Kişiler: Aslı Can Kortan


|
0
|
6986



Video Galeri




Kariyer Bilgisi

Aslı 1975 doğumlu, İTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık yüksek lisans mezunu. 

Altıdan Sonra Tiyatro’nun kurucu üyelerinden... 6’dan önce mimarlık ile iştigâl etmekte. 

Altıdan Sonra Tiyatro’da; "Katilcilik", "Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi", "İkiye Bölünen Vikont" 
“Öldün, Duydun mu?“ , “Cyrano De Bergerac“, “O.B.E.B.“ ve “Satıcının Ölümü“ oyunlarında, oyuncu olarak yer alıp, “444“ün dekor - kostüm tasarımını yapmıştır. Açık Radyo'da yayınlanan “Kuranderde Kalanlar“ radyo programında iyi tarafı gören sunuculardandır.  

Kumbaracı50’nin mimari projesini Ebru Gözdaşoğlu ile birlikte hazırlamıştır.

Deniz ve Ege Kortan'ın annesidir.

 

 

 



Ödüller

5. Lions Tiyatro Ödülleri -2005 

Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu (Küçük Salon) (O.B.E.B. - Aslı Can Kortan 

 



Eleştirmen Notları

Filifu - Altıdan Sonra Tiyatro

Aslı Can Kortan, Gülhan Kadim, Şirin Keskin can verdikleri karakterlerin fiziksel yaşamlarını, o karakterlerin ruhsal yaşamlarının başladığı en derine ulaşana dek derinleştiriyorlar. Gerçi Aslı Can Kortan bir adım önde, ama üçü de yeteneklerinin ana yönelimlerini aramakta doğrusu pek mahirler. 

Rollerinin fiziksel yaşamlarına ilişkin maddi, fiziksel, somut bir çizginin sağlam desteğini almışlar, boşlukta salınmıyorlar, sallanmıyorlar, iyice belirginleştirdikleri patika boyunca rahatça ilerliyorlar. Üstün Akmen

devamı...

444 - Altıdan Sonra Tiyatro

KORTAN’IN DEKOR VE KOSTÜMÜ

Aslı Can Kortan’ın kostümleri pek sıradan görünseler de iyi. Daha ne olacaktı ki! Düşünsel işlemi pek güzel yerine getiriyor. Görmezden gelinemeyecek olan gerçek; bina, salon, sahnesizlik sorunu yaşayan pek çok “göçebe” tiyatronun dekor tasarımcısını olumsuz etkilediği gerçeği. Bakmayın siz benim zaman zaman bu gerçeği göz ardı ederek dekor tasarımcısına veryansın ettiğime. Özel tiyatrolarda temel sorunlar dekor, aksesuar, ışık üçgeninde gelip düğümleniyor, biliyorum. Bu üçgen, özel tiyatroların bütçelerini kökünden sarsan, gelir-gider dengesini çalkalayan bir üçgen, anlıyorum. Ama iş, gene Kortan’ın imzasını taşıyan dekor tasarımı gibi olamaz mı diye de düşünüyorum. Aslı Can Kortan’ı özde belirli bir biçimi değil, ama belli bir kavramı belleklere ulaştırmayı başardığı için kutluyorum. Bu arada, çalışma seti arkasından bilgisayar ve telefonlardan sarkan, inandırıcılık açısından iyi düşünülmüş kabloların neden o kadar abartılı çapta kullanıldığını anlayamadığımı, söz konusu abartının oyunun konusuyla ilişkisini kuramadığımı itiraf ediyorum. Haydi, bilgisayar ve telefona ait olanlar bir yana, masa lambalarının kablosu bilgisayar ve telefonunkilerle aynı çapta olur mu ayol!   Üstün Akmen

devamı...

Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi - Altıdan Sonra Tiyatro

Aslı Can Kortan ve Yiğit Sertdemir tarafından sahneye koyulan oyunda her iki oyuncu da performanslarıyla göz dolduruyor. Maskların, kuklaların gücünü sonuna dek kullanan oyuncular, karabahtlı kardeşlerin öyküsünü çarpıcı şekilde sunmuşlar. Metaforların ardına saklanan mesajlar izleyiciye dolaylı yoldan mükemmel bir anlayışla ulaşıyor. Yaşam Kaya

devamı...

Pera'nın Zamanı - Kumbaracı 50
Yönetmen olayları irdelerken Aslı Can Kortan' ın sesiyle, bedeniyle oluşturduğu hayaleti aramızda dolaştırıp konuya gizem katmaya çalışıyor. Aslında çok fazla gerekmeyen bu durumu sadece oyunun sonunda kullansa araya çıkılan bölümlere müzik yerine bazı gizemli olaylar eklese oyun dört dörtlük olacak. Bellboyla yapılan sözel bilgilendirmeler yerinde ama otelin bilinmeyen gizemlerinden edebi kurgular beynimize işlenseydi konudaki uzamışlığı hissetmiyor olurduk.   Yaşam Kaya

devamı...

Bu Dava Böyle Bitmez

Tetikçi; dış ses olarak oyuna katkıda bulunan Aslı Can Kortan’la beraber dokuz kişilik bir oyun. Özgürcan Çevik, Özge Ertem, Güney Zeki Göker, Barış Gönenen, Ararat Mor, Gülce Oral, Fatih Özkan, Eyüp Emre Uçaray; oyunun kahraman oyuncuları olarak sahnede. Bütün oyuncular oyunun söylemek istediğine, misyonuna çok inanmışlar. Mehmet Konuk

devamı...




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir