Yiğit 1979 doğumlu, İTÜ Makine Mühendisliği girişli; Yeditepe Üniversitesi burslu tiyatro bölümü mezunudur.
Altıdan Sonra Tiyatro’nun kurucu üyelerinden. 6’dan önce yazarlık, oyunculuk ve yönetmenlik yapmakta.
Altıdan Sonra Tiyatro’da oynadığı oyunlar: "Gerçek Hayattan Alınmıştır", "Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi", "Fail-i Müşterek", “444”, “Kapıların Dışında”, “Cyrano De Bergerac”, “O.B.E.B.”, “Bekleme Salonu”, “Ver Elini, Yeni Dünya!” ve “Satıcının Ölümü”
Altıdan Sonra Tiyatro’da yönettiği oyunlar: "Katilcilik", "Dertsiz Oyun", "Fail-i Müşterek", "İkiye Bölünen Vikont", “Kapıların Dışında”, “Öldün, Duydun mu?” ve “O.B.E.B.”
Tasarımını yaptığı oyunlar: "Barzo ile Konserve", "Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi" oyunlarının proje tasarımında görev almıştır.
6 Üstü Oyun projesini tasarlamıştır.
Yazdığı Oyunlar: "Katilcilik", "Gerçek Hayattan Alınmıştır", "Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi", "Fail-i Müşterek", "Surname 2010", “444”, “Öldün, Duydun mu?”, "Medeniyet Tiyatrosu", “O.B.E.B.” ve “Bekleme Salonu”
Açık Radyo'da yayınlanan “Kuranderde Kalanlar” programında, işin kötü yanını gören tavırdaki sunucudur.
22. Afife Tiyatro Ödülleri - 2018
Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Adayı: Yiğit Sertdemir - 3.Richard
17. Afife Tiyatro Ödülleri - 2013
Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Adayı: Yiğit Sertdemir - Gerçek Hayattan Alınmıştır - Altıdan Sonra Tiyatro
13. Afife Tiyatro Ödülleri - 2009
Yılın En Başarılı Yönetmeni Adayı: Yiğit Sertdemir - Leonce ile Lena (İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları)
16. Direklerarası Ödülleri 2015-2016
Yönetmen: Yiğit Sertdemir, Hayal-i Temsil, İBB Şehir Tiyatroları
14. Direklerarası Ödülleri 2013-2014
Tasarım Ödülleri: Efekt Tasarımı: Yiğit Sertdemir, Yirmi Beş, Tiyatro D22
13. Direklerarası Ödülleri 2012-2013
Sahne Tasarımı: Yiğit SERTDEMİR, Katilcilik, Altıdan Sonra Tiyatro
12. Direklerarası Ödülleri 2011-2012
Küçük Salon Erkek Oyuncu: Yiğit SERTDEMİR, Gerçek Hayattan Alınmıştır, Altıdan Sonra Tiyatro
5. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2004-2005
Oyun Yazarı: Yiğit Sertdemir, Ortak Bölenin En Büyüğü, Altıdan Sonra Tiyatro
4. Direklerarası Seyirci Ödülleri 2003 - 2004
“Genç Yetenek” Oyun Yazarı: Yiğit Sertdemir, Bekleme Salonu
Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri (2017-2018)
Yılın Yönetmeni: Yiğit Sertdemir III. Richard (Altıdan Sonra Tiyatro),
Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri (2015-2016)
Erkek Oyuncu: Yiğit Sertdemir – Hayal-i Temsil – İBB Şehir Tiyatroları
Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri 2012-13
Yönetmen: Yiğit Sertdemir – Dertsiz Oyun – Altıdan Sonra Tiyatro
33. İsmet Küntay Tiyatro Ödülleri açıklandı. 2007-2008
“En İyi Oyun Yazarı Ödülü” Altıdan Sonra Tiyatro yapımı, Yaman Ömer Erzurumlu’nun yönettiği “444” adlı oyunla Yiğit Sertdemir’e.
25.Tiyatro Eleştirmenleri Birliği Ödülleri 2015-2016
“Hayal-i Temsil” ve “Cyrano de Bergerac” oyunlarındaki performansıyla “Yılın Erkek Oyuncusu” ödülünü alan Yiğit Sertdemir,
Tiyatro Tiyatro Dergisi Ödülleri - 2008
Yılın Oyun Yazarı: Yiğit Sertdemir – 444 – Altıdan Sonra Tiyatro
Tiyatro Tiyatro Dergisi Ödülleri - 2010
YILIN YÖNETMENİ ADAYI: YİĞİT SERTDEMİR – “Fâili Müşterek”-Altıdan Sonra Tiyatro
Tiyatro Tiyatro Dergisi Ödülleri - 2013
En İyi Sahne Tasarımı Ödülü: Yiğit Sertdemir, Katilcilik
2. Üstün Akmen Tiyatro Ödülleri – Kazananlar 2018
Yılın Yönetmeni: Yiğit Sertdemir / “Hayvan Çiftliği” / Altıdan Sonra Tiyatro
Vasfi Rıza Zobu Tiyatro Ödülleri 2015
Yiğit Sertdemir; “Afife İle Bedia” Oyunu
Çılgın Dünya - İstanbul Şehir Tiyatrosu
Yiğit Sertdemir mükemmel bir Don Floriano çiziyor. Üstün Akmen
Filifu - Altıdan Sonra Tiyatro
Yiğit Sertdemir oyununda, kurgu itibariyle somut ve fiziksel anlamda varolan katil ya da katilleri kendine özgü yazım tekniğiyle polisiye içinde değerlendirmiyor. Oyun, sonunda bir cinayete bağlanacağı başından işaretlenerek o cinayet anına ulaşma süreçlerinin altını çizerek gelişiyor. Sertdemir, oyun süresince izleyicinin belleğine yeri geldiğinde birini öldürebileceğini fısıldarken, herkesin “her halükarda” birini öldürebileceği gerçeğini belleklerde tartışmaya açıyor.
ALENİ İTİRAFLARIM
Yıllardır içimde pamuklara sararak sakladığım, umutlar bağladığım Yiğit Sertdemir’in bu eserini konu itibariyle pek sevmediğimi söylemeliyim. Sessiz sinema, şişe çevirmece ve nihayet “Filifu” oyunlarından neden/sonuç ilişkisine yürüyemediğimi ifade etmeliyim. “Herkesin kendine göre bir ‘öldürme’ nedeni vardır, bu üç kadının kendi öz benliklerinde gelişen çatışmaların ve bilinçaltlarında birbirleriyle hesaplaşmalarının olması doğaldır, ama Sen Ey Seyirci… Onların eyleme geçmelerini tetikleyen nedenleri bulmak senin görevlerin arasındadır” iletisinin bana geçmediğini de açık yüreklilikle itiraf etmeliyim.
Diğer taraftan, Yiğit Sertdemir’in rejisinde, hem de 85 dakika içinde, “İlk Buluşmalarının Bir Gece Sonrası”, “İlk Buluşmalarının 8 Gün Sonrası”, “İlk Buluştukları Gece”, “İlk Buluşmalarının 10 Gün Sonrası”, “İlk Buluşmalarının İlerleyen Saatleri”, Bir Gece Sonrası”, “İlk Buluşmalarının 9 Gün Sonrası” ve nihayet gene “İlk Buluşmalarının İlerleyen Saatleri” başlıkları altında yedi bölümde anlatım gerçekleştirmesini sevdiğimi deyivermeliyim. Üstün Akmen
Gerçek Hayattan Alınmıştır - Altıdan Sonra Tiyatro
Yiğit Sertdemir’in yazdığı “Gerçek Hayattan Alınmıştır”da Oğul’un bir planı var ve geceyi salt bu planı uygulamak üzere başlatıyor
Arif Akkaya, Yiğit Sertdemir, Tomris İncer, Gülhan Kadim dörtlüsü; yazarının anlatış biçimine katkı sağlayan, oyunun özüne kazma vurmayan, dikkatleri dağıtmayan/toplayan, seyircisini de bellek yaratıcılığına zorlayan mekân ve kostümler tasarlamış.
Neyse ki Tomris İncer ile Yiğit Sertdemir’in mükemmel oyunculuklarında, oyun sırasında izleyici olarak içine dalınan o boğum boğum, büklüm büklüm psikolojinin İncer ve Sertdemir hayranlığında bir nebze hafiflediği bir oyun. Üstün Akmen
444 - Altıdan Sonra Tiyatro
YİĞİT SERTDEMİR’İN YAZARLIĞI
Daha önce yazdığı oyunlarla çeşitli ödüller alan Yiğit Sertdemir’in “Bekleme Salonu”, “O.B.E.B (Ortak Bölenlerin En Büyüğü), “Öldün, Duydun mu?”dan sonra dördüncü oyunu “444”ü geçenlerde izledim.
Yiğit Sertdemir’in fiziksel biçimlendirme sürecinin başlangıcında, oyuncu olarak yaratıcı duygularını aktarmak için her şeyi, ama her şeyi sözcüklerle, jestleriyle, hareketleriyle, eylemleriyle, yüz ifadeleriyle kullanmada ne denli ölçüsüz ve nasıl alabildiğine müsrif davranıyor alkışlamanızı isterim
"Bu konuda senin başka ne görevin ola ki,” diye sual edecek olursanız, gidip Yiğit Sertdemir’in ve Gülhan Kadim’in alınlarından öperim. Üstün Akmen
Mefisto - İstanbul Şehir Tiyatrosu
Höfgen’de Yiğit Sertdemir ise coşkularını yönetmeyi ve onları okutmayı çok iyi bildiğini bir kez daha kanıtlıyor. Hendrik Höfgen’i öylesine bir soğukkanlılıkla üretiyor ki şaşmamak elde değil. Sertdemir’in oyuncu tekniği, bu kere de kendiliğinden gelen, kendiliğinden oluşan duygulanımları göğüslemeye, set çekmeye dayanıyor. Yiğit Sertdemir’i seyirci tarafından rahatça okunabilir, özel yorum duygulanımlarıyla izlemek bu kere de zevk veriyor. Üstün Akmen
Bekleme Salonu - İstanbul Şehir Tiyatrosu
Yiğit Sertdemir, bırakın oyunculuğunu, ama yazarlığına umut bağladığımız bir tiyatrocu. “444” de bayıldığım oyunu. “Bekleme Salonu” onun ilk oyunu ve bir ilk oyun olduğunu belli eden bir oyun. Bir firma, eleman gereksinimini karşılamak amacıyla iş görüşmesi yapmaktadır.
Oyunu seyirci ile Yiğit Sertdemir’in kurduğu ilişkiden doğan ateşte pişirerek son şeklini aldırmış ve pişirmiş. Yorumunda sahnenin arka planındaki “büro görevlileri”ni tiyatronun sanatçı kadrosundan değil, sahne teknisyenlerinden oluşturarak bir ilke de imza atmış. Üstün Akmen
Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi - Altıdan Sonra Tiyatro
Altıdan Sonra Tiyatro, Yiğit Sertdemir ve ekibinin özverili çalışması ile hazırladıkları "Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi!" yenlikçi öğeleri içerisinde barındırıyor. Zekice tasarlanmış konu yapısı, masklar, kuklalar, müzikler oyunu renkli bir cümbüşe çevirmiş.
Aslı Can Kortan ve Yiğit Sertdemir tarafından sahneye koyulan oyunda her iki oyuncu da performanslarıyla göz dolduruyor. Maskların, kuklaların gücünü sonuna dek kullanan oyuncular, karabahtlı kardeşlerin öyküsünü çarpıcı şekilde sunmuşlar.
Yiğit Sertdemir masklarla, kuklalarla; farklı konsepte, harika işler yapmaya devam ediyor. "Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi!" anlattığı konu itibari ile ağır bir metin olmasına karşın, Altıdan Sonra Tiyatro' nun profesyonel ekibi sayesinde akıcı bir metne dönüşmüş. Hepimizin b.ktan hayatına ayna tutan gösteri Kumbaracı 50'de… Yaşam Kaya
El Feneriyle Sınır Geçmek: Yirmi Beş - Tiyatro D22
Yazımızın konusu Yirmi Beş'e dönecek olduğumuzda oyunun aynı zamanda oyuncularından biri olan Berkay Ateş tarafından yazıldığını, Yiğit Sertdemir tarafından yönetildiğini görürüz. Yiğit Sertdemir, üniversitelerde verdiği derslerin yanı sıra alternatif tiyatroların pek çok yükünü taşıyan bir isim. Mustafa Bal
Katilcilik - Kumbaracı50
2003 yılında sahnelenen Bekleme Salonu isimli oyunla eksikliğinden hep şikayet edilen genç yerli yazarlar içinde kendine sağlam bir yer edineceğini gösteren Yiğit Sertdemir on yıl içinde yazar, yönetmen ve oyuncu olarak pek çok başarıya imza attı.
Son derece sıradan sayılabilecek bir konuyu Yiğit Sertdemir öylesine derinlikli anlatmış ve bu anlatımın da ötesinde öylesine etkileyici şekilde kurgulamış ki 85 dakikalık oyun boyunca meraklanıyor, geriliyor, korkuyor ve gülüyorsunuz.
Oysa ki Yiğit Sertdemir hem seyirciler hem de oyuncular için son derece zengin bir yapı oluşturmuş. Oyunun yazarı olan ve yönetmenliğini de yapan Yiğit Sertdemir bununla yetinmemiş, metnin kurgusal yapısına uygun olarak dekor tasarımını da yapmış. Kumbaracı50 gibi alternatif bir tiyatro mekanı olan ve alışageldiğimiz bir sahnesi bulunmayan bir yerde her tabloya uygun dekorun saniyeler içinde oluşturulması başlı başına bir başarı. Kocaman kutular olarak düşünebileceğiniz tekerlekli bloklar arkaları çevrilerek, birleştirilerek, birbirinden ayrılarak odadan kütüphaneye, ameliyathaneden eve dönüşüyor. Küçücük bir sahneye bunca farklı dekoru sığdırmanın yanı sıra buluşmanın gerçekleştiği odanın klasik bir İtalyan sahne şeklinde tasarlanmış olması Yiğit Sertdemir’in yaratıcılığının ne derece sınırsız olduğunu gösteriyor. Çoğu zaman işlevsiz kalabilen dekor bu oyunda oyuncular, metin, yönetmen kadar önem taşıyor. Dekorun hareketli olması sayesinde oyunun son sahnesinin seyircinin hemen önünde oynanması da dramatik etkiyi arttırıyor.
Kumbaracı50 ve Altıdan Sonra Tiyatro işbirliğiyle sahnelenen övgü dolu oyunlar arasında Katilcilik. İzlemek için pek çok neden olmasına rağmen yalnızca Yiğit Sertdemir’in kurgusal dehasına tanık olmak için bile görülmeye değer. Mehmet Bozkır
Cyrano De Bergerac - İstanbul Şehir Tiyatrosu
Oyunda başrol Cyrano’yu oynayan Yiğit Sertdemir ile 2011 yılında İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Drama ve Oyunculuk bölümümüzün mezuniyet oyununu hazırlarken tanışıp, çalışma imkanımız olmuştu
Bence Neo-Romantik metin bir tık coşku ve shovu beraberinde getiriyordu. Akıcı bir dille en uzun tiratları bile eksiksiz telaffuzu Yiğit Sertdemir’e ekstra alkış getirdi. Bu oyunu ilk okuduğumda daha üniversiteye başlamamıştım. Yasin Çetin
0 Yorum