Kişiler: Tuğrul Tülek


|
0
|
1896




Kariyer Bilgisi

Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü




Eleştirmen Notları

Malafa - Dot

Çok sade bir dekorla kuyumcu havası verilen sahnede oyunun bir anlamda anlatıcısı konumundaki Tuğrul Tülek'in sesiyle başlıyor oyun.Tezgahtarlar yerlerini almış,bugün yine aynı numaraları çekerek ne kadar satış yapacaklarının hesabındadırlar.Sahne ve dekor tasarımı ile seyirci koltuklarına oturduğunuz zaman kendinizi Topaz'ın müşterilerinden biri olarak görmemeniz imkansız.Bu sayede oyunun içinde olmakla kalmayıp düzenin de içinde olduğunuzu tüm çıplaklığıyla görüyorsunuz.Aslında sahnede olan bu kadın,bu adam benim,bu benim hayatım.

Oyunda yer alan herkes rolünün hakkını verirken Berrak Kuş,Tuğrul Tülek ve Rıza Kocaoğlu'nun öne çıktığını söylemek yanlış olmaz.Berrak Kuş hem fettan hem de zavallı bir kadını bünyesinde çok başarılı bir şekilde birleştirmiş.Bir kadınla dostluk ilişkisi kurup aynı zamanda kadının kocasına kur yaparak amacına ulaşması kendi içindeki çelişkiyi en iyi şekilde yansıttı.Rıza Kocaoğlu'nun canlandırdığı karakter her duruma uygun hikayeyi anında uydurmasıyla,sempatikliğiyle kadın müşterileri etkilerken gözünden alevler saçarak ve ana avrat küfrederek erkek müşterileri de korkutmayı başarıyor.Tuğrul Tülek ise oyunda içinde bulunduğu durumu sorgulamayan,sistemi olduğu gibi kabullenmiş ve sahiplenmiş hatta sistemin savunuculuğuna soyunmuş bir karakteri canlandırıyor.Tüm karakterlerin zaaflarını,pişmanlıklarını,insani yüzlerini oyunda zaman zaman görmemize rağmen Tuğrul Tülek'in karakterinde gerçek mi sahte mi olduğu belli olmayan bir samimiyeti ancak oyunun sonunda sezebildik. Mehmet Bozkır

http://tiyatronline.com/malafa_-dot-2893


Öksüzler - Dot

KESYAP ETKİSİ YARATAN REPLİKLER

Metni sağlam, doğrudan oyuncu performansına dayalı bir oyun bu. Oyunu sahneye koyan Tuğrul Tülek şiddetin varoluşunu, ama bunu görmezden gelmemizi irdeleyen metni sahneye taşırken büyük oranda gevşekmiş gibi anlaşılan, neredeyse gelişigüzel gibi algılanan, serbest oyuncu yönetimi örneği veriyor. Gel gelelim Tuğrul Tülek oyunun tematik bütünlüğünün etkileyiciliğinin bozulmasına asla izin vermiyor. Tuğrul Tülek’in bu tavrı, oyunu postmodern bir duruşa da oturtuyor. Replikleri kolaj etkisi yaratır biçimde seyirciye yediriyor. “Senin başına geldiğinde mi harekete geçersin” sorusunun izleyici vicdanlarını gıdıklamasını mükemmelen sağlıyor. Danny, Helen ve Liam’dan oluşan ailenin toplumun eğretileme (metafor) haline gelmesine katkı sağlıyor. Üç karakterin her bir eylemini giderek bizim vicdanımızı, sağduyumuzu simgeler hale gelmesini sağlıyor. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/oksuzler_-dot-6870


Makas Oyunları - Dot

YÖNETMENLER
Oyunların yönetmenleri Serkan Salihoğlu, Tuğrul Tülek, Pınar Töre ve Murat Daltaban “öykü”, “izleyici”, “yazar/çevirmen” üçgeni arasında dikkatli ve yumuşak geçişlere olanak sağlayan beceriye ve eyleme sahip birer yönetmen olduklarını kanıtlamışlardı.

Oysa “Şişman Adam”da İbrahim Selim, “Hassas”da Tuğrul Tülek sadece öfkeyi ve kızgınlığı çıkış noktası sayarak oyunu seyirciye aktarmayı başarıyorlardı. Anlattıklarını yaşarcasına, bir öykü anlatırcasına izleyiciye yansıtıyorlardı, ama sadece “narrator”lükle yetinirlerse oyunculuklarının alt düzeyde meddahlığa, üst düzeyde sıradan yorumculuğa ve sunuculuğa dönüşeceğinin bilincindeydiler. Üstün Akmen

http://tiyatronline.com/makas-oyunlari_-dot-7025




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir