Haber

Toy Sahnesinde...

Toy Sahnesinde...

2017.03.07 00:00
| |
0
|
597

Sizce Nasıl?

Birinin gitmesi değil, kimsenin gelmemesi yoruyor…


Kaplan Sarılması (TOY İstanbul) 50 DK. +18

Yazan:    Kemal Hamamcıoğlu
Yöneten:     Bahar Kerimoğlu
Oynayanlar:    Şebnem Bozoklu, Kerem Fırtına
Işık Tasarım:    Ayşe Ayter
Ses Tasarım:    Alican Okan
Video Tasarım:    Bahar Kerimoğlu
Video Kurgu:    Sinan Kesova
Dekor:    Muhtar Pattabanoğlu
Fotoğraflar:    Ayşegül Karacan
Video Operatör:    Mohamad Khashaneh
Teknik Asistan:    Çağdaş Dilber
Asistanlar:    İdil Talu, Buğra Üstün
Yapım: Sponsor:    TOY İstanbul Coolevent

Oyun Bilgisi                                
“Birinin gitmesi değil, kimsenin gelmemesi yoruyor…”

Kaplan Sarılması, sürprizlerle dolu bir kadının trajikomik hikayesi. Kadın çıktığı bu uzun yolculukta “İyi ki buradasın!” diyeceği adam için ya kendinden vazgeçecek ya da aşktan.

“Ne olursa olsun… Mutlu olsun, mutsuz olsun; ama sonunda… Kaplan gibi…Çok!
  Gözlerime bakarak… Hiç kaçırmadan…”


YASTIK ADAM (ENTROPİ SAHNE) +13 2 Saat 45 dk.

Yazan:    Martin Mcdonagh
Çeviren    Yusuf Eradam
Yöneten:    A. Bülent Acar
Oyuncular:    Mehmet Tekatlı, Yurdaer Okur, Deniz Hamzaoğlu, Fatih Topçuoğlu, Deniz Demir
Işık Tasarım:    Mustafa Bal
Müzik:    Okan Yaşarlar
Kostüm:    Meltem Yıldırım
Teknik Ekip:    Soner Çevikbaş (ışık), Erdi Göksu (ses)
Genel Sanat Yönetimi:    Yurdaer Okur
                                
Oyun Bilgisi                                
Totaliter bir ülkede sorguya çekilen bir yazar, karanlık masallar, işlenen çocuk cinayetleri ve soruşturma boyunca beklenmedik şekilde geçmişlerine yolculuk ettiğimiz kişilerin sıra dışı komedisi.

"Yastık Adam" bir kara komedi. Hayatın her alanına ve insanın her dönemine nüfuz eden şiddetten söz ediyor. Şiddettin bireyleri ve toplumsal hayatı nasıl bir noktaya taşıdığını fark ettiğimizde bizi dehşete düşürüyor. Çocukluk döneminde ailede başlayan şiddet sarmalının kurbanı olan oyun kişilerinin; çıkmazdan kurtulmak için izledikleri yolun saçmalığı ise güldürüyor.

Yazar Katuryan'ın sıradışı öykü anlatılarıyla gelişen oyun; gerçekle kurmacanın, masumla suçlunun, suçla cezanın iç içe geçtiği, birbirine karıştığı bir dünyaya taşıyor izleyenleri. Bu büyük şiddet sarmalının, toplumsal ve bireysel yaşamlarımızın oluşmasında tahminimizden çok daha büyük bir etkisi olduğunu fark etmek biraz da rahatsız ediyor.


BLU (TOY İstanbul) 110 DK. +18

Yazan:   David Hare
Çeviren:    Can Remzi Ergen
Yöneten:    Meltem Cumbul
Müzik:    Nurkan Renda-Zigan Aldi
Işık Tasarımı:    Ayşe Ayter
Kostüm Tasarım:    Hakan Bahar
Oyuncular:    Elçin Afacan, Serkan Rutkay Ayıköz, Nazlı Benan Özkaya, Can Remzi Ergen, Ayşe Özköylü, Barbaros Ergün, Dilhan Naz Özgülüş, Zehra Bilgin, Emre Yetim, Peral Filiz, Gamze Dar, Ozan Erdönmez
Yrd. Yönetmen:    Elif Tuğçe Tamer
Teknik Asistanları:    Hüseyin Çelik (Ses), Ataberk Öge(Işık)
    
                                
Oyun Bilgisi                                
Arthur Schnitzler’in “Der Reigen” isimli eserinden 1998 yılında David Hare tarafından adapte edilen “BLU” modern çağda toplumun içinde bulunduğu aşk-seks dilemmasına, sosyal sınıf ve de arzu ilişkilerine odaklanıyor. Cinselliğe dair normları Freud’un teorileriyle mercek altına alıp seksüel karşılaşmalar üzerinden inşa eden eser 10 farklı karakter aracılığıyla tüm sınıf farklılıklarını eşit hale getiriyor. Carl Gustav Jung, ses diyaloğu üzerinden rejilendirilen oyun yasak düşünceleri de ses çıkararak tanımlıyor.


ÇÖP ÇETESİ VE ORMANIN KORUYUCULARI (ÇİZGİ KUKLA TİYATROSU) 38 DK. +3 

Yazan:    
Burhan Gün
Yöneten:    Abdullah Gün
Oynayanlar:    Hakan Gün, Hasan Gündoğdu, Ertuğrul Doğancan, Emre Ertunç, Mesut Gün
Müzik:    Abdullah Gün
Dekor Tasarım:    Firoozeh Mashrenji
Işık Tasarım:    Mesut Gün
Kostüm:    Firoozeh Mashrenji
Proje Ekibi:    Çizgi Kukla Tiyatrosu
Prodüksiyon Sorumlusu:    Hakan Gün
Fotoğraf-Video:    Hasan Gündoğdu
                                
Oyun Bilgisi                                
Doğa bir denge içerisindedir. Ormanda yaşayan tüm canlılarda bu denge sayesinde huzurlu ve mutlu bir şekilde yaşamaktadırlar. Ormanda düzen ve denge içerisinde yaşayan tüm canlıların mutlu ve huzurlu hayatları insanların doğayı bilinçsizce kullanıp kirletmesinden dolayı bozulmaya başlamıştır. Artık buna bir dur demek isteyen tüm Hayvanlar Ağacın Başkanlığı’nda bir toplantı yapıp, alınan kararla Çöp Çetesi’ni ormandan kovmak için bir mücadele başlatırlar. Bu mücadelelerini gerçekleştirebilmek için de Orman Koruyucuları adını alırlar. Asıl sorunun Çöp Çetesi olmadığını anlayıp, çöpleri doğaya atan insanların öncelikle bilinçlendirilmesini ve bu sayede de Çöp Çetesi’nin amaçlarına ulaşamayacağını anlarlar. İnsanlara doğayı korumayı öğretmek için Orman Koruyucuları iş başındadır. İnsanların da dikkatini çekerek onlardan yardım isterler. Hayvanların bu mücadelesine tanık olan insanlar yaptıkları hatayı anlarlar ve çöpleri toplarlar Orman Koruyucuları ile beraber ormanı temizlerler. Böylece ormanda yaşayan canlılar mutlu ve huzurlu hayatlarına tekrar dönmüşlerdir.

Doğa dengesine tekrar kavuşur.

BREMEN MIZIKACILARI YENİ DÜNYA BANDOSU (Çizgi Kukla Tiyatrosu) 38 DK. +3

Yazan:    Grimm Kardeşler
Uyarlayan:    Burhan Gün
Yöneten:    Abdullah Gün
Oynayanlar:    Hakan Gün, Hasan Gündoğdu, Ertuğrul Doğancan, Emre Ertunç, Mesut Gün
Müzik:    Abdullah Gün
Dekor Tasarım:    Firoozeh Mashrenji
Işık Tasasrım:    Mesut Gün
Kostüm:    Firoozeh Mashrenji
Proje Ekibi:    Çizgi Kukla Tiyatrosu
Prodüksiyon Sorumlusu:    Hakan Gün
Fotoğraf-Video:    Hasan Gündoğdu
                                
Oyun Bilgisi                                
Evlerinden kovulan Eşek, Köpek, Kedi ve Horoz’un hayatta kalma ve özgür bir yaşam kurma mücadelesi. Eşek, yaşlandığı için ev sahibi ona kötü davranmakta ve hor görmektedir. O da çareyi kaçmakta bulur. Köpek de yaşlandığı ve eskisi gibi avlanamadığı için sahibi tarafından kovulmuştur. Kedi ise tembel olduğu ve bir işe yaramadığı gerekçesiyle sokağa atılmıştır. Horoz, eve gelen misafirler için kesip yenmek istediği için kaçmıştır. Tüm hayvanların yolları kesişir ve Bremen’e gidip Belediye Bandosu’na katılmaya karar verirler.


ÇIKMAZ SOKAK ÇOCUKLARI (YAN ETKİ) 90 DK. +13

Yazan:  Lyle Kessler
Çeviren:    Tolga Turna
Yöneten:    Serkan Üstüner
Oynayanlar:    İştar Gökseven, Faruk Barman, Yağız Can Konyalı
Müzik:    Mert Carim
Dekor Tasarım:    Cihan Aşar
Işık Tasarım:    Cem Yılmazer
Kostüm:    Sinem Reyhan Kıroğlu
Reji Asistanı:    Işık Kaya
Proje Ekibi:    İsmail Hakkı Şahin, Osman Berkay Anılsın
Prodüksiyon Sorumlusu:    
Sinem Reyhan Kıroğlu
Fotoğraf-Video:    Tolga Özdemir
    
Oyun Bilgisi                                
Daha fazla kazanmak için ne kadar ileri gidersin? Kapitalist sistem içinde hayata tutunmaya çalışan iki yetim kardeş ve hayatlarına beklenmedik bir şekilde dahil olan gizemli yetim bir adamın enteresan bir hikayesi.

 

KENARDAKİLER (NEVA TİYATRO) (+13/ 80 DK.)

Yazan:    
Sedef Ecer
Yöneten:    Mert Öner
Yardımcı Yönetmen:    Bahar Dağlı
Oyuncular:    Neslihan Aker, Şakir Güler, Yezdan Kayacan, Nebahat Dağlı, Barış Yalçınsoy, Ceren Taşçı
Müzik:    Kenan Dalgıç
Video Tasarım:    Çağla Çağlar
Kostüm Tasarım:    Bahar Dağlı
Dekor:    Tarık Akıncı
Video Müzik    Orhan Enes Kuzu
                                
Oyun Bilgisi                                
Azad ve Tamar, hikayenin günümüzde işlenen kısmında, şehrin kenarında, Cinler-Periler Tepesinde yaşamaktadır. Çift, mahalleli tarafından büyütülmüştür. Azad, aynı zamanda Tamar'la ikisinin evi olan kahvehanede çalışmaktadır. Tek hayali ise “Batı” ya gitmektir. Batı’ya gitmek, Tamar’ın da hayallerini süsler. Azad hayalini gerçekleştirmek için, kaçak olarak yurtdışına giderken; Tamar da umudunu ülkenin en sevilen televizyon programı “Kenarın Sultanı”na, bağlamıştır. 
Bilo ve Dilcha ise, hikayenin geçmişten duyulan sesleridir. Şehir hayatı hayalleriyle, köyden kente gelen çift, kendilerini bir çöplüğün içinde bulur. Kendileri gibi kenardakiler ve daha da kenarda olan çingenelerin büyücüsü Kybelee’yle, çöplüğün şehre dönüşmesine tanık olurlar. Cinler-Periler Tepesi adı verilen bu yer, artık devletin ve iş adamlarının ilgisini çekmiştir. Kurulan yeni fabrika onlara iş imkanı sağladığı için sevinen halk, zamanla fabrika atıkları yüzünden hastalanmaya başlar. Bundan sonra, fabrika ve halk arasında çatışmalar başlayacaktır.


Tesir (SİYAH BEYAZ ve RENKLİ)(+16/120DK.)

Yazan:    Lucy Prebble
Yöneten:    Çağrı Şensoy
Çeviren:    Sanem Öge
Prodüksiyon Tasarımı:    Ceren Sena Akgün    
Yönetmen Yardımcısı:    Tuğçe Yolcu    
Işık ve Sahne Tasarımı:    Emir Uğurçağ    
Müzik:    Alican Okan
Kostüm:    Işıl Çelik
Video Tasarım:    Ceyda Günalp
Teknik Asistan:    Tunca Kent
Oynayanlar:    Aslı Yılmaz, Güneş Sayın, Metin Yavuzoğlu, Salih Bademci
                                
Oyun Bilgisi                                

Depresyona çözüm arayan bir deneyin ortasında tanışan iki kobayın, doktor denetimine rağmen büyüyen aşklarını anlatan Tesir, aşkın arka planında bilimin çaresizliğini, 21.yy'da teknoloji ile değişen yeni insanı, madde bağımlı yaşamı sorguluyor.

Aşkın arka planında giderek mutsuzlaşan toplumu ve insanlığın sorunlarına depresyon ilaçları ile çare bulmayı uman bilimi sorgulayan oyunu Lucy Prebble yazdı. Salih Bademci, Güneş Sayın, Aslı Yılmaz ve Metin Yavuzoğlu'nun sahne aldığı oyunu Özcan Çağrı Şensoy yönetiyor.


YUVA (SİYAH BEYAZ ve RENKLİ) (+16/ 70 DK.)

Yazan:  Özge Korkmaz
Yöneten:     Çağrı Şensoy
Oyuncu Antrenörü:    Güneş Sayın
Görsel Tasarım:    Emir Uğurçağ
Sahne Tasarım:    Elif Şen
Ses Tasarım:    Tunca Kent
Animasyon:    Oğulcan Tayman
Afiş ve Teaser:    İpek Kent
Yönetmen Yardımcısı:    Özen Çağla Akın
Oynayanlar:    İmer Özgün, Tuğçe Yolcu
                                
Oyun Bilgisi                                
Masalları çocuklar için uydurulmuş gerçekdışı hikayeler mi sanıyorsunuz? Yanılıyorsunuz, hem de bir cümlede birden çok yanılıyorsunuz.
Birincisi masallar uydurulmaz, kurgulanır. Hepsinin bir amacı, öğretisi vardır.
İkincisi masallar gerçekdışı değildir. Ondan kendi gerçeğini üretmesi istenir. 
Üçüncüsü masallara inanılması gerekmez, zaten masal kendine inanır. Öyle inanır ki hayatın en hakiki gerçekleri ondan yapılır.
Dördüncü ve en önemlisi ise masallar çocuklar için yapılmazlar. 
Evet doğrudur, çocukken anlatılırlar bize ama sonra biz masaldan öğrendiklerimizle yıkılmaz önyargılar edinir onları üst üste koyup yaparız içine sığındığımız yalanı…
Ya da “Yuvayı”…

EBEDİ BARIŞ (ENTROPİ SAHNE) +13 100 DK.
Yazan:    
Juan Mayorga
Çeviren:    Canan Şahin
Yöneten:    Yunus Emre Bozdoğan
Dekor & Kostüm:    Ali Cem Köroğlu
Müzik:     Fatih Veli Ölmez
Işık Tasarım:    Mehmet Tekatlı
Oynayanlar:    Rüçhan Çalışkur, Burak Demir, Serdar Yeğin, Olgun Toker, Baran Güler
Genel Sanat Yönetmeni:    Yurdaer Okur
                                
Oyun Bilgisi                                

Bilinmeyen bir yerde üç farklı cinsten köpek değerli beyaz tasmayı elde ederek anti-terör uzmanı olmak için mücadele ederler. Peş peşe maruz kaldıkları testler günümüzün en dikkat çekici etik ve politik çelişkilerini ortaya çıkarır.

Günümüzün en önemli çağdaş yazarlarından Juan Mayorga’nın, Immanuel Kant’ın aynı adlı denemesinden esinlenerek yazdığı bol ödüllü oyunu ‘Ebedi Barış’ Türkiye prömiyerini Entropi Sahne’de gerçekleştirdi. 

Anahtar Kelimeler: toy istanbul, sahne

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.

TİYATRONLİNE

Görüş Bildir