Kişiler: Yonca Cevher


|
0
|
8056




Kariyer Bilgisi

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sahne Sanatlar Bölümü


1972 yılında İstanbul'da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul'da tamamladı. 1994 yılında M.S.Ü. Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. 

Okuldan mezun olana kadar Devlet Tiyatrosu’nda "Afife Jale", "Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz", "Macbeth" ve "Abdülcanbaz" oyunlarında rol aldı. 

1995 yılında özel bir tiyatroda "Saat Dokuz Sıfır Beş" adlı oyunda oynadı. 

1997 yılında Bakırköy Belediye Tiyatroları’nda oyuncu olarak çalışmaya başladı. 

Rol aldığı bazı oyunlar: Kuğular Şarkı Söylemez; Bozuk Düzen; Kuva-yi Milliye; İnsan Denen Garip Hayvan; Bahar Noktası; Mary Mary; Klakson, Borazanlar ve Bırtlar; Dolu Düşün Boş Konuş; Kaç Baba Kaç. 

 



Ödüller

Sadri Alışık Ödülleri Komedi Dalında En İyi Kadın Oyuncu

‘’Dolu Düşün Boş Konuş’’ adlı oyunundaki rolüyle Sadri Alışık Ödülleri Komedi Dalında En İyi Kadın Oyuncu ödülüne aday gösterildi.



Eleştirmen Notları

Dolu Düşün Boş Konuş - Oyun Atölyesi

Bu görüşü savlarken, Donna’da Yonca Cevher Yenel’in ve Frank’da Orhan Kemal Aydın’ın yaratıcı imgelemlerini ve ona karşılık düşen, düşsel imgelerini iç göz ile görmelerini sağlayacak güce erişmiş oyuncular olduklarını asla yadsımıyorum. Örneğin, Frank cinsel tercihini değiştirir ve Donna: “İçimdekini dışa vurdum, artık özgürüm” derken, o ana dek sürekli bir sıra izleyen düşsel imgeler Orhan Kemal Aydın ve (benim içimde pamuklara sararak sakladıklarımdan) Yonca Cevher Yenel aracılığıyla yönetmenin koşulları olmamasına karşın seyirciye başarıyla ulaşıyor. Yonca Cevher Yenel, Donna’nın yaşamının gerçek duyumunu, içsel yaratıcı durumunun içine, öylesine güzel akıtıyor ki, ne yalan söyleyeyim en çok onu alkışladım. Üstün Akmen

devamı...

Kadife Çiçekleri - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Mutsuz, pesimist, agresif, hırçın Beatrice (Cihan Bıkmaz), biri epilepsi hastası Ruth (Nazan Koçak), diğeri bilime tutkun, içine kapanık Mathilda ya da kısaltılmış haliyle Tillie (Yonca Cevher Yenel) adlı kızları, “Cici Hala” (Cihan İnan Bekar) dedikleri yaşlı bir kadın ve de kafeste besledikleri Tillie'nin edindiği küçük tavşanla birlikte yaşamaktadır.

YONCA CEVHER YENEL'E DİKKAT

Mathilda'da genç oyuncu Yonca Cevher Yenel, Mathilda'nın olgularını o kadar güzel değerlendiriyor ki, işi Mathilda'nın içsel modelini başarıyla kavramaya kadar götürüyor. Dolayısıyla rolü duyumsuyor Yonca Cevher Yenel. Mathilda'nın umudu simgelemesi dışında, oyun metninin altında yatan karakterindeki içsel yaşamın gizli anahtarını buluyor. Sürekli yoğunlaşma halindeyken dikkatini hiç yitirmiyor. Sonuçta, belki de kendini ikna teknikleri kullanarak Mathilda ile özdeşleşiyor. Belki de, başkasıymış gibi davranarak dış dünyayı kandırıyor. Nereden bilebilirim, ola ki Mathilda ile arasına bir uzaklık koymuştur. Mathilda'yı okuduğu, onunla alay ettiği, istediği gibi role girip çıktığı da rahatça savlanabilir. Nereden bakarsanız bakın, neresinden tutarsanız tutun Yonca Cevher Yenel, seçtiği kodlamaya ve kabul ettiği oyun konvansiyonlarına fevkalade hâkim. Hareket ve diksiyon egemenliği sayesinde, eylemleri gibi sözceleme durumları tasarlayarak metne ayrı bir anlam kazandırıyor. Diksiyonunu gerçeklik etkisi yaratma çabasında olmayan, ama kendi kuralları olan sesbilimsel, retorik, prozodik bir dizge biçiminde düzenlemesi ise, ayrı bir kutlama gerektiriyor.
 
Yonca Cevher Yene
l'in haberi olsun, bundan böyle merceğimin altında oturuyor. Üstün Akmen

devamı...

Kadife Çiçekleri - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Tillie rolünde Yonca Cevher Yenel oyunun tamamında iyiydi. O'na tek sualim olacak: Utanan, çekinen Tillie'nin eylemi nasıl olmalı? Oyun boyunca çekiştirdiği eteği kopma noktasına geldi. Tamam utanma, çekinme duygusu muhakkak eylemle ifade edilir, ama bu eylem klasik etek çekiştirme hareketi ile mi yapılmalı? Yaşam Kaya

devamı...

Dolu Düşün Boş Konuş - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Bir gün evine iş arkadaşı Henry'i (Çetin Etili) çağırır. Eşi Donna (Yonca Cevher Yenel) ile kopma noktasına gelen evliliklerinden dolayı çareyi arkadaş sohbetlerinde aramaktadır. 

Donna rolünde Yonca Cevher Yenel'in de üzerinde giyindikleri büyük problem. Erkeğe hasret bir kadının giyiminin seksi olması gerekli. Ayrıca Frank'ın müşterisiyle ilişki yaşarken de çocuksu tavırlar sergilemesi beni iyice düşündürdü. Oyunun genelinde başarılı. Yaşam Kaya

devamı...




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir