Haber

"Fulya Peker'in YOKTUR" adlı oyunu seyirciyle buluşmaya devam ediyor!

2024.02.02 00:00
| |
0
|
2130


YOKTUR. bir dilin otopsisiyle bir ilahinin tınısı arasında gidip gelen ontolojik bir tekerleme.

YOKTUR. bir dilin otopsisiyle bir ilahinin tınısı arasında gidip gelen ontolojik bir tekerleme. Varlık ve yokluk arasındaki sınırların dolanıklaştığı dalgalı sularda seyir halindeyiz. Mitolojik bir figür, bir dişil-ölümsüz, hakikat ve anlam susuzluğumuzu tetikleyen antik bir bilmeceyi ölüler diyarından seyirciye sürüklüyor: Yok var mıdır? Logosu paradoksa dönüştürerek “tasvire kani tasavvur” ezberlerini bozan; var/yok, oluş/ölüş ikiliği yanında 1 olgusuyla 0’dan yüzleşme yollarını sorgulayan bu semantik yolculukta tekrarlanan sözcükler, bir yandan yüzer-batmaz yapılarıyla akıl yürütme süreçleri için bir şamandıra olmayı sürdürürken, bir yandan da ayartıcı akıntılarıyla aklı akıl yürütme çapasını kaybetmeye ve derinlere sürüklenmeye çağırıyor.

“…ki kökü sudadır yeryüzünün, kökü sudadır.”

 

Biletler: tiyatrolar.com.tr/tiyatro/yoktur

İletişim: [email protected]


Katharsis Performance Project

YOKTUR.

-herkesvekimseiçin-

Yazan-Yöneten-Oynayan: Fulya Peker

Sahne ve Işık Tasarım: Aslıhan Demirtaş, Khora

Teknik Danışman: Alev Topal

Ses Tasarım: Fulya Peker

Ses Kurgu: Tolga Tüzün

Görsel Tasarım: Ali Cindoruk, Khora

Proje asistanları:

İris Göğüsgeren, Zafer Baran Akkoyun, Elif Okyay,

Ecehan Yemişçi, Destina Pütün

 

Katharsis Performance Project tiyatro ve performans sanatçısı Fulya Peker tarafından 2007 yılında kurulan, New York ve İstanbul merkezli deneysel ve disiplinlerarası bir tiyatro/performans projesidir. Richard Foreman, John Zorn, Robert Ashley, Katsura Kan, David Michalek, Object Collection gibi tanınan isimlerin eserlerinde de sahne almış olan Peker'in Katharsis Performance Project çatısı altında sergilenen hem özgün hem de edebiyat, sanat, felsefe tarihinin önemli eserlerinden esinlenerek yazdığı ve yönettiği oyunlarında ontolojik-semantik sorular ve insan bilincinin esrik halleri (korku, cinsellik, vahşet) ses-söz, beden-mekan ilişkisini araştıran grafik notasyonlar ve metaforik örüntülerle (de)kompoze ve (de)konstrükte edilerek deneysel ifade biçimleri olarak seyirciyle buluşmaktadır. Peker’in öne çıkan çalışmalarından bazıları: Requiem Aeternam Deo, The Void, The Plague, The Red Book, DEM, Kör!(ler), MALDOROR, Ölüm Oyunları, A Tree in-Deed, Who am I?, Hands of a Suicide, Broken Umbilical Cord, Yellow Sound, Consciousness of Chaos, Gates of Hell.

 

Anahtar Kelimeler: yoktur, fulya peker

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.

TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir