Ya Devlet Başa Ya Kuzgun Leşe - Ankara Devlet Tiyatrosu
‘Tiyatronun tarihe teslimi değil , yararlanması’ görüşü daima öne yazar tarafından da çıkarılmıştır.
Sinan Pekinton ile yeniden ‘’Ya Devlet Başa…Ya…’’
Oyun Orhan Karataş dramaturgisine sadık kalmış ve rejisör olarak Sinan Pekinton imzası da görülmüştür. Doç. Dr. Füsun Balkaya
Hürrem Sultan - Ankara Devlet Tiyatrosu
Kanuni Sultan Süleyman da Sinan PEKİNTON ,Güç ve iktidar kavgasında tüm padişahsal yapısını görkemine uygun bir sadakatle biçimsel anlamda ,fiziksel özelliklerinden de faydalanarak en iyi şekilde sahne de kullanmıştır. Özlediğimiz diksiyon ve ses rengi özelliği ile Muhteşem Süleyman kimliği ile sahnede gittikçe devleşen oyuncu özellikle Hürrem ,çocukları ile olan sahneler ve son ölüm sahnesi üzerinde yarattığı atmosfere etki eden oyunculuğu ise genetik bir yapıda çalışma ve disiplinin ürünü olarak seyirciye ulaşmıştır. Doç. Dr. Füsun Balkaya
Rab Şeytana Dedi ki - Ankara Devlet Tiyatrosu
Sisifos, tekrarın bir başkaldırı ile güçlendiği, güçlü, bilge ve ölümlü bir kimliktir. Sınırlı hareket düzeni içinde, bir aşağı bir yukarı hareket ile belirlenmiş tepe noktasında, kazanılmışlık-kaybedilmişliği aşmış bir öze güçlü bir biçimle de ulaşmış Sinan Pekinton Sisifos olarak görülüyor.
Sinan Pekinton’un doğuştan sahip olduğu özelliklerin yanı sıra insani vurguların yapıldığı “Kadın” ile ilgili duygusal dönemeçlerde ortaya çıkan ışıltılar, Pekinton oyunculuğunun ötelenmeyecek önemli özelliklerini sergiliyor ve sahnede başarıyı da getiriyor. Doç. Dr. Füsun Balkaya
Sıçan - İzmir Devlet Tiyatrosu
Yönetmen Sinan Pekinton metni iyi kavramış.Neyi,nerede kullanması gerektiğini titizlikle değerlendirip oyunun ritmini yakalamış.Özellikle her ikisinden de sürekli bahsedilip varlıklarını hissetmemize rağmen göremediğimiz sıçan ve anne arasında çok başarılı bir denge kurmuş.Reji konusunda söylenebilecek bir diğer husus ise Sinan Pekinton’un daha önce de tür olarak bu oyuna çok yakın bir oyun sahnelemiş olması nedeniyle her iki oyundaki benzerliklerin fazla olması.Oyuna zarar vermeyen bu tutum Sinan Pekinton rejilerini bilmeyen seyirci tarafından fark edilmeyecek olsa da yönetmenin daha cesur ve daha yenilikçi rejiler ortaya koymasını beklemek açısından değerlendirmeye değer bir durum. Mehmet Bozkır
Henry ve Alice - İzmir Devlet Tiyatrosu
Oyunun tarzı nedeniyle direkt olarak seyirciye dönük olan konuşmalar ilk perdenin başlangıcında karakterlerin tanıtılması açısından olumluyken daha sonra da tekrar edilmesi hayal dünyasından kopuşlar yaşanmasına neden oldu.Yönetmen Sinan Pekinton bu bölümleri farklı şekilde sahneye taşıyarak büyünün bozulmasına engel olabilirdi. Mehmet Bozkır
0 Yorum