Kişiler: Barış Arman


|
0
|
4338




Kariyer Bilgisi

Haliç Üniversitesi Tiyatro Bölümü




Ödüller

5.Emek ve Başarı Ödülleri 

Komedi Müzikal Dalında Yılın Yönetmeni: Barış Arman, Hedwig ve Angry Inch , Kazan Dairesi 



Eleştirmen Notları

Fotoğraf 51 - Tiyatro Craft

Diğer karakterlerde Cem Avnayim, Orçun Soytürk, Selahattin Paşalı, Bahadır Efe, Barış Arman, Korhan Soydan ve Kemal Kayaoğlu’dan oluşan kadro, doğru anlatımla üzerine düşer rolleri hakkıyla veriyor. Karakterlerin birbiriyle olan ilişkisi gayet net ve temiz bir şekilde seyirciye geçiyor. Yavuz Koç

http://tiyatronline.com/fotograf-51_-tiyatro-craft-10879


Sidikli Kasabası Müzikali - İstanbul Devlet Tiyatrosu

Caldwell B. Cladwell’de Barış Arman oyuncunun en yoğun anlatım aracının hareket olduğunu biliyor ve iri vücut yapısına karşın ağır kalmıyor. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/sidikli-kasabasi-muzikali_-istanbul-devlet-tiyatrosu-7077


Hedwig ve Angry Inch

Yönetmen Barış Arman, mizah ve zorlu bir müzikalle baş etme yeteneğini ve başarısını ortaya çok değerli bir ekiple ortaya koyuyor. Büyük bir emek ve gayretle uyarlanan bu yaratıcı müzikal ne güzeldir ki 2017 yılını, Afife Tiyatro Ödülleri "Yılın En Başarılı Yardımcı Kadın Oyuncusu", Afife Tiyatro Ödülleri "Haldun Dormen Özel Ödülü", Direklerarası Tiyatro Ödülleri "Müzikli Oyun", Sadri Alışık Tiyatro Ödülleri "Yılın En Başarılı Müzikal / Komedi Erkek Oyuncusu",   Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri "Komedi / Müzikal Dalında Yılın Yönetmeni",  Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri "Komedi / Müzikal Dalında Yılın En İyi Erkek Oyuncusu" ödüllerini toplayarak kapatıyor.

Yılmaz Sütçü: Ben ilk kez oyunu Amerika'da gördüm. Müzikal camiasında pek bilinmeyen bir oyundu. Hatta yönetmenimiz Barış Arman'ın bile bilmediği bir oyundu. Amerika'da oyunu gördükten sonra kitapçığını almıştım. O sırada Türkiye'de bir çok işe girip çıktım. İşte dizi oldu dizi bitti falan derken yavaş yavaş metni okumaya başladım. Metni okudukça hoşuma gitmeye başladı, hoşuma gittikçe şarkıları dinlemeye başladım, şarkıları dinledikçe videolara baktım. İş bana tokat gibi çarpmaya başladı ve kendine aşık etti. Oynasam ne kadar güzel olur diye etrafıma sordum. Sonra bir buhran anında Barış Arman bana metni gönderdi. Bende o anda başkaları için hiçbir şey yapmayacağım, kendi hayalimin peşinden gideceğim deyip bilgisayarın kapağını açtım.

Ayşe Günyüz: Yönetmenimiz Barış Arman'ı uzun yıllardır tanıyordum. İkimizde İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı'nda okuduk. 2 sene kadar önce telefon etti bana ve böyle bir oyundan bahsetti. Ben de zaten bir müzikalde oynamaya aç bir durumda bekliyordum. Sonra Barış Arman'tan yeniden haber almam için 2-3 ay beklemem gerekti. Hatta benden mi vazgeçti diye düşünüyordum. Sonra seçmelere çağırdı. Yılmaz ve Barış Arman'la bir araya geldik çok da iyi oldu.

Y.S: Yönetmenimiz Barış Arman sinema dilini tiyatroya yansıtmaya çalıştı. Arkada bir takım görseller kullanıldı. Sonuçta sinema çok güçlü bir şey. Barış Arman biraz görüntülerden yararlanmaya çalıştı. İşte Berlin Duvarı görüntüleri, çizimler, illüstrasyonlar filminde sivri noktaları, müzikle beraber de birleşince ortaya böyle bir şey çıktı.

Ş.U.. Bu işi Kazan Dairesi ekibi mi oluşturuyor ya da Kazan Dairesi ekibi kaç kişi ve bu ekip nasıl biraraya geldi?

Y.S: Barış Arman bizim genel sanat yönetmenimiz. Her şey Barış Arman'ın etrafında şekilleniyor. Onlar daha önce bir müzikal yapmışlardı. Döneminin efsane bir işiydi. Bu kadar genç insanların bir araya geldiği.

Y.S: Aksan zaten orjinalinde de var. Ayşe, Hırvat asıllı birini oynuyor. Ben de Alman asıllı bir Amerikalıyı oynuyorum. Ben kendi adıma oyuncu olarak şöyle bir karar vermiştim. Konuşma ağırlığı bende olduğu için her lafım anlaşılsın istedim. Yoksa çok daha ağır bir aksan yapabilirdim. Daha hafifletilmiş, daha ince ama bizim klişe Alman aksanından da uzak dursun istedik.  Çünkü bu bir antipati yaratabilirdi. Barış Arman da buna katılınca benim sorunum çözülmüş oldu ama Ayşe’nin Hırvat aksanına yakın bir şey yapmış olması lazımdı.

A.G: Aslında şu bir avantaj oldu. Erkek olarak kalın bir ses tonuyla konuşmam gerektiği için bu ses tonuna aksanı eklemek biraz daha kolay oldu. Barış Arman benden o aksanı azaltmamı istediğinde çok zorlandım. Bu sezon oynadığımızda erkek ses tonuna geçtiğim anda aksan otomatikman gelmeye başladı. Şafak Ulusoy

http://tiyatronline.com/hedwig-ve-angry-inch-5213




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir