Kişiler: Rıza Kocaoğlu


|
0
|
3786




Kariyer Bilgisi

Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü




Ödüller

12. Afife Tiyatro Ödülleri - 2008 

Yılın En Başarılı Yardımcı Erkek Oyuncusu - Rıza Kocaoğlu (Kürklü Merkür - Dot Tiyatro)

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği Ödülleri 2014-2015

Yılın Erkek Oyuncusu Ödülü kategorisinde ise Tiyatro Biriken’in “Ormanlardan Hemen Önceki Gece” oyunundaki performansıyla Rıza Kocaoğlu 

19. Afife Tiyatro Ödülleri - 2015 

Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Adayı - Rıza Kocaoğlu - Ormanlardan Hemen Önceki Gece



Eleştirmen Notları

Ormanlardan Hemen Önceki Geceydi - Biriken

36. Uluslararası İzmir Tiyatro Günleri kapsamında, İsmet İnönü Sanat Merkezi’ndeyiz. “Ormanlardan Hemen Önceki Gece” oyununda, Rıza Kocaoğlu bir buçuk saat boyunca, sahnede soluksuz, hiç durmadan, dinlenmeden muhteşem bir performans sergiliyor. Bernard Marie Koltes’in yazdığı, Ayberk Eray’ın dilimize kazandırdığı “Ormanlardan Hemen Önceki Gece”’yi, Biriken Yapım sahneye koyuyor. 


Rıza Kocaoğlu, Fransız yazar Bernard Marie Koltes’in sesi olmuş. Dünyanın herhangi bir yerinden, herhangi bir gecesinden, diz boyu sefalete gömülmüş bir şehirden, sırılsıklam yağan bir yağmurun altında ve karanlık bir yalnızlığın içinden sesleniyor. Çünkü gecenin en karanlık saatinde kaybolmuşlar birbirini tanır. Bir lanetlinin yaşama tutkusu ve öfkesi seziliyor adamın sesinde. Sesinin tınısında, ıslak bir umutsuzluk, güçlü bir itiraz, sıkılı yumruklar ama her şeye rağmen hayatı tutkuyla arzulamak var. Çünkü adamın hala geceye söyleyecekleri var.

Rıza Kocaoğlu, oyunun metnini kendi içinde mayalanmaya bırakmış. Karakterin  kök sesini bulmayı başarmış ve müthiş bir samimiyetle hayata geçirdiği adamın sesini içselleştirerek sahnede “adamın” kendisi olmuş. O nedenle, oyunun vurucu ve sarsıcı gücü oyuncunun sesinde hayat buluyor.

Oyunda, sürekli koşan, yer değiştiren, zıplayan, yuvarlanan seyirciyi soluksuz bir koşuya ortak eden anlatıya uyumlu, dinamik bir dekor tasarlanmış. Rıza Kocaoğlu, sonsuz a giden bir yolu ve hiç bitmeyen bir tırmanışı çağrıştıran dekoru sonuna kadar kullanıyor. Cam odaya girdiği anda yüreğimizi eline alıp sıkarken içimizde milyonlarca aynanın paramparça olduğunu hissederiz. Cam oda duyguların tavan yaptığı yerdir. Çünkü orası adamın bütün oyun boyunca uğruna yalvardığı ve bir türlü ulaşamadığı odayı, adamın ütopyasını temsil eder.  Oda, şehrin karmaşasından uzak, sakin ve huzur içinde uyuyabileceği tek yerdir. Yakaladığı sert, keskin ama aynı oranda kırılgan tavır Koltes’in şiirsel isyanını çok iyi anlatır. O nedenle, içimiz acır, sözcüklerle kestiği yerler iz bırakır. Sahnedeki “adama” eşlik eden müzik ve ışık tasarımı da bu ifadeyi güçlendirir. Oyunda Rıza Kocaoğlu’nun beden dilini ustalıklı kullanımı, metnin ifadesini güçlendiriyor. Cam odada geçen bölüm çarpıcı olmasına rağmen zaman zaman sesin gitmesi ve söylenenlerin anlaşılamaması oyunun tek eksi puanı denebilir. S.D. Karahaliloğlu

http://tiyatronline.com/ormanlardan-hemen-onceki-geceydi_-biriken-7220


Malafa - Dot

Oyunda yer alan herkes rolünün hakkını verirken Berrak Kuş,Tuğrul Tülek ve Rıza Kocaoğlu'nun öne çıktığını söylemek yanlış olmaz.Berrak Kuş hem fettan hem de zavallı bir kadını bünyesinde çok başarılı bir şekilde birleştirmiş.Bir kadınla dostluk ilişkisi kurup aynı zamanda kadının kocasına kur yaparak amacına ulaşması kendi içindeki çelişkiyi en iyi şekilde yansıttı.Rıza Kocaoğlu'nun canlandırdığı karakter her duruma uygun hikayeyi anında uydurmasıyla,sempatikliğiyle kadın müşterileri etkilerken gözünden alevler saçarak ve ana avrat küfrederek erkek müşterileri de korkutmayı başarıyor. Mehmet Bozkır


http://tiyatronline.com/malafa_-dot-2893




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir