Hausbühne yapımı, Michael Frayn'ın yazdığı Noyan Ayturan'ın dilimize kazandırıp yönettiği, Cansın Asarlı'nın yönetmen yardımcılığı, Melike Saba Akım'ın dramaturgluğunu, İrem Dilaver'in kostüm, Ayşe Sedef Ayter'in ışık, Emre Yunusoğlu'nun fotoğraf ve afiş, Çağrı Beklen'in müzik tasarımını üstelendiği "Kopenhang"( "Copenhagen") adlı oynunun danışmanlığını Ferdi Çetin, asistanlığını Sera Armağan gerçekleştirmiş Umut Beşkırma, Yaman Ceri, Burcu Ger başlıca rolleri paylaşmışlar.Başarılı yorumlara imza atmışlar.
Werner Heisenber 1941 yılında Kopenhang'a neden gelmişti ?
İnsan ruhunun içindeki karanlıklar neleri gizliyordu aslında ? 'Şimdi' durmadan eriyerek geçmişe dönüşüyordu sanki.
Sorumluluk ve suçluluk duygularının eşlik ettiği pişmanlık, bitmeyen bir hesaplaşma, uzlaşmazlık içindeydiler.Werner Heisenberg, Niels Bohr ve Margrethe Bohr gerçekdışı bir davanın değişen sanık ve yargıçlarıydı.Dönüp dolaşıp vardıkları tek şey sessizlikti.Belirsizlikti.O kahredici belirsizlik.
" Artık ölüyüz.
Kimseyi gücendiremez, kimseye ihanet edemeyiz."
" Bazı sorular hayalet gibidir.'
" Bellek enteresan bir anı defteri'.
Niels Bohr ve Werner Heisenberg'in sorumluluk ve suçluluk konusundaki farklı görüşlerine birbiriyle çarpışıyordu.
Sönmüş küllerin arasından eski bir alev yükseliyordu usulca.
Herkes birbiri için öteki ve herkes birbiri için aynaya düşen yansıydı.Sonsuz bir döngü içinde tamamlanmayan, bitip tükenmeyen bir ödeşme yaşıyorlardı.
" Kopenhang " sezonun izlenmesi gereken oyunlarından
Anahtar Kelimeler: Kopenhang
0 Yorum