikte Nâzım Hikmet’e saygı duruşunda bulunuyor.

Genco Erkal ile Tülay Günal oynuyor, Nâzım Hikmet’in ruhu bir kez daha mutlu oluyor. Üstün Akmen


http://tiyatronline.com/yasamaya-dair_-dostlar-tiyatrosu-7038


Rita - Adana Devlet Tiyatrosu

Şimdi de, bu ülkenin yetiştirdiği "en" önemli oyunculardan olan Çetin Tekindor'un (1945) ve Tülay Günal'ın (1970) Kasapoğlu'nun yorumuna katkılarını bilerek ve isteyerek, kendi özgür irademle "ballandırmaya" başlayayım. Ballandırırken, Tekindor ve Günal'ın oyunculuklarını beynimin gri kıvrımlarından soyutlayıp, gözlerimin önüne alayım. Oyunu izlerken olduğu gibi, oyun değerlendirmesini yazarken de, içimden sürekli olarak: "Oyunculuk budur," diye mırıldanayım.

Duvardaki çıplak, ama dini tema içeren resim hakkında konuşurlarken, Rita Frank'a, resmin erotik olduğunu düşünüp düşünmediğini sorar. Frank: "Sanırım öyle," der. Rita ise: "Sanılacak bir şey yok, şunun memelerine bak," diye yanıtlar. Sahneyi Kasapoğlu, adeta bir tanışma şöleni gibi çizmiştir, ama tam da bu anlar Tülay Günal'ın Rita için yaşama kavuşturduğu ve üzerinde titizlikle çalıştığını belli ettiği, kendi capcanlı arzularına tanık olmamız için fırsattır.

Tülay Günal da, Rita karakterini artık iyiden iyiye fiziksel hayata eriştirir. Rita'nın içsel yüzeylerini sadece gözleri, yüz ifadesi ve sesiyle değil, gövdesini de kontrol altında tutabilecek oranda mükemmelleştirir. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/rita_-adana-devlet-tiyatrosu-6880


15.Kıbrıs Tiyatro Festivali'nde Sanatın Zirvesi Buluştu

‘Güneşin Sofrasında’ Brecht ile Nazım’ın buluştuğu müzikal söyleşi de  Genco Erkal sahne büyüsünü bir kez daha hayranlıkla izleme şansı bulmak Tülay Günal’ın sahne de  oyunculuğuyla devleşmesine eşlik eden müzikal özelliğine  şahit olmak da yaşamaya dair her şey için  duyulan özlemsel yapıda seyirciyi tatlı bir şaskınlığa sürüklemiştir. Füsun Balkaya

http://tiyatronline.com/15-kibris-tiyatro-festivali-nde-sanatin-zirvesi-bulustu--5541


Bug Böcek - Tiyatro DOT

Egnıs rolündeki Tülay Günal yine beni büyüledi. Daha önce 'Jeanne d'Arc'ın Öteki Ölümü'nde izlediğim zamanda bu hissiyata kapılmıştım. Çok büyük yetenek! Başarılı bir oyun çıkardı baştan sona. Özellikle de Serhat Kılıç'la yaşadığı kavga sahnesinde cidden dudağının patladığını zannettim. Bu kadar darpa maruz kalmak hiçte kolay değil. Eski kocasıyla yaşadığı kavga sahnelerinde Serhat Kılıç'ın bir ara cidden ölümcül vuruşlar yaptığını düşündüm. Jery Goss rolü Serhat Kılıç'la bütünleşmiş. Bu rolü oynayacak ikinci bir oyuncu aklıma gelmiyor. Bakışları, duruşu, sert mizacı cuk diye oturmuş. Yalnız ikinci perde de bir sahne vardı. Küvet içinde mikroskobik çalışma yapan Peter'ın yanına silahıyla geliyor ve Peter'ı öldürmekle tehtit ediyordu. Bu kadar sert ve güçlü biri nasıl olurda çok basit şekilde silahını Peter'a kaptırır?... Bu sahne cidden düşündürücü… 
 
Eski eşini ziyarete gelen Goss, Egnıs'a '…bir deri bir kemik kalmışsın…' diyor. Bu cümleler oyunda pekte akla mantığa uygun değil. Tülay Günal'ın hiçte bir deri bir kemiğe dönmüş hali yoktu. Gayet iyi görünüyordu. Oyun burada sekteye uğruyor. Metinde ufak bir değişiklik yapılsa fena olmayacak. Sevgili Murat Daltaban burayı atlamış. Küçükte olsa, mühim bir durum…

Peter karakteri oyunun çözüm noktası. ABD ordusunun eski ve kaçak bir üyesi. Irak'ta savaşarak savaşın tüm acımasızlığı ile yüz yüze kalmış, hatta kendi bünyesinde uygulanan deneylerle robotlaşan, böceğe dönüştürülmüş hali konunun gizemini daha da arttırıyor. Bu kişi paronayak mı yoksa bir canavara dönüştürülmeye çalışılan seçilmiş bir insan mı? Bu sorunun yanıtı sahnede cevap buluyor. Alper Kul yukarıda sıraladığım bileşenleri çok iyi tahlil etmiş. Karakterle kendisini bütünleştirmiş. Sevişme sahnesindeki hızlı davranışını biraz daha kontrol edebilirdi. Sonra ikinci perdedeki doktorla yüzyüze geldiği sahnede, hangi yönden çıktığının farkındadır umarım. Tüm oyun boyunca kullanılan kapı neden o sahnede es geçilmiş? Tülay Günal'la sahne içindeki performansları iyi. İkisi de sağlam oyuncular… Yaşam Kaya


http://tiyatronline.com/bug-bocek_-tiyatro-dot--3624

Atlarıda Vururlar - Ankara Devlet Tiyatrosu

Gloria rolündeki Tülay Günal bazen sekteye uğrayan dans gösterileri dışında başarılı. Kazanma hırsının irdelenişini iyi tahlil etmiş. Rolü kaldırıyor. Gayette başarılı. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/atlarida-vururlar_-ankara-devlet-tiyatrosu-3614


Nazım Hikmet ve Genco Erkal'dan

Tülay Günal Nazım Hikmet’in şiirlerini şarkılar olarak seslendiriyor. Muhteşem bir ses var sahnede. Her nota, her kelime içimize işliyor. Söylenen bütün sözler anlamlarının ötesine geçerek duygu olarak bir daha asla silinmemek üzere yüreğimize kazınıyor. Olağanüstü güzel müzikleri ve bu müziklerin mükemmel bir biçimde seslendirilmesi, şairin yazdığı her dizeyi bizzat yaşayarak hissetmemizi sağlıyor.

Oyun boyunca sahne arkasında şarkılarda Tülay Günal’a piyanoda Yiğit Özatalay ve viyolonselde  Deniz Doğangül eşlik ediyorlar. Müziklerin daha önce hazırlanmış bir kayıttan değil de canlı olarak seslendirilmesi, oyundaki “sahicilik” duygusunu güçlendiriyor. Salonda sıcak bir atmosfer yaratarak seyirciyi oyuna dahil ediyor ve seyirciyle oyuncular arasındaki mesafeyi kaldırıyor.   Seval Deniz Karahaliloğlu

http://tiyatronline.com/nazim-hikmet-ve-genco-erkal-dan-yasamaya-dair--2776

 

Atlarıda Vururlar - Ankara Devlet Tiyatrosu

Ancak, Gloria'yı canlandıran Tülay Günal'ın zaman zaman diğer oyuncuların önünde durması, diğer karakterlerin işlevsel yan öğeler olarak algılanmasına neden oluyor. Bu sorunun pek de sağlıklı bir kişiliğe sahip olmayan Gloria'nın psikolojik derinliğini vermek isteyen Tülay Günal'ın güçlü oyuncuğundan mı yoksa, rolün bu şekilde oynanmasını isteyen yönetmenin seçiminden mi kaynaklandığını kestirmek güç. Ancak, Aynı kaderi paylaşan bir grup insanın trajik öyküsünün anlatıldığı oyunda tek bir karakterin ön plana çıkarılmasının oyunun tematik bütünlüğüne zarar verdiği kanısındayım. Taner Can

http://tiyatronline.com/atlarida-vururlar_-ankara-devlet-tiyatrosu-2687




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir