Jeanne d'Arc'ın Öteki Ölümü - Oyun Atölyesi
Jeanne d'Arc rolünde Jeannette (Esra Kızıldoğan Uygur)
Oyunun en çok sahnede kalan oyuncusu. Jeanne d'Arc, ruh halini, kendi içindeki kararsızlığını seyirciye çok başarılı veriyor. Tek başına kaldığı sahnedeki performansı müthiş. Oyunu dinlendiren karakter olarak çıkıyor karşımıza. Rolünü ezberlediği,özellikle halkın ortasında yanacağı sahnede, sandalye üzerinde gösterdiği performansı seyirciyi kasmıyor. Bu sahnede müzik, ışık ve oyunculuğun muhteşem üçlüsüne tanık ediyor bizi. Sürünme sahnelerini kısa tutmalı. Bitmek için beklenen bir sahne olmuş. Tanrıyla sahneleri güzel ve uyumlu. Özellikle cellatla olan sahneleri kahkaha dolu anlar yaşatıyor. Oyun başından sonuna kadar çizdiği karakteristik oyunculuğu,olmak istediği kişi psikolojisine giriş çıkışları ve onurunu değil,kendini kurtarmak için verdiği mesajla,bir efsane olup,olmamak istediği arasında geliş gidişleri,karakterdeki beklenen değişmeyen ruh hali,oyun içindeki rolü ve rolün içine kattığı farklı olma ikilemi, her babayiğidin harcı olmasa gerek. Ayakta alkışlatan bir iş çıkarmış. İhsan Ata
http://tiyatronline.com/jeanne-d-arc-in-oteki-olumu_-oyun-atolyesi-2977
Macbeth - Oyun Atölyesi
Esra Kızıldoğan, Shakespeare in en ihtiraslı kadını olan Lady Macbeth rolünde izleyicinin huzuruna çıkıyor. Lady Macbeth, zeki, zekâsına ve vicdanına yenik düşerek yoldan çıkan, sonrasında deliren, kötü, hırsının tutsağı haline gelen, iktidar için bebeğini boğabileceğini ama babasına benzettiği için Duncan a dokunmayan çelişkili bir karakter. Esra Kızıldoğan bu kadar çelişkilerle dolu, obsesif karakteri canlı sunumu, başarılı anlatımı ve düşmeyen temposuyla ete kemiğe bürümeyi başarıyor. Lady Macbeth in karakterindeki ikna gücünü oyunculuk gücüyle harmanlayarak izleyici ikna etmekte hiç zorluk çekmiyor. İhsan Ata
http://tiyatronline.com/macbeth_-oyun-atolyesi-3019
0 Yorum