Kişiler: Emrah Eren

EMRAH EREN

Görevi

OyuncuReji AsistanıYönetmenYönetmen Yardımcısı

Sosyal Medya


|
0
|
2264

Sizce Nasıl?


Video Galeri




Kariyer Bilgisi

Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü


1979 yılında Bandırma’da doğdu. İlköğrenimini Bandırma’da, ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. 2001 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl İstanbul’a yerleşerek Bakırköy Belediye Tiyatroları’nda oyuncu olarak çalışmaya başladı.

Rol aldığı oyunlardan bazıları: Dilekçe; Bahar Noktası; Cephede Piknik; Klakson, Borazanlar ve Bırtlar; Sezuan’ın İyi İnsanı; Günün Adamı; Yağmurcu; Dava; Külhanbeyi Müzikali; Sıkıyönetim; Sokak Kızı İrma (19. Sadri Alışık Oyuncu Ödülleri, Müzikal ya da Komedi dalında Yardımcı Rolde Yılın EnBaşarılı Erkek Oyuncusu adaylığı)... 2009 yılında konuk oyuncu olarak çalıştığı Kent Oyuncuları’nda ‘’Cimri’’ adlı oyunda rol aldı. Oyuncu olarak başladığı kariyerine Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu yapımı “Kadınlar Devleti” adlı oyunda Yücel Erten’in; BBT yapımı “Sezuan’ın İyi İnsanı” adlı oyunda Ali Taygun’un asistanlığını üstlenerek devam etti. 2003 – 2011 yılları arasında Turgay Kantürk’ün yönettiği 7 oyunda yönetmen yardımcısı olarak çalıştı. (Klakson, Borazanlar ve Bırtlar – BBT; FulYaprakları – İDT; Kıyamet Suları – EBBŞT; Tersine Dünya – BBT; Bavul Hikâyesi – İDT; Dava – BBT; Benim Adım Rachel Corrie - A-Z Kültür Ajansı) 2003 yılında Sanat İşliği Tiyatrosu’nda “Tüccar Kentin Melekleri” adlı müzikli oyunu; 2004 yılında BBT’de “Şimdi’den Son’a Cahit Külebi” adlı şiir gösterisini ve 2006 yılında yine BBT’de “Pırtlatan Bal” adlı çocuk oyununu yönetti. Aralık 2007de Galataperform bünyesinde gerçekleştirilen "Yeni Metin Yeni Tiyatro" projesinde "Nereye?" adlı oyunun ilk okumasını yönetti. Ocak 2009’da Talimhane Tiyatrosu’nun düzenlediği OyunYaz Festivali bünyesinde “Münafık” adlı oyunun ilk okumasını gerçekleştirdi.

Şubat 2009’da Turgay Kantürk ile birlikte kurduğu İstanbul Şiir Tiyatrosu ile şiir ve tiyatroyu aynı disiplinde buluşturdukları “Aziz İstanbul” konseptli çalışmaya imza attı. Ekim 2009da BBTde yönettiği "Sokağa Çıkma Yasağı" adlı oyun Afife Tiyatro Ödülleri 2010da "Müzikal ya da Komedi Dalında Yılın En Başarılı Yardımcı Erkek Oyuncusu" (Beyti Engin) ödülünü aldı. Ekim 2011de Diyarbakır Devlet Tiyatrosunda "Nereye?" adlı oyunu, Nisan 2012de Yeni Metin Yeni TiyatroFestivali 1 kapsamında "Tren" adlı kısa oyunu ve Mayıs 2012de Tiyatro Halde "Turnike’’ adlı oyunu yönetti. Aralık 2014te BBTde yönettiği "Hayvan Çiftliği" sezonun ses getiren yapımları arasında yer aldı. Oyun; 15. Direklerarası Seyirci Ödülleri: Canlandırmada Bütünlük-Ensemble ve Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri 2014-2015: Yılın Yönetmeni ödüllerini aldı.

 

 

 



Ödüller

19. Sadri Alışık Oyuncu Ödülleri,

 Müzikal ya da Komedi dalında Yardımcı Rolde Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu adaylığı: Emrah Eren

42.İsmet Küntay Tiyatro Ödülleri Açıklandı

İsmet Küntay Seçici Kurul Özel Ödülü: Nazım Hikmet'in yazdığı, Emrah Eren'in yönettiği, Tiyatro Adam tarafından sahnelenen 'İvan İvanoviç Var Mıydı, Yok Muydu?' adlı yapıma,

44. İsmet Küntay Tiyatro Ödülleri açıklandı

Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu Ödülü: Miguel de Cervantes Saavedra'nın yazdığı, Emrah Eren'in yönettiği “Baba Sahne” yapımı,

22. Afife Tiyatro Ödülleri - 2018

Yılın En Başarılı Yönetmeni: Emrah Eren - Bir Baba Hamlet

23. Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri Açıklandı.

YILIN EN BAŞARILI YÖNETMENİ ADAYIEN İYİ YÖNETMEN: Emrah Eren

Yeni Tiyatro Dergisi 7. EMEK VE BAŞARI ÖDÜLLERİ (2019) Adaylığı:

Emrah Eren, Meçhul Paşa – Tiyatro Adam: EMRAH EREN – MEÇHUL PAŞA 

Direklerarası Seyirci Ödülleri sahipleri...

Yönetmen: Emrah Eren, Meçhul Paşa, Tiyatro Adam

15. Direklerarası Seyirci Ödülleri: 

 "Hayvan Çiftliği" Emrah Eren

3. Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri 2014-15

Yönetmen: Emrah Eren – Hayvan Çiftliği -  Bakırköy Belediye Tiyatrosu

5. Ekin Yazın Dostları Tiyatro Ödülleri (2016-17)

Yönetmen: Emrah Eren -İvan İvanoviç Var Mıydı, Yok Muydu? (Tiyatro Adam)

2. Üstün Akmen Tiyatro Ödülleri, adaylarını açıkladı

Yılın Yönetmeni: Emrah Eren / “Bir Baba Hamlet” / Baba Sahne

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği’nin “27. TEB Ödülleri” 

Emrah Eren rejisiyle sahnelenen, Baba Sahne yapımı, 

Yeni Tiyatro Dergisi 6. EMEK VE BAŞARI ÖDÜLLERİ (2018) Adayı

EN İYİ YÖNETMEN (KOMEDİ/MÜZİKAL): Emrah Eren, Cıngıllı Müzikali BBT

 



Eleştirmen Notları

Dava - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Emrah Eren, Müfettiş’i nasıl oluşturacağını, oyununun tümüyle kapsayıcı bir üstünyönelim dâhilinde nasıl biçimlendireceğini iyi bilmiş. Üstün Akmen

devamı...

Kafka - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Emrah Eren Müfettiş/Rahip’ te heybetli duruşuyla faşizm kokan davranışlarıyla çok başarılı. Yaşam Kaya

devamı...

Kıran Resimleri - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

İnci Aral’ın büyük ses getiren öyküsü(1983) ,Emrah Eren tarafından sahneye uyarlanmıştır.Uyarlama çalışmasının  ardından Eren yönetmenliğinde eser BBT oyuncuları  tarafından başarıyla sahneye taşınmıştır.

Emrah Eren yazarın yüzoniki (112)sayfaya sığdırdığı öyküsüne tanıklık eden bu vahşeti önce uyarlamaya ardından da yönetmeye cesaret göstermiştir.

‘Olmayacak Şeyler Olacak’mesajını titizlikle oyunun başından itibaren Emrah Eren tiyatro seyircisine en güzel şekilde iletmeyi başarmıştır.

1978 yılından günümüze tanıklık yapmış vahşet öyküsünün, dün de kalmasında ısrarcı olmayan, belgesel tiyatro türünde görsel anlamda seyirciyle genç, iyi niyetli ,başarıyı yakalamış Emrah Eren uyarlaması ve yönetmenliğinde BBT oyuncularıyla buluşmasını hoş görüyle karşılayan çağdaş kadın yazarlığını taçlandıran Sayın İnci Aral’a saygılarımızla teşekkürlerimizi bir kez daha sunmak isteriz.  Doç.Dr. Füsun Balkaya

devamı...

Hayvan Çiftliği - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

Emrah Eren'in yönettiği gösteri, dünyada varolan sistemlere göndermeler yaparken, İngiliz yazarın politik görüşünden çıkan seslerin eleştirel sunumu olmuş.

Emrah Eren oyunu yönetirken sahneler arasında hızlı geçiş olanağı sağlamak için 'sürrealist' dekor kullanımını tercih ediyor. 

Yönetmenin Orwell'ı doğru noktalardan anladığı aşikar. İki perdelik olaylar içinde yazar sosyalizmi içten içe karalamış, yönetmen Emrah Eren ise kattığı yorumla sadece sistem eleştirisine yönelmiş. 

Bakırköy Belediye Tiyatrosu'nun sahnelediği "Hayvan Çiftliği" 1950'li yılların politik dönemine liberal pencereden bakan bir yapıt. Emrah Eren'in yoruma dayalı rejisi klasik bir konuyu politik anlamda farklı, izlenir hale dönüştürmüş. Sezon bitmeden oyunu görmenizi öneririm.  Yaşam Kaya

devamı...

Turnike - Tiyatro Hal

Başarılı Bir Ekip Çalışması
Emrah Eren’i böylesi sorunlu metinde fevkalade başarılı bulduğumu belirtmeliyim. Psikolojik travmalarda, iç içe geçmiş olayların işlenişinde sahneyi olabildiğine geniş tutmaya çalışmış. Park ortamının çok yönlü kullanımı yönetmenin başarısını arttıran önemli faktör. Yazarın aksine yönetmen konuya yönelmeden olayların üstünden bir öyküye yöneliyor. Herkesin bildiği, lanetlediği; çocuklara yapılacak en adi suçun sahnede işleniyor olması seyirciyi derin üzüntüye sokarken, izleyen tamamen olaylardan koparabilir. Bu riski çok iyi kritize eden yönetmen, inatla olayları takip eden sırayla konuyu bertaraf edebiliyor. Olaylardan yola çıkan seyirci asıl konuya hemen ulaşmıyor. Yaşam Kaya

devamı...

Külhanbeyi Müzikali - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

 Alican Yücesoy, Ali Rıza Kubilay, Doğacan Taşpınar, Ali Aziz Çölok, Ekrem Yücelten, Mert Asutay, Fırat Yalçın, Serkan Öz, Sercan Yener, Murat Batıkan Avcı, Nişan Şirinyan, Münir Akça, Ali Kil, Emrah Eren, Orhan Kemal Aydın, Ercan Koçak, Burak Dur, Şafak Ersözlü, Yunus Emre Kılınç, Gözde Ayar, Eda Özdemir, Zeynep Köse, Evren Erler, Murat Şenol, Kadir Hasman, Hüseyin Durak, Okan Yahşi, Canberk Çetin, Emre Koç ekibin diğer başarılı isimleri!... Hepsi için ayrı ayrı değerlendirme yazılsa başarılarına sayfalar yetmez. Yaşam Kaya

devamı...

Külhanbeyi Müzikali - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

EMRAH EREN BU KERE ACABA NEDEN BÖYLE

Basiretçi Ali Bey’i Emrah Eren oynuyor. Ali Bey’in duygularını, iradesini, aklını, tüm varlığını harekete geçirmek için derinlikli tutkuları yok Eren’in, ama gene de kötü diyemem. Üstün Akmen

devamı...

Günün Adamı - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

OYUNCULARIN TÜMÜ BAŞARILI DA…

 Bu açıdan da, oyuncuları ve yönetmeni kutlamak isterim doğrusu. Tugay Mercan, Gözde Gülbay, Muhammet Çakır, Alican Yücesoy, Fatih Koyunoğlu, Ali Kil görevlerini aksatmadan yapıyorlar. Nurhayat Atasoy ve Doğacan Taşpınar iyi. Füruzan Aydın isteksiz ve zayıf. Ali Rıza Kübilay, Emrah Eren, Mert Asutay canlandırdıkları karakter üstüne düşünce sahibi olmuşlar. Üstün Akmen

devamı...

Bir Baba Hamlet - Baba Sahne

Yönetmen Emrah Eren, usta tiyatrocu Yücel Erten’in fevkalade çevirisi ve adaptasyonunu aynı başarıyla sahneye aktarıyor. Baş döndüren bir dinamizm, seyircinin bir an bile sahneden kopmasına müsaade etmeyen bir devinim vardı. Rejisörün, her ayrıntı üzerinde günlerce düşündüğü, defalarca yap-boz yaptığı, türlü denemeler sonunda karar verdiği, üretim aşamasında oyunun her bileşenini ciddiye alıp, onların fikirlerini de kendi fikirlerine ve hayâllerine dâhil ederek ortaya bir reji çıkardığı, hâsılı ortak bir ürün olmasına gayret ettiği oyunun her anından belliydi; tabi ki ekibin hem yaratım sürecinde hem de prova döneminde uzun soluklu ve yorucu bir süreçten geçtiği de… Aksi takdirde bu denli içten ve coşkulu bir oyun çıkması zordu. 

 Oyunda bütün seyirciler, salt gülmeye yönlendirilmemiş, dimağlarını da çalıştırmaları, bunu da çok dinamik bir biçimde yapmaları hedeflenmiş. Zaten iki perde boyunca hiç sekteye uğramadan oyunun içinde kaldıysak, bazı yerlerde de oyunculardan rol çaldıysak, bu yönetmenin reji zekâsını gösterir. Eren’in bu toprakların tiyatro geleneğine ara ara göz kırpması da ayrı bir güzellik olmuş.

Oyunda, tiyatro yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlara değinilirken, Baba Sahne’nin kurulma aşamasında yaşanan zorluklara da yer verilmiş. 

Yerele uyarlanan oyunda siyâsî taşlamalar ve göndermeler de var ancak asla kör göze parmak biçimde olmadığı gibi belli bir seviye korunarak yapılıyor. Belli bir üslûpla yapılan esprilerin bir inceliği ve kalitesi var. Zorla eklemlenmiş ve politik bir duruş sergileme kaygısı ile yapılmış gibi yapay durmuyor. Siyâsî göndermeler demişken unutmadan ekleyelim; olayların tamamı Danimarka Krallığında geçiyor.  Mehmet Konuk

devamı...

Tersine Dünya - Bakırköy Belediye Tiyatrosu

YARATICI KADRONUN DİĞERLERİ

Turgay Kantürk - Emrah Eren imzalı şarkı sözleri gayet başarılı. Prosodi bozukluğu yok. Üstün Akmen

devamı...

Cimri - Kent Oyuncuları

Harpagon, uşağı Fleche’i (Emrah Eren) kuşkulandığı için kovar; kendisinin Mariane ile evleneceğini; oğlunu dul bir kadınla, kızını da Anselme adlı varlıklı bir yaşlı ile evlendireceğini, açıklar. Elise, bu evlenmeye razı olmamaktadır. 

Emrah Eren, aklın ve duygunun uyumlu beraberliğinde karakteri gerçekleştiriyor. Üstün Akmen

devamı...




Yorum

0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.


TİYATRONLİNE

E-Bülten Üyeliği Görüş Bildir