MAKALELER

Bu Aileye Kulak Verin.. Çekim

2017.03.21 00:00
| | |
1413

Sizce Nasıl?
Küçükdağ’ın bulduğu pratik çözümler oyunun anlaşılmasında çok ama çok önemli bir yere sahip...

   25 Kasım 2016 tarihinde prömiyer yapan Görmeyeri’nin yeni oyunu Çekim, çekirdek bir ailenin zamanlar arasında geçişlerini babam ve oğlum tadında masalsı bir forma dönüştürerek seyirciyle buluşturuyor. Uğur Küçükdağ’ın yazıp yönettiği oyunun ilginç ve bir o kadar pratik dekoru Ezgi Pamir’e, kostüm tasarımı Meltem Tolan Coşkun’a, koreografi ise Arjen Brusk’a ait. Başak Özkan, Burcu Sövmen, Cem Büyük, Ekin Gökgöz, Nagihan Demirsu, Okan Demir, Öz Demir, Reyhan Nur Çalıkoğlu, Rewşan Çeliker, Sinem Pektaş’tan oluşan kalabalık ve güçlü bir kadro yer almış.  


 
   Görmeyeri’nin üçüncü oyunu Çekim, (Gürültünün İçinde ve Kimseye Bir şey Söylemeyeceğim) diğer iki oyunda da olduğu gibi sıradan çekirdek bir aileyi merkezine almış. İlk oyununda toplumsal bir açıdan bakan yazar ikinci oyunda karı koca ilişkisi üzerinden iletişimsizliğe dem vururken bu oyunda da çekirdek aileye çocuğun gözünden bakarak zamanlar arasında dolaşıp flashbacklerle puzzle parçalarını birleştirmemize olanak sağlıyor.

 

   Çok katmanlı bu oyun, çekirdek aile ile başlayıp kızlarının evine taşınması ve huzurevi üçlemesi içerisinde ilerlerken ve dahası zaman sıçrayışlarında seyirciyi diri tutması şüphesiz yazarın ustalığıyla mantık ve kurgu hatasına yer vermeden ilerlemesine ihtiyaç duyuyor. 

   Küçükdağ’ın bulduğu pratik çözümler oyunun anlaşılmasında çok ama çok önemli bir yere sahip. Örneğin zaman içerisinde yetişkin kızdan kız çocuğuna dönüş bir toka yardımıyla saçının toplanmasıyla çözülmüş. Yine babanın zaman içerisinde kambur ve aksak yürümesi annenin bir şal veya battaniyeyle dönüşümün sağlanması oldukça sağlıklı… 
   Şüphesiz bu noktada zaman geçişlerinde oyuncuların zamana hizmet ederken bir an bile sektirmemesi hayati bir önem taşıyor.  Diğer taraftan aile içerisinde yaşananlar birde çocuğun gözünde anlatıldığı zaman babam ve oğlum tadında masalsı bir forma dönüşüyor. 

   Oyuna büyük ölçüde omuz veren dekor anlayışı Ezgi Pamir’in pratik çözümleriyle hayat buluyor. Kullanılan tüm objelerin kartondan yapılması belirli ölçüde ekonomik nedenlerden ötürü düşünülebilir ama bunu bir fırsata çevirmek ve oyuna hizmet etmesini sağlamak çok ama çok kıymetli. Meltem Tolan Coşkun’un sade ve gündelik kostümleri, Arjen Brusk’un koreografisi, Uğur Küçükdağ’ın ışığıyla bir bütünlük içerisinde. 

   Elbette oyun süresini uzun bulmakla beraber yine bir anda ortaya çıkan We will rock you şarkısına neden ihtiyaç duyulduğunu ve oyunla bir bağ kuramadığımı ifade etmeliyim. 
   Başak Özkan, Burcu Sövmen, Cem Büyük, Ekin Gökgöz, Nagihan Demirsu, Okan Demir, Öz Demir, Reyhan Nur Çalıkoğlu, Rewşan Çeliker, Sinem Pektaş’dan oluşan kadro tam bir ekip uyumuyla üzerine düşenleri eksiksiz yerine getirirken çocuk rolünde izlediğimiz Okan Demir bir tık daha ön plana çıkıyor. Şüphesiz oyunun ana ekseninde yer alan tüm zaman eksenlerinde tekli sahnelerinde ve özellikle final sahnesinde Burcu Sövmen benim için gecenin kahramanı oluyor. 

   Özetle, Küçükdağ Çekim oyunuyla gayet sıradan bir çekirdek ailenin hayatına anlatırken sıra dışı anlatımı ve görsel katmanlarıyla bizleri bambaşka bir hikayeye ortak ediyor. 

Anahtar Kelimeler: görme yeri, çekim



0 Yorum
Hmm! Bu içeriğe henüz yorum yapılmadı, sen yazmak ister misin?
Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.
Diğer Yazıları





TİYATRONLİNE

Görüş Bildir