Kişiler: Mustafa Kurt

MUSTAFA KURT

Görevi

OyuncuYönetmenYönetmen Yardımcısı

Sosyal Medya

Oyunlar


|
0
|
936




Kariyer Bilgisi

Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Anasanat Dalı




Ödüller

13. Direklerarası Ödülleri 2012-2013:

Yönetmen: Mustafa KURT,  Müfettiş, Adana B.B.Şehir Tiyatrosu 

12. Direklerarası Ödülleri 2011-2012:

Yönetmen: Mustafa Kurt, Karı Koca Arasında Ufak Tefek Cinayetler, Bursa Devlet Tiyatrosu

35. İsmet Küntay Ödülleri:

İsmet Küntay Jüri Özel Ödülü: “Bursa Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu” tarafından sergilenen Memet Baydur’un yazdığı, Mustafa Kurt’un yönettiği “kamyon” adlı oyunla “Mustafa Kurt”


24. Türkan Kahramankaptan Özel Ödülleri: 

Yılın En Başarılı Yönetmeni: Tuncer Cücenoğlu'nun yazdığı, Adana BB Şehir Tiyatroları yapımı 'Boyacı' adlı oyundaki başarılı yönetimi nedeniyle Mustafa Kurt'a


Yeni Tiyatro Dergisi 6. Emek ve Başarı Ödülleri

EMEK ÖDÜLLERİ 2018 1.Adana Uluslararası Tiyatro Festivali 20.yıl Emek Ödülü Mustafa Kurt (DT GENEL MÜDÜRÜ)

Tiyatro Gazetesi "4. Anadolu Tiyatro Ödülleri"

"Yılın Tiyatro Adamı Ödülü" Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Mustafa Kurt'a



Eleştirmen Notları

Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü - Adana Devlet Tiyatrosu

Oyunun yönetmenliğini Mustafa KURT üstlenmiş. Aslında genel değerlendirmelerimde oyun başarılı. Ama söyleyeceğim ara hususlar var:
 
1- Neden oyundan belirli bölümler çıkarıldı? Oyunu sırf komediye yaklaştırmak için yapılan bu durum, konun anlaşılmasını güçleştirmedi mi?
2- Oyundaki ana konu: Sol görüşlü bir gencin faşist memurlar tarafından öldürülmesi. Ama gel de anla bunu anlayabilirsen. Eğer ben bu oyunun 3.kez uyarlanışını -daha önce Ankara Ekin Tiyatrosu'ndan ve İstanbul Şehir Tiyatroları'ndan izlemiştim- izliyor olmasaydım, kesinlikle anlayamazdım konuyu! Neden -sol- kavramı üzerinde durulmuyor? 
3- Rol dağılımda da sorun gördüm. Bana kalırsa Komiser Calabras'ı canlandıran Gökhan DOĞAN rolüne tam olarak oturmamış. Bu onun yüz ifadesinden kaynaklı bana kalırsa… Yüzünde bir gülümseme hakim. Oyunculuk yeteneği gayet iyi! Şekip TAŞPINAR' ın canlandırdığı Emniyet Müdürü karakteri ile yer değiştirmesi gerekirdi.
4- Gazeteci bayanı canlandıran Burçin BÖRÜ' ye daha fazla bağırarak konuşmasını söyleseydi keşke!  Yaşam Kaya

devamı...

Hedda Gabler - Ankara Devlet Tiyatrosu

Rejisör koltuğunda oturan Mustafa Kurt ‘’Hedda Gabler’’ oyun başarısının ötesinde 15 yıla ait bir alışkanlığı idareci koltuğunda yıkmıştır.Oyuncu,yönetmen ve idareci olarak her katmanda tiyatro sanatına tıpkı daha önceki yıllarda ustalarının yaptığı  uygulama ile de makamdan bu sanata  hizmet edilebileceğini göstermiştir.  Doç. Dr. Füsun Balkaya

devamı...

Kamyon - Antalya Devlet Tiyatrosu

Oyun içinde oyun yaratan yönetmen Mustafa Kurt…

    Yılların deneyimli yönetmenini Diyarbakır Devlet Tiyatrosu tarafından sahnelenen Melih Cevdet Anday'ın ölümsüz eseri 'İçerdekiler' adlı oyunda ki eşsiz yorumuyla tanıdım. Başarı grafiğini 'Kamyonla' daha da yükseltiyor.
 
    Oyunun zor olması moralini bozmadığı gibi, aksine yaratıcılığına geniş alan kalmış. Her şeyden önce muhteşem bir kast oluşturduğunu belirtmeliyim. Çünkü yaşlara ve karakterlere uygun seçimler, oyunun seyrini doğrudan etkiliyor. Daha önce başkaları tarafından defalarca oynanması ve bunun getirdiği 'seyircideki ön yargıyı kırabilir miyiz?' korkusundan uzak, kendine has yorumuyla sağlam bir oyun sahneye koymuş.
 
    Yarattığı tiplemeleri sivriltmek için seçtiği kast, işinde ne kadar deneyimli bir usta olduğunu gözler önüne seriyor. Yılların deneyimli oyuncularını bir araya getirip onlara rahat alan bırakması için kamyon etrafına hiçbir şey koydurmamış.
 
    Yaratıcılıklarını engellememiş. Hal böyle olunca merhum Sami Hazinses bile sahnedeki yerini almış ve doğaçlamalar almış başını gitmiş. Elbette bu doğaçlamalar oyunun dokusunu bozmadığı gibi, her biri farklı yapımlarla kendilerini kanıtlamış usta oyuncuların, seyirci-oyuncu-oyun üçgeninde daha keyifli zaman geçirmesini amaçlıyor ve başarılıda oluyor.
 
    Reji, oyunu oyuncak ayılarla değil, kamyonu ters yola saptıran muavinin sırtında patlayan Şoför Necati'nin ayakkabısıyla başlatmış. Bu tutum kamyonun başında bekleme süresini daha da azaltmış, çokta güzel olmuş. Diğer taraftan oyunda kullanılan para hangi ülkeye ait? Paraların üstünde Atatürk resmi göremedim? Yine yukarıda da belirttiğim gibi doğulu Abuzer'in tabakası gözden kaçmış.
 
    Küçük aksaklıkların dışında oyun boyunca reji titizliği hissettiren sayın Kurt, oyun içinde oyun yaratarak oyun süresince hem ağlayacak halimize güldürmeyi, hem de yer yer hüzünlenip düşünmemizi ve kendimizi sorgulamamızı ustalıkla başarıyor. Eline koluna sağlık!  İhsan Ata

devamı...

Düğün Şarkısı - İzmir Devlet Tiyatrosu

Işıl Kasapoğlu, Türkiye'nin en önde gelen yönetmenlerinden biridir. Yönetmen denince (Kemal Başar,Mustafa Kurt,Turgay Kantürk, Çoşkun Irmak'la beraber ) ilk akla gelenlerden. Yanı sıra yurtdışında çok iyi oyunlarla Türkiye'yi başarılı şekilde temsil etmiş bir üstattır*  İhsan Ata

devamı...

Tatlı Kaçık - Bursa Devlet Tiyatrosu

Rejide bu kez Mustafa Kurt var.
   
Geçen yılın başlarında Adana Devlet Tiyatrosu tarafından izlediğim aynı oyunun ana karakteri olan opali, Defne yalnız oynuyordu. İstanbul şehir Tiyatroları yönetmeni olan Kemal Kocatürk tarafından sergilenmişti. Çok farklı iki reji anlayışı vardı. Oyunda kötü olan dostların arkasına ruhları yerleştirerek, insanın içinde olan iyiliği dışarı çıkartılması gerektiğini ve bu yolla arkadaki kötü ruhları göndererek farklı bir anlayışla dile getirmişti. Mustafa Kurt ise buna ihtiyaç duymadan,toplumu oluşturan bireylerin iyi olmaları halinde,daha yaşanabilir bir dünya olabileceğinin altını çiziyor. Aynı usta, yine geçen sene Diyarbakır Devlet Tiyatrosu tarafından sergilenen Melih Cevdet Anday'ın ölümsüz eseri  "İçerdekiler" deki rejisiyle, hafızalara kazınan bir ustaydı. İhsan Ata

Bursa Devlet Tiyatrosundaki talihsizlik.
    
Mustafa Kurt'la dün yaptığım görüşmede, Bursa Devlet Tiyatrosu sahnesindeki tadilat nedeniyle, İstanbul?a yeni katılan tim sahnesinde çalışıldığı,prömiyerinin de haliyle kendi seyircisi önünde değil de,İstanbul seyircisiyle buluştuğunu, gidiş gelişler, teknik aksaklık vs. gibi bir çok aksilik yaşamışlar. Buna rağmen bireysel oyunculuk,ve sahne arkası uyum gerçekten çok iyi. Disiplinin hissedildiği oyunda, katkısı olan herkesi kutlamak gerek.

Mustafa Kurt Ekolü

Ağlarken güldüren,güldürürken düşündüren,sonunda dostluğun kazandığı oyunda, öldürmek için gittikleri opalin yaşaması için çabalayan, aşk-entrika-cinayet üçlemesi izledim bu akşam. Dostluktan daha önemli ne olabilir ki yaşamda? Paranın getirdiği öfke,acımasızlık,alternatifsizlik,gözü kör eden bu zengin olma sevdasının, dostluğa yenildiğini anlattı bu akşam.Karakterleri tam oturtarak, oyuncular elinden geleni yaparak,reji tam anlamıyla oyunu çözerek, yazarın usta metni, kurulan cümleler, verilmesi gereken mesajı daha iyi nasıl anlatabilirdi bilemem.
 
Bu oyunu izlemek, kaybettiğimiz değerleri hatırlamamızı sağlıyor. Daha yaşanabilir bir dünya için,dostlarımızın kıymetini bilmek zorundayız. Değerlerimizi kaybetmemek adına.
 
Tıpkı Opalin dediği gibi ; Tanrı bütün iyi insanları korusun,Kötüleri de?   İhsan Ata

devamı...

İçeridekiler - Diyarbakır Devlet Tiyatrosu

D.D.T İLE A.D.T.’NİN ORTAK ÇALIŞMALARI.

   Bu iki oyununun ortak noktası; yönetmenlerinin Ankara Devlet Tiyatrosundan oluşu.’’Asiye nasıl kurtulur’’da hayran kaldığım, Hüseyin Avni Danyal varken ,yine bu oyunda Ankara Devlet Tiyatrosunda bulunan ustalığı tartışılmayan Mustafa Kurt çıkıyor karşımıza. İki oyununda ortak noktası; Düzenin çarpıklığına,en iyi tanık olmaları.Bu ustalar Diyarbakır Devlet Tiyatrosunun iç yapısını bakış açısını,sanat anlayışını kurgularını çok iyi biliyor.Yada Diyarbakır Devlet Tiyatrosu kiminle çalışılması gerektiğini gerçekten çok iyi biliyor. Böylece Diyarbakır Devlet Tiyatrosu başarılarına başarı ekliyor,unutulmaz işlere imza atmış oluyor. 

Hiç kuşkusuz bu oyunda en çok alkışı alması gereken, Oyunun yönetmeni Mustafa Kurt.Oyun analizini çok iyi yapıp,sahneye taşıması bizleri sahnede yaşayanlardan biri haline getiriyor.Duygu oyunculuğunun ön planda olduğu bu oyunda muhteşem bir iş çıkarmış.   İhsan Ata

devamı...

Karı Koca Arasında Ufak Tefek Cinayetler - Bursa Devlet Tiyatrosu

Birçok oyunu izledikten sonra oyuncuların metni alıp rollerini ezberleyip kendi karakterlerini yaratıp sahneye çıktıkları hissine kapılıyorum. Bazı oyunlarda ise oyunun, oyuncuların ötesinde onları ezip geçen bir rejiyle karşılaşıyorum. Karı Koca Arasında Ufak Tefek Cinayetler’de varlığını hissettiren ama asla ön planda olmayan bir reji uygulaması yapılmış. Birçok yönetmenin başaramadığını Mustafa Kurt ne oyunculardan ne de yazardan rol çalmadan büyük bir ustalıkla başarmış. Yirmiden fazla oyunda rol alan bir o kadar da oyunun yönetmenliğini yapan bunların yanı sıra kariyerine sanat yönetmenliği ve akademisyenliği de sığdıran Mustafa Kurt tiyatronun her alanında yer almış ve belli ki buralarda edindiği tecrübenin katkısıyla oyuna emeği geçen herkesle empati kurmuş. Yazarın oluşturduğu kadınla erkeğin rollerinin ağırlığının sürekli değişmesine uygun olarak Mustafa Kurt da Gilles ve Lisa’yı adeta bir tahterevalliye oturtmuş ve taraflardan birinin daha ağır basmayacağı bir tempo oluşturmuş. Seyircinin ilgisi canlı tutulabildiği gibi Mustafa Kurt’un oyunda geri dönüşün yaşandığı bölümde çok yerinde bir kararla Gilles ve Lisa’yı sahneden indirmesi hem oyuncuları hem de seyircileri ilişkinin bugünkü halinden keskin bir şekilde uzaklaştırıyor. Bu da karakterlerdeki ve ilişkideki değişimleri net bir şekilde algılamamızı sağlıyor.   Mehmet Bozkır

devamı...

Diyarbakır Devlet Tiyatrosu'nun Beceriksizler'i

Devlet Tiyatrolarının şu anki genel müdürü Mustafa Kurt'un gerekli alt yapının oluşmasıyla (Kürtçeyi çok iyi konuşabilen oyuncu, yönetmen ve set ekiplerinin bir araya gelmesi) Kürtçe oyunların  da sahneleneceğine dair görüşlerini de hatırlamak yerinde olacaktır.    Mehmet Bozkır

devamı...




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir