1970 Yılında Eskişehir' de doğdu. 1992 -1993 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro Oyunculuğu bölümünden mezun olarak aynı kurumda araştırma görevlisi olarak göreve başladı.
1997' de Üniversiteden ayrılarak Konya Devlet Tiyatrosunda Sanatçı ve reji asistanı olarak Nalınlar, Tamirci, Keşanlı Ali Destanı, Çıkmaz Sokak Çocukları, Rumuz Goncagül, Atinalı Timon, Kaktüs Çiçeği, Soyut Padişah, Yedekçi, Yerma, Ana Hanım Kız Hanım adlı oyunlarda çalıştı.
1998- 1999' da Selçuk Üniversitesi Devlet Konservatuarında öğretim görevlisi, 2001-2002' de Konya Devlet Tiyatrosunda Sanatsal İşlerden sorumlu Müdür Yardımcılığı yapan Sevinç GEDİKTAŞ halen Adana Devlet Tiyatrosunun Sanatçısı olarak görev yapmaktadır.
Macun Hokkası - Adana Devlet Tiyatrosu
Oyunda bir karakterle karşılaşmamamıza rağmen benim fiziksel hareketlerindeki gerçeklik ve duruşuyla en beğendiğim oyuncu Ziba rolünde Sevinç Gediktaş, resitatif konuşmalardaki başarısıyla ise Saliha Özkanlı oldu... Mustafa Bal
Ziyaretçi - Adana Devlet Tiyatrosu
Oyunculuklara gelecek olursak. Ziyaretçi (Azrail) ‘de muzip, esprili bir kahraman yaratan Tunç Yıldırım, Kadın’da ruhsal ve bedensel çelişkiler içinde Ahenk Demir, Anne’de yalnızca duygu ve sevgisiyle var olan Sevinç Gediktaş oyunu alıp götüren, deyim yerindeyse sürükleyicilik katan başarılı oyunculuklar sergilediler. Özellikle Ahenk Demir, tiyatro oyunculuğunun yanı sıra film oyunculuğunu da aynı başarı ile gerçekleştirmekte olan bir oyuncu. Üstün performansı ile büyüledi hepimizi. Nitekim Lions “En Başarılı Kadın Oyuncu Ödülü’nü bu oyundaki başarılı performansıyla almış olması bir hakkın teslimi olarak göründü bize. Kutluyorum içtenlikle. Anne’yi canlandıran Sevinç Gediktaş da tek sözcükle mükemmeldi. Arada sırada, aslında çok genç bir oyuncu olduğunu fark eder gibi olsak da, 70’inin üzerinde birini canlandırmak zor olsa gerek. Bunu başardı, kutluyorum. Adam’ı canlandıran İsmail Dikilitaş’ın ise oyun boyunca hasta yatağında yatarak çaresizliğini yalnızca gözleriyle ve mimikleriyle anlatır olma zorunluluğu, oyunculuk sabrının başarılı bir uygulamasıydı diyebiliriz. Asmin Nimet Singez
0 Yorum