OYUNLAR

Godot Yu Beklerken

Godot Yu Beklerken

Oynadığı Sahneler


Etkinlikler

Henüz etkinlik eklenmemiş.
Bugün Bu Hafta Bu Ay Gelecek Ay

İlişkili İçerikler




Dramaturgi Arama

  • Oyun adı, Orijinal adı, Yazar adı, Çevirmen adı bölümlerinde arama yapabilirsiniz


Bu senin için! İçerikle ilgili hata ya da önerin mi var? hemen önerebilirsin.
  • Sahneleyen Tiyatro: Studyo Oyuncuları
  • Oyun Durumu: Oyun Gösterimde
  • İlk Oynama Tarihi: 2016
  • Süre:
  • Gösterim Sayısı: 2
  • Sosyal Medya:
  • Kadro:

    YAZAN: SAMUEL BECKETT
    YÖNETEN: ŞAHİKA TEKAND
    ÇEVİRENLER: UĞUR ÜN, TARIK GÜNERSEL
    DEKOR: ESAT TEKAND
    IŞIK TASARIMI: ŞAHİKA TEKAND
    SES TASARIMI: ŞAHİKA TEKAND
    YÖNETMEN YARDIMCILARI: VERDA HABİF
    NAZLI DENİZ KORKMAZ
    ARDA KURŞUNOĞLU
    NİLGUN KURTAR
  • Oyuncular:

    ONUR BERK ARSLANOĞLU
    CEM BENDER
    SEDAT KALKAVAN
    NİLGÜN KURTAR
    MEHMET OKUROĞLU
    YİĞİT ÖZŞENER

İlişkili Kişiler


Konu

Sahika Tekand ve Studio Oyuncuları, 1990’da Samuel Beckett’le başladıkları serüvenlerini, 2016’da,  yine ve bu kez yazarın en önemli tiyatro metinlerinden Godot’yu Beklerken ile sürdürüyor. 

Yönetmen , Performatif Sahneleme ve Oyunculuk Yöntemi ile sahneye koyduğu oyunda, beklemek eylemi  ve beklenti, umut etmek ve umutsuzluk, var olma arzusu ve var olmaya mahkumiyet kavramlarını , doğuşla vadedilen geleceğin sonluluğunun yarattığı akıldışılık ve bunu akla uygun kılmak üzere verilen çaresiz uğraşı ifade eden bir  oyun (game) düzeni kuruyor. 

Metinsel ve performatif olanın çelişkisinin yarattığı dinamizmden yola çıkan Tekand, yönetmen/yazar, oyuncu/oyun, aktör/rol kişisi, sahne/ soyut mekan ikiliklerinin süperpoze şekilde varolabilecekleri ve  Beckett’in metninde varolan durağanlık, hareketsizlik ve monotoni  unsurlarını birer performatif neden ve zorunluluk haline getiren bir tasarımla, teatral gösteriyi bu oyun üzerine oturtuyor. 

Tekrarlar, organik ve organik olmayan hareket düzenlerinin çelişmesiyle ortaya çıkan aritmi, oyunda şimdiki zamanın akışkanlığını ve değişkenliğini fiilen işitilir, görülür ve farkedilir kılıyor. Dilin müziğinin hareketin müziğini, hareketin müziğinin de  dilin müziğini yarattığı, oyun alanı, oyun süresi, oyun ışığı, oyun zili gibi sahne  unsurlarının da tıpkı oyuncu, konuşma düzeni gibi doğrudan hem oyun düzenine hem de teatral anlatıma katıldığı, sahne üzerinde olup biten herşeyi şimdiki zamanda var, mümkün, gerçek  ve zorunlu kılan eğlenceli bir oyun ve seyir süreci yaratmayı amaçlıyor.

Anahtar Kelimeler: godot yu beklerken

0
|
2870

Sizce Nasıl?

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.

TİYATRONLİNE