Kişiler: Laçin Ceylan


|
0
|
4590




Kariyer Bilgisi

Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Anasanat Dalı




Ödüller

Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri 2017

"Tiyatro Mekan Ödülleri"

 Tiyatro Eleştirmenleri Birliği (TEB) Ödülleri 2016

Vurgun - Üç Oyun / "Yılın Kadın Oyuncusu"



Eleştirmen Notları

Bir Peri Masalı: Radyum Kızları

Oyunun yönetmenliğini yapan Lâçin Ceylan’ın oyun üzerinde çok çalıştığı metin okunduktan sonra daha net bir şekilde anlaşılabilir. Çünkü metindeki akışla sahnedeki akış ve kurgu birbirinden farklı. Lâçin Ceylan, yazılan metni ters düz ederek sahneye uyarlamış ve olayların gidişatında bütünselliği yakalamaya çalışmış. Metinde az geçen, hikâyenin geçtiği tarihlere ait radyo haberleri, sahnede daha fazla yer bulmuş kendisine. Böylece Ceylan, tarihe ışık tutan bir derlemeyle seyircisine dönem hakkında bilgi vererek dönemin içine girilmesini sağlamış. Zaman kavramını pekiştirmek için de akrep ile yelkovanın sesini oyunun eksenine almış. Perdeler arası geçişte metne göre işçi kadınları daha çok konuşturup daha fazla oyun kurdurmuş. Bu hem oyun süresini artıran bir unsur olmuş hem de “bu kadınların bir hayatı vardı; gülüyor, eğleniyor, düşlüyor, seviyorlardı” gibi bir duygu atmosferi yaratmış. Ancak ikinci perdede bütün kadınların hikâyelerini yer yer tekrara düşecek nitelikte uzunca vermesi ve metinde bir sadeleştirmeye gitmemesi oyuna dair duyumsanan dinamik seyri kısmen azaltmış. Mehmet Konuk

http://tiyatronline.com/bir-peri-masali-radyum-kizlari-11800

Bir Peri Masalı: Radyum Kızları

Oyunun yönetmeni Lâçin Ceylan. Dramaturgu ise Savaş Aykılıç. İki insanın metnin üzerinde çok çalıştığı ancak metni okuduktan sonra ortaya çıkan bir ayrıntı; önemli bir ay-rıntı. Zira metindeki akışla sahnedeki akış farklı. Lâçin Ceylan, yazılan metni ters düz ede-rek sahneye uyarlamış ve olayların gidişatında bütünselliği yakalamaya çalışmış. Bu yüzden gerçekten “bir oyun nasıl yazılır” sorusuna karşılık “bir metin nasıl rejilenir” sorusuna ben izlediğimle okuduğum arasında cevap buldum. 
Metinde az geçen tarihsel radyo haberleri sahnede daha fazla yer bulmuş. Böylece Lâçin Ceylan, tarihsel bir derlemeyle seyircisine dönem hakkında bilgi verirken kadınların sağlık durumlarını kronolojik akışla göstermiş. Zaman kavramını pekiştirmek için de akrep ile yelkovanın sesini oyunun eksenine almış. Perdeler arası geçişte metine göre işçi kadınla-rı daha çok konuşturup daha fazla oyun kurdurmuş. Bu hem oyun süresini artıran bir unsur oluşturmuş hem de “bu kadınların bir hayatı vardı; gülüyor, düşlüyor, seviyorlardı” gibi bir duygu atmosferi yaratmış. Şirin İnci

http://tiyatronline.com/bir-peri-masali_-radyum-kizlari_-istanbul-devlet-tiyatrosu-8956


Etna Bedendeki Kuyular - Bitiyatro

Bİ Tiyatro’nun yazar- yönetmen Christine Sohn’a ait Etna adlı oyununda, Sophie rolü  ile karşımıza çıkanLâçin Ceylan oyunculuk performansın da gösterdiği başarısı ile seyirciyi kendisine hayran bırakmıştır.

Bİ Tiyatro Kurucu İsimleri H.Ü Ankara Devlet Konservatuarının 1970,1977 ve 1989 mezunları Levent Öktem,Nihat İleri, Lâçin Ceylan ‘la birlikte 1981 yılı Berlin Sanat Akademisi mezuniyeti olan Christine Sohn Bİ Tiyatro kurucu isimlerini oluşturmuşlardır.


Lâçin Ceylan ve Sophie Lâçin Ceylan’ı izlemek onun tüm öfkesini, yalnızlığını ,yabancılaşmanın getirdiği uzaklığını hissederken rahatsızlığınızın ,husursuzluğunuzun gittikçe artan tempoda irili ufaklı bedenin görselleşmiş kuyuları olan sandıklarda seyircinin de çok derinlere akmasının da önüne oyunda geçilememiştir.

Oyuncunun sahne gücü, etkin beden dili ile her ayrıntı da sizi karşılaması oyunculuğundaki başarısı Lâçin Ceylan üzerine gerçekten kelimelerin de yetersizliğinde   seyirciyi birleştirmiştir.

Bu oyun ,oyunculuk adına mutlak görülmeli  … 
Etna ve Lâçin Ceylan değil , Lâçin Ceylan ! ve Etna mutlaka görülmesi gereken çok önemli bir oyunculuk performansı ,kana kana su içmek gibi bişey! Mükemmel ,lütfen kaçırmayın… Doç.Dr. Füsun Balkaya

http://tiyatronline.com/etna-bedendeki-kuyular_-bitiyatro-4166

 

Delil Yetersizliği - İzmir Devlet Tiyatrosu


Yönetmen Lâçin Ceylan, metnin akıcı diyalog düzenine ve güçlü psikanalitik kurgusuna müdahale etmek istememiş belli ki... Delil Yetersizliği, bu haliyle de psikolojik çözümlemeleri sevenler için biraz temposu düşük, ama ilişki bazında sorgulayıcı yönüyle ilgiyi uyanık tutan bir oyun...

Rejideki küçük bir detay da, "chianti" şarabının "kianti" değil de, "çianti" şeklinde tellaffuz edilmiş olmasıydı. Öncelikle Sayın Hocam Prof. Dr. Hülya Nutku'nun gözünden kaçmayan bu küçük yanlışlık, oyunun yönetmeni Lâçin Ceylan'ın uygun görmesiyle hemen düzeltilmiş.

çünkü başta Tiyatro Müdürü Hülya Savaş Doğan, Tayfun Erarslan ve Yönetmen Lâçin Ceylan olmak üzere tüm ekip, titiz çalışma ürünü, başarılı bir oyun sergiliyorlar. İyi seyirler... Başak Sakızlıoğlu

http://tiyatronline.com/delil-yetersizligi_-izmir-devlet-tiyatrosu-3708


Düğün – Sandık Lekesi - Bi Tiyatro

2006 yılında kurulan Bi Tiyatro’ yu ‘Etna-Bedendeki Kuyu’ oyunuyla ilk kez tanıma fırsatı yakalamıştım. Grubun kurucuları Lâçin Ceylan ve Nihat İleri profesyonel teatral deneyimlerini öylesine güzel sahneye yansıttılar ki, sürekliliği olan anlayışla çalışmalarını bir ileri boyuta taşımayı başardılar. Grup şimdilerde yeni açtıkları BiSahne'de seyircilerini selamlıyor. Son dönemde tiyatroya uygulanan baskıya sansüre inat, yeni sahneler Bi Tiyatro gibi cesur gruplar sayesinde toplumla buluşmasını sürdürecek. Yeter ki baskıya boyun eğmeyen algı sahnelerde varlığını sürdürsün. Bi Tiyatro ile ikinci tanışmam İstanbul Tiyatro Festivali kapsamında gösterilen ‘Yeni Kiracı’ oyunudur. Lâçin Ceylan’ ın üstün yönetim algısının hissedildiği oyun hakkında detaylı kritik yazma şansını yakalamıştım. ‘Düğün – Sandık Lekesi’ adlı yeni oyun ise grupla olan üçüncü karşılaşmam. Oyunu geçtiğimiz tiyatro sezonunun son günlerinde izlemiş, kritiğini yeni sezona bırakmıştım. 22-24-31 Ekim’de seyircisiyle buluşmaya hazırlanan oyunla ilgili birkaç söz söylememin zamanı geldi. 

Defne Şener Günay, Sefa Tantoğlu, Lâçin Ceylan, İskender Altın – Nihat İleri (dönüşümlü) oynadıkları oyunun hakkını veren kaliteli bir ekip olduğunu kanıtlıyor. Sahnedeki objelerin vurucu biçimde oyuncuların rol psikolojisini olumlu etkilemesi karakterlerin varlığını öne çıkaran ayrıntı. Makyajdaki ustalık, kostümün soyut konu algısına göre oluşturulması yerli yerinde. Dans ögelerinin rahatlatıcı unsur biçiminde yer alışı, Defne Şener Günay’ ın performans kalitesini öne çıkarmış. Gerilim dolu anlarda Lâçin Ceylan ve İskender Altın (izlediğim gün sahnedeydi) ikilisinin göndermeleri olağanüstü! Gösteride öne çıkan genç isim Defne Şener Günay; ama ekibi bütün olarak ele aldığımız zaman birbirinden ayıramadığım şahane bir kadronun seyirciyle buluştuğunu anlıyorum.  Yaşam Kaya


http://tiyatronline.com/dugun-sandik-lekesi_-bi-tiyatro-3389


Kırmızı Siyah ve Cahil - Bi Tiyatro

Sahnede gerilimi, acıyı tarif eden olaylar bütünü doğal seyrinden ilerlerken oyuncuların üstün performansı gözden kaçmıyor. Lâçin Ceylan, Fatih DOKGÖZ, Fehmi KARAARSLAN isimlerini geçmişteki gösterimlerden gayet iyi tanırım. Grup performansının bireysel çabalara dönüştüğü ‘Kırmızı Siyah ve Cahil’in anlatımında yatan felsefeyi gayet iyi anlayan üçlü, çok zor bir uğraşın altından başarıyla kalkmayı bilmiş. Burada kimin hangi rolü oynadığına bakmaksızın ortadaki olayların sonucuna yönelen oyuncuları izliyoruz. Fehmi Karaarslan’ ın metafor içinde oyuna kattığı enerji ise bambaşka. Oyunu izlerken parça parça bütüne doğru ilerlerken oyuncular sizleri duygusal çatışmanın tam ortasında bırakıyor. Yaşam Kaya


http://tiyatronline.com/kirmizi-siyah-ve-cahil_-bi-tiyatro-3367


Üç Oyun: Vurgun

Oyunun etkili bölümü olan ‘Medea Redux’, Lâçin Ceylan’ ın tek kişilik mükemmel oyunculuğuyla izleyende acıyla karışık çarpıcı bir etki yaratıyor. Çaresiz kalan genç bir kızın anlatımlarından, yalnızlık içinde oğluyla oradan oraya savrulan kadının dramına kadar Ceylan’ ın ustalıkla harmanlanmış rol analizi bizleri büyüledi. Oyuncu ölüm sahnesinin anlatımından sonra aklını yitirmiş bir kadının çaresizliğini öylesine vurucu aktarıyor ki; odadaki pencereyle kurduğu bağ, eşyalarla ilişkisi tüm olan bitenin psikolojik analizi oluyor. Yaşam Kaya

http://tiyatronline.com/uc-oyun-vurgun-3336




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir