3. Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Tiyatro Ödülleri
Yardımcı Rolde Yılın Erkek Oyuncusu: Cengiz Baykal – Geçtim Ama Tiyatrodan- İstanbul Devlet Tiyatrosu
Geçtim Ama Tiyatrodan - İstanbul Devlet Tiyatrosu
HER OYUNDA KENDİNİ GELİŞTİREN VE USTALAŞAN BİR OYUNCU OLARAK (DİLO ROLÜNDEKİ) CENGİZ BAYKAL
Dilo rolünde izlediğimiz Cengiz Baykal rolünün hem dramatik hem de komik yanlarını başarıyla canlandırıyor. Finaldeki başbakanın konuşmasını unuttuğu sahnede gülme ve hüzün birbirine karışıyor. Bir tek mimik hareketi ile bile seyirciden kahkaha tufanı çıkartacak kadar rolünü incelikle ve özenle çalışmış belli ki. Çakırkeyif oyuncu tiplemesi , kahramanlık/hamasi oyunlardaki göstermeci biçimi ve samimi oyunculuğu ile göz dolduruyor.Her oyunda biraz daha ustalaşmış çıkıyor karşımıza. Bazı insanlara baktığınızda iyilik güzellik akar yüzlerinden Cengiz Baykal da öyle. Ona hem gülüyorsunuz hem de özdeşleşip acıyor , duygulanıyor , hüzünleniyorsunuz.Yazar oyunculuğun zorluklarını , çilesini , dramını ona anlattırmış çünkü.Usta bir oyuncu olma yolunda emin adımlarla ilerliyor Baykal. Savaş Aykılıç
İnshmorelu Yüzbaşı - İstanbul Devlet Tiyatrosu
CENGİZ BAYKAL
Oyunun başından sonuna kadar sahnede olan ve her oyunda ustalığını biraz daha geliştiren Cengiz Baykal oyunun öne çıkan sürpriz isimlerinden…Deli Pedrick’in şerrinden tırsan,korkak, edilgen,çaresiz,boyun eğen,susan,değişen şartlara göre konum alan,ilkesiz,öz oğlu tarafından işkenceye tabi tutulan Baba tiplemesiyle faşizm/baskı/kötülükler karşısında sessiz kalan,karşı çıkmadığı için kötülüğü onaylayan ve ona ortak olan geniş kitlelerin/yığınların/kütlelerin bir simgesi sanki… Savaş Aykılıç
0 Yorum