Kişiler: İskender Altın


|
0
|
978




Kariyer Bilgisi

Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Anasanat Dalı




Ödüller

25'nci Türkan Kahramankaptan Sanat Ödülleri: 

İstanbul DT 'Sahibinin Sesi''Yılın En Başarılı Yönetmeni' İskender Altın

Sadri Alışık Anadolu Tiyatro Oyuncu Aday ve Kazananlar - 2010

Yılın En İyi Yapımının Yönetmeni: İskender Altın Ankara DT" İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar"



Eleştirmen Notları

Kırmızı - İstanbul Devlet Tiyatrosu

İskender Altın’ dan Güzel Reji!

İskender Altın, Devlet Tiyatroları’nda sıradışı metinleri alarak sahnelere taşıyan kişi! O’nun yaptığını pek az kişi cesaret ederek yapabiliyor. Dönemsel olarak yaşanılan bazı mühim değişimleri güncel göndermelerle sahneye taşımak herkesin yapabileceği bir durum değil. ‘Kırmızı’ gösterisi yönetmenin yapısını değiştirmemiş. Mark Rohtko gibi kendi alanında dünyayı kasıp kavuran bir anlayışı, yazarın anlatmak istediği doğrultuda, büyük çatışmalar içinde seyirciye sunuyor. John Logan, ressamı yanındaki asistanı ile birlikte çelişki yumağı haline dönüştürürken İskender Altın bu yumağı ince detaylarıyla beraber tiyatro seyircisine anlatıyor. Yalnızlıklar, yanlışlar, ruhsal çöküşler, değişimler, sanatsal ayrılıklar oyun boyunca zihinleri kurcalıyor. Ayrıca ressamın çalışma alanı, bulunduğu ortamda yarattığı renksel dönüşümler yönetmenin sahne bütününe hakim düşünce yapısını resmetmiş. 

İskender Altın, iki saatlik, iki kişilik ‘Kırmızı’ oyunuyla, İkinci Dünya Savaşı sonrası günümüz sanat anlayışlarının nasıl bugünlere geldiğini derinlemesine bizlere sunmuş. İnsan oturduğu koltukta kendisini var eden değerler, eleştirerek, birer birer görüyor. Değişimler, çatışmalar içinde bir gösteri izlemek istiyorsanız ‘Kırmızı’yı kaçırmayın!   Yaşam Kaya

devamı...

Düğün – Sandık Lekesi - Bi Tiyatro

Defne Şener Günay, Sefa Tantoğlu, Laçin Ceylan, İskender Altın – Nihat İleri (dönüşümlü) oynadıkları oyunun hakkını veren kaliteli bir ekip olduğunu kanıtlıyor. Sahnedeki objelerin vurucu biçimde oyuncuların rol psikolojisini olumlu etkilemesi karakterlerin varlığını öne çıkaran ayrıntı. Makyajdaki ustalık, kostümün soyut konu algısına göre oluşturulması yerli yerinde. Dans ögelerinin rahatlatıcı unsur biçiminde yer alışı, Defne Şener Günay’ ın performans kalitesini öne çıkarmış. Gerilim dolu anlarda Laçin Ceylan ve İskender Altın (izlediğim gün sahnedeydi) ikilisinin göndermeleri olağanüstü! Gösteride öne çıkan genç isim Defne Şener Günay; ama ekibi bütün olarak ele aldığımız zaman birbirinden ayıramadığım şahane bir kadronun seyirciyle buluştuğunu anlıyorum. Yaşam Kaya

devamı...

Üç Oyun: Vurgun

Yazar, konudaki olayları çarpıcı betimlemelerle, metaforlarla ele alırken, Ezgi Yağ ve Sefa Tantoğlu, İskender Altın’ ın giriş sahnesinde öne çıkardığı ‘tecavüz’ görüntüsünün eşliğinde harikulade performans ortaya koyuyor. Oyuncular saf masum ayaklarına yatan karakterlerini ince ince işleyip bizlere aktarıp, olan bitene sessiz kalan insan yığınlarının görüntüsünü, sözde ahlak bekçilerinin ne denli ahlaksız bireylerden oluştuklarını suratımıza çarpmış!

İskender Altın’ ın, konuya es’ler sunarak, oyunculara olaylar içinde psikolojik analizleri bol bol kullanmasına izin vermesi, hem konuyu hem de sahnedeki kişileri ön plana çıkarmış. Reji anlamında yazarı çok doğru anlayan bir yönetmen var karşımızda. Yaşam Kaya

devamı...

İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar - Ankara Devlet Tiyatrosu

Rejisör İskender Altın ’ın birlikte çalıştığı Danışma grubundaki isimlerin çok özel olması,Sevim Burak kızı Elfe ULUÇ İLE oğul Karaca Borar’dan alınan destek rejisör’ün  araştırmacı kimliğini, çağdaş yanını en önemlisi sanat’a bilim’e olan  saygısını,  başarısının nedenlerin
de açık -seçik şekilde göstermiştir. Doç. Dr. Füsun Balkaya

devamı...




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir