Vahşet Tanrısı
Ülkü Duru, gözleme ve izleme yetisini oyun süresince uyanık tutuyor. Zaten bedeniniin anlatımsal yeteneğini geliştirmiş bir oyuncu. Veronique’i seyirciye “peşkeş çekmiyor”, Veronique’i oynuyor. Üstün Akmen
devamı...
Vahşet Tanrısı
İYİ PROJE AVCISI VE İYİ BİR OYUNCU OLARAK ÜLKÜ DURU
Çocuklardan aralarındaki kavgaları sırasında yaralananın annesi(Veronica) rolünde Ülkü Duru yine göz doldurucu bir performans ile karşımızda…Adı gibi “duru” bir oyunculuk…”Miss Margarida Yöntemi” , “Yangın Duası” ve “Kır”da gösterdiği başarı grafiği bu oyunda zirveye oturmasıyla taçlanmış…Bunda onun tartışmasız yeteneği kadar bu oyunları arama,bulma,keşfetme,ortaya çıkarma ve hatta ekiplerinin kurulmasında gösterdiği yoğun çabaların ve emeklerin de hakkı var… Savaş Aykılıç
Yaşamak Denen Güzel Şey
Ben de Eşkıya ve Aliye’den hayran olduğum Ülkü Duru’yu sahnede görmek için can atıyordum. Ve perde bütün gizemiyle aheste aheste açılırken, sahnede kocaman bir yatak ve içinde heyecanla beklediğimiz oyuncular, Leviva (Ülkü Duru) ve Yona( Musa Uzunlar) olarak karşımızdalar....
Oyun için yazılan eleştirilerden okuduğuma göre Ülkü Duru bu oyunu devlet tiyatrosuna kendisi önermiş....
Eminim oyuncuların sahnedeki performansları evdeki hallerinden pek de farklı değildir. Ülkü Duru ve Musa Uzunlar zayıf ve kıvrak fizikleri sayesinde, devinimi sağladıkları gibi, yumuşak ve estetik hareketleri, gözümüzü de yormadı.
Her halinden sadelik akan Ülkü Duru, karakteristik yüz hatlarıyla, bütün rollerin altından kalkabilecek bir oyuncu olduğunu ispatlıyor. Zeynep Bayraktutan
0 Yorum