Kişiler: Yeşim Özsoy Gülan


|
0
|
1216

Sizce Nasıl?

Çalıştığı Tiyatrolar



Kariyer Bilgisi

Yeşim Özsoy, İstanbul'da faaliyet gösteren ve yeni metinler, yeni teknolojiler ve disiplinler arası konularda işler üreten tiyatro grubu "Ve Diğer Şeyler Topluluğu"'nun kurucu yönetmenidir. 

Doğum tarihi: 1972  İstanbul



Eleştirmen Notları

Noter - Galataperform

2001 yılında, oyun yazarı/yönetmen/oyuncu Yeşim Özsoy Gülan (1972) tarafından sahnede yeni metinlere, yeni sahne teknolojilerine ve yeni disiplinlere odaklanmak üzere kurulan “Ve Diğer Şeyler Topluluğu”, 16 Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali kapsamında “Noter” başlıklı oyununun prömiyerini yapmıştı. 

Benim gözbebeklerimden olan Yeşim Özsoy Gülan’ın yazıp yönettiği oyun, klasik noter bürosu şeklindeki bir odada Çaycı Osman’ın (Özer Arslan) çay-kahve dağıttığı, Kâtibe Şahsenem Hanım’ın (Ayşe Burcu Eren) seyircilerle konuştuğu, Başkâtip’in (Koray Tarhan) oyuna girişte dağıtılan sıra numarasına göre masasına müşteri (izleyici) çağırıp, o müşteriye “İKSV yetkililerine hitaben, şahsın oyunu izlediğine dair evrak tanzim ettiği” bir ortamda sahneleniyor. 

Öykü, Yeşim Özsoy Gülan’ın dediği gibi devletle birey arasındaki kopukluklar ve sessizlikler üzerine kuruluydu ve bürokrasi nedeniyle yaşanan sorunları trajikomik bir tarzda anlatıyordu. 

Beklediğim olmadı, devletle birey arasındaki kopuklukların aktarılışını, bürokrasi nedeniyle yaşanan sorunların seyirciye geçirilişini hiç mi hiç yeterli bulmadım, ama Yeşim Özsoy Gülan’ın, Ceren Ercan’ın dramaturgik yardımını da yanına alarak “Noter”i bir ses ve mekân yerleştirmesi olarak tasarlamasını sevdim. 

Yeşim Özsoy Gülan’ın denemelerini, vurgularını, anlattıklarını, saptadıklarını yadsıyamam, ama işim bu, eleştiririm. Gönül rahatlığıyla: “Bütün bunları yaparken hepsini üstünkörü geçmiş” derim. Şahsenem’in Mehter Marşı’nı daktilosuyla seslendirişine (hele hele Başkâtip’in mehteran davulcusu tarzında ona eşlik edişine) sözüm olmaz da, 

Şimdi oturalım masanın öbür yanına. Yeşim Özsoy Gülan bu eleştirilerim dışında çeşitli espaslarla oyunu patlatmış, parlatmış. Bu patlamaların ve parlatmaların her biri tümevarımlı birer vektör oluşturmuş... Üstün Akmen

devamı...

Ayışığında Gökkuşağı - Galataperform

Metnin sahnedeki bu başarısında, oyunun hem rejisini hem de sahne ve dekor tasarımını yapan Yeşim Özsoy’un da payı çok büyük. Yönetmen, bu üç karakterde iğretiliğin hiç uğramadığı bir samimiyeti, bir çocuğun hayal dünyasından fırlamış masalsı sahne dekoruyla buluşturmuş. Özellikle sahne dekoru, oyun boyunca konfeti partisine bile misafirlik yapacak kadar renkli.

Bu oyun da, Yeşim Özsoy’un ender görülen tiyatro tutkusu ve çabasının iyi ürünler verdiğini ve bu oluşumun bize daha çok iyi yazarlar kazandıracağı umudu oldu. Yerli metinde bizi yakalamış bize çok yakın bir dünyayı izlemek isterseniz hiç düşünmeyin derim... Şafak Ulusoy

devamı...

 




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir