OYUNLAR

Kurnaz

Kurnaz

Oynadığı Sahneler


Etkinlikler

Henüz etkinlik eklenmemiş.
Bugün Bu Hafta Bu Ay Gelecek Ay

İlişkili İçerikler




Dramaturgi Arama

  • Oyun adı, Orijinal adı, Yazar adı, Çevirmen adı bölümlerinde arama yapabilirsiniz


Bu senin için! İçerikle ilgili hata ya da önerin mi var? hemen önerebilirsin.
  • Sahneleyen Tiyatro: Antalya Şehir Tiyatrosu
  • Oyun Durumu: Oyun Gösterimde
  • İlk Oynama Tarihi:
  • Süre: 1 perde 50 dakika
  • Gösterim Sayısı: 0
  • Sosyal Medya:
  • Kadro:
    YAZAR: ANONİM
    YÖNETMEN: ALEXANDER LUBENOV ILİEV
    PROJE BAŞKANI: RECEP KAMİLOĞLU
    REJİ ASİSTANI: İNANÇ TARTAN
    DEKOR TASARIM: ALEXANDER LUBENOV ILİEV
    KOSTÜM TASARIM: ALEXANDER LUBENOV ILİEV
    IŞIK TASARIM: ALEXANDER LUBENOV ILİEV
    MÜZİK DÜZENLEME: ALEXANDER LUBENOV ILİEV
  • Oyuncular:
    SAFİNAZ ÖZGÜR: GUİLEMETTE
    PINAR BOYAR: ÇAVUŞ / YARGIÇ
    YUNUS DERLİ: PİERRE PATELİN
    HÜSEYİN ATAV: ÇOBAN
    ASAF DOĞAN: TERZİ

İlişkili Kişiler


Konu

Dürüstlük kelimesinin anlamını dahi bilmeyen Pierre Pathelin, genellikle işlerini üçkâğıtçılık yaparak halletmeye alışkın bir avukattır. Ancak işleri uzun zamandır kötü gitmekte ve para kaynakları her geçen gün tükenmektedir. Tüm bu kötü gidişata rağmen bildiği yoldan kesinlikle şaşmayan ve sürekli insanları kandırarak geçimini sağlamaya çalışan avukatın karşısına bir gün dişli bir rakip çıkar.

1457 yılında Fransa’da yazılmış olan Avukat Pierre Pathelin farsı, aradan geçen yüzlerce yıla rağmen zamana uyum sağlamakta hiç zorlanmayan ve maddesel çıkarlar için kurulmuş, yalan dolana dayalı insan ilişkilerini gözler önüne seren bir komedi.

Beden dili ve mim tekniklerine dayalı olarak sahneye koyulan performansın yönetmeni Bulgar sanatçı Alexander Iliev. “Kurnaz” ayrıca ABT sahnesindeki ilk fars tiyatro eseri olma özelliğini de taşıyor.


50 dakika / Tek perde

FARS TİYATROSU NEDİR?

Kökeni eski Fransızcadaki “farce” kelimesinden gelen fars tiyatrosunun en belirgin özelliği gülünç bir ortam yaratmak adına olay örgüsünün mantık diziliminden feragat etmesi ve tiplerden çok durumlar üzerine eğilmesidir. Bu yönüyle bakıldığında fars tiyatrosu için oyun kişileri ve durumlarının son derece abartılı olduğu rahatlıkla söylenebilir.
Farsı komedyadan ayıran en belirgin özellik, komedyadaki gibi düşündürmeye çalışmaması sadece güldürmeye odaklı olmasıdır. Komedya daha çok tuhaf bir insanın günlük hayattaki halini ele alırken, fars sıradan insanların tuhaf durumlarla olan savaşını işler.
İlk olarak ortaçağ dinsel tiyatrosunda kendini gösteren farsta rastlantısallık oranı oldukça fazla, olay örgüsü yüksek tempoda ve fiziksel eylemler yoğundur.


 


 

Anahtar Kelimeler: kurnaz

0
|
1585

Sizce Nasıl?

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.

TİYATRONLİNE